[MK3]cos nie tak

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 13, 2005 11:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[MK3]cos nie tak

Post autor: Bolo » sob lut 11, 2006 13:30

witam
pewnego dnia przyjechalem na podworko i slysze jakies chrobotanie na wolnych obrotach w okolicach alternatora co to moze byc
czy jest taka mozliwosc ze to robi pasek klinowy??
mialem taki przypadek niedawno ze wywalilo mi zimeringi i olej zalal mi pasek klinowy(nie wymienilem go) moze byc to ta przyczyna czy jest to cos innego ??



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » sob lut 11, 2006 14:05

A jak zdejmiesz pasek z alternatora, to wrnik czasem nie ma luzów? Może to hałasują łożyska w alternatorze?


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob lut 11, 2006 14:07

A jaki masz silniczek jeśli mozna wiedzieć? Bo to może być pompa wody


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Radek_xx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob lut 11, 2006 13:10
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Radek_xx » sob lut 11, 2006 14:12

Mialem podobny problem. Też chrobotało tyle że w oklicach pompy. Okazalo się ze był za mocno pasek naciągnięty, do tego stopnia że ąz się te koła po których chodzi pasek poprzesuwaly, a na dole przy silniku to sobie nawet wyskrobało w obudowie silnika rowek. :grin:


[url=http://copyman.pl]Najlepsze teksty w sieci[/url] - jeśli potrzebujesz dobrego tekstu, zajrzyj na tę stronę.

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » sob lut 11, 2006 14:32

Jeśli chrobocze, to napewno łożysko, tylko trzeba sprawdzić które, podejrzewam że łożysko alternatora, najlepiej ściągnij pasek klinowy i sprawdż czy nie ma luzów na osi alternatora, jeśli masz pompę napedzaną tym samym paskiem, to sprawdz także czy ona nie ma luzów i czy nie cieknie, bo w 90% jeśli pompa ma luz łożyska to wtedy zaczyna cieknąć. Tak przy okazji sprawdz czy masz dokręcone koła pasowe. Pozdrawiam



Bolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 13, 2005 11:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Bolo » sob lut 11, 2006 14:33

silnik mam 1.4
jak dodam troszeczke gazu wszystko sie uspokaja a jak spadaj obraty to sie nasila



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob lut 11, 2006 14:40

Więc pompę wody masz napędzana paskiem rozrządu (jak czegoś nie pomyliłem) i zainteresuj się czy nie ma wycieków. Bo ja właśnie miałem tak - najpierw chrobotanie, potem szukałem co to, potem wyciek i odrazu wymieniłem pompę i to był strzał w 10. Ale jeszcze możesz mieć wykończoną rpzke napinającą pasek do alternatora


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Bolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 13, 2005 11:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Bolo » sob lut 11, 2006 16:05

poluzowalem pasek klinowy bo byl strasznie mocno napiety jade teraz na jazde probna i zobacze jak to nie pomoze to bede patrzal dalej
z pompy nie ma wyciekow



Awatar użytkownika
Radek_xx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob lut 11, 2006 13:10
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Radek_xx » sob lut 11, 2006 16:55

Skoro był mocno bardzo napięty to mogło być właśnie to, tak jak u mnie. Dobrze ze ci sie nic nie pogięło jak w moim wypadku.


[url=http://copyman.pl]Najlepsze teksty w sieci[/url] - jeśli potrzebujesz dobrego tekstu, zajrzyj na tę stronę.

Bolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 13, 2005 11:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Bolo » sob lut 11, 2006 18:51

nadal jest to samo pytalem mechanika mi mowil ze to wlasnie moze robic pasek sciagne go i zobacze wtedy
PS jak odpale silnik na sciagnietym pasku nic sie nie stanie??
aha i jeszcze jedno co to jest ten silniczek krokowy czy jakos tak :chytry:

[ Dodano: Sob Lut 11, 2006 18:04 ]
mozecie mi jeszcze powiedziec jak mam sciagnac pasek ??
jak poluzuje srube co jest na dole do regulacji naciagu to sprezyna mi automatycznie naciaga pasek na maxa i niemoge go sciagnac
czy do zdemontowania paska jest konieczne wymontowanie alternatora?
jak go odkrece to czy ta sprezyna mi nie wyskoczy?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 11, 2006 19:07

Masz tylko nacisnąć mocno alternator żeby pokonać opór tej sprężyny. Osobiście mam zwyczaj stawać na nim prawa nogą, a lewą ręką ścigać pasek :) I musi być poluzowana śróba na której alternator sie obraca, a potem po załozeniu paska powinno się ja dokręcić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 182 gości