Kontrolka ładowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hugo34
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 18:03
Lokalizacja: Poznań

Kontrolka ładowania

Post autor: hugo34 » ndz wrz 27, 2009 22:05

Witam ! Mam mały problem z kontrolką ładowania. Po odpaleniu silnika kontrolka się pali dopiero po sporym dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Zauważyłem też że jak auto pracuje na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy. Regulator napięcia w alternatorze wymieniłem na nowy i nie pomogło. Pytałem jednego mechanika i stwierdził że w tych golfach to normalne i nie da się z tym nic zrobić.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » ndz wrz 27, 2009 22:07

Prawdopodobnie w alternatorze walnięta jest dioda.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

hugo34
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 18:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hugo34 » ndz wrz 27, 2009 22:12

Czyli to nie jest normalne tak jak twierdzi mechanik którego pytałem ?
Na elektryce się zbytnio nie znam więc możesz mi kolego wytłumaczyć co to jest ta dioda i czy da się to samemu naprawić ?



Awatar użytkownika
thesperado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
Lokalizacja: okolice Krosna
Kontakt:

Post autor: thesperado » ndz wrz 27, 2009 22:18

Skoro tak mechanik Ci mówił to lepiej go zmień ;-). W golfach to nie jest normalne. Mój alternator ma 19 lat bez remontów i jakoś nigdy nie dał ciała. A żeby wymienić diodę trzeba go będzie rozebrać. Napisz jeszcze jakiego tego altka masz, Bosh'a czy Motorolkę ?? To coś pomyślimy ;-) .


[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]

hugo34
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 18:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hugo34 » ndz wrz 27, 2009 22:22

Niestety nie mam pojęcia jakiego mam ale jutro sprawdzę i dam znać.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz wrz 27, 2009 22:24

hugo34 pisze:i czy da się to samemu naprawić ?
tak da się samemu naprawic .



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn wrz 28, 2009 07:57

reanimat pisze:po pierwsze w alternatorze nie ma prawa być żadnej diody chyba że Zenera
Normalnie jestem w szoku! Takiej bzdury w życiu nie "słyszałem".



Fotoporada http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam ... 0diod.html
Co prawda jest to altek ze skody, ale budowa bardzo podobna.
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 08:00 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn wrz 28, 2009 08:17

reanimat, W którym aucie alternator jest na pasku rozrzadu? Opamietaj się, chłopie!



hugo34
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 18:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: hugo34 » pn wrz 28, 2009 15:47

Sprawdziłem alternator mam boscha



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » pn wrz 28, 2009 16:43

ja mam taki sam problem a nawet lepiej- zaczęło sie tak że jak wracałem z trasy zaczęla sie świecić ta kontrolka (no ale myślałem ze to instalacja siada bo mam z nia przeboje) i jechałem normalnie. 30km od domu silnik zgasł bo?? nie było ładowania i prądu na iskre z aku. wdomu wykręciłem szczotki imiały z 1/2 mm :helm: mam paska b3 powypadku i zamianiłem alternatory-pasek ma mocniejszy wiec myslałem będzie lepiej.

po pierwszym odpaleniu kontrolka sie świeciła,dałe mgazu zgasła. kupiłem nowe szczotki i dalej to samo. potem założylem altek od mojego golfa z tymi nowymi szczotkami i dalej to samo. my
ślicie że w dwóch alterantorach była by ta sama przyczyna?? tzn. dioda?



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » pn wrz 28, 2009 16:47

reanimat pisze:po pierwsze w alternatorze nie ma prawa być żadnej diody chyba że Zenera a po 2 jeśli masz alternator na kole pasowym wału korbwego a nie na pasku rozrządu to radze Ci sprawdzić bicie na ów kole pasowym, ja miałem identico i jeszcze jedna przyczyna... zasiarczony akumulator(do wymiany)
niektorzy mogliby sie nie wypowiadac jak nie maja zielonego pojecia, mostek prostowniczy zbudowany jest z diod, i w ogole co wspolnego ma rozrzad z alternatorem? kolega pyta powaznie a tobie ze na zarty zebralo, to nie ten dział ;) a cały mostek okolo 60 zł
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 16:51 przez DariuszK, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » pn wrz 28, 2009 17:23

hugo34 pisze:Witam ! Mam mały problem z kontrolką ładowania. Po odpaleniu silnika kontrolka się pali dopiero po sporym dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Zauważyłem też że jak auto pracuje na wolnych obrotach kontrolka lekko się żarzy. Regulator napięcia w alternatorze wymieniłem na nowy i nie pomogło. Pytałem jednego mechanika i stwierdził że w tych golfach to normalne i nie da się z tym nic zrobić.
Ja mam tak ze gdy odpale golfine to tez sie pali , przygazuje mu na 2 tys. obrotow to zgasnie i wtedy jest oczuwalne (lekko) ze zalancza sie ladowanie (silnik ma ciut ciezej) w nocy gdy zgasze wszystkie swiatla i kontrolka od ladowania jest w ciemnosciach to tez mi sie żarzy i nic nie pomaga dodawanie gazu, mysle ze nie masz sie czym przejmowac jak masz ladowanie aku w normie , sprawdz miernikiem napiecie przy wylączonych wszystkich odbiornikach prądu i przy odpalonym silniku na klemach aku , powinno byc 14v~14,5v (dopuszczalne sa male odchyly od tych napięć)
Tak jak mowilem , jesli ladowanie masz w normie nie przejmuj sie tym, ja musze swoj zawsze pobudzić do ladowania :helm:
Pozdrawiam


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » wt wrz 29, 2009 09:09

Dobra chopaky a teraz na poważnie, (sorry za żarty poprzednie) ja miałem podobne jajca świeciła mi się kontrolka ładowania zaraz po odpaleniu, żadnego lewego poboru prądu (mierzyłem multimetrem cyfrowym stan początkowy na aku i po godzinie stan końcowy) napewno to była jedna z przyczyn albo zasiarczony aku albo to cholerne bicie na kole pasowy wału- jeśli chodzi o koło pasowe to bicie było ok 3 mm na stronę cud że paska nie zrywało, w sumie koła pasowego nigdzie nie dostałem więc dałem znajomym z firmy żeby mi wykonali no i kupiłem nowy aku, problem znikł.

Jeszcze jedno, zostawiłem kiedyś auto pod chmurką na parę dni bez odpalania, aku wyładował się samoistnie więc to będzie wina aku (teraz tego problama nie ma)



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » wt wrz 29, 2009 11:45

miałem podobnie, wjechałem w kałużę i padło ładowanie i świeciła sie delikatnie dioda w liczniku, padł też regulator napięcia, wymieniłem regulator, kontrolka dalej świeciła ładowanie było i elektryk mi powiedzial że wszystko jest ok a to że świeci kontrolka to uszkodzenie diody w alternatorze, rozebrałem go ale ciężko było się dostać do tej diody a że mnie to wkurzało zmieniłem altek na inny wsadziłem ten nowy regulator i śmiga pewnie do dzisiaj, nie przejmowałbym sie tym a jeśli cie to irytuje zmien alternator bo zabawy sporo z tym prądem


Sebastian

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 257 gości