Zawór - Czemu i skąd tam olej? [foto]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yykkes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 23:22
Lokalizacja: Zgierz

Zawór - Czemu i skąd tam olej? [foto]

Post autor: yykkes » pt wrz 25, 2009 21:29

Obrazek
Co jest nie tak z tym zaworem, że jest cały czas zalany olejem? Może mi to ktoś dokładnie wytłumaczyć? Golf 1,9 TDI PD (ATD) 74kW (100KM) 2002r
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 22:41 przez yykkes, łącznie zmieniany 5 razy.


Diesel Power!!! :D

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt wrz 25, 2009 23:27

Trzeba zdemontować dolot ( kolektor i go wyczsicic ) , najlepie zaslepić EGR i wywalic na zewnatrz odme zeby poxniej tego nie było, masz cos tam takiego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=75 , a tu poczytaj temat rzeka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 0047d9b974



Awatar użytkownika
yykkes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 23:22
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: yykkes » sob wrz 26, 2009 00:38

Dzięki za info PinkFloyd :grin:


Diesel Power!!! :D

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » sob wrz 26, 2009 02:04

yykkes pisze:Co jest nie tak z tym zaworem, że jest cały czas zalany olejem? Może mi to ktoś dokładnie wytłumaczyć? Golf 1,9 TDI PD (ATD) 74kW (100KM) 2002r
U mnie jest tak samo- moze nie az tak, ale tez mam troszke zalany olejem. Moj motor, to brat- AXR tez z 2002r. Gdy nabyłem swoje autko juz tak bylo- przebieg troche powyzej 100tyś, dzis mam 150tyś i nic sie nie dzieje. Oczywicie nic nie grzebalem przy tym zaolejonym zawoże ;). Autko chodzi jak pszczółka ;).
A TY jaki masz przebieg?
Nie radziłbym CI tego ruszać, bo jeszcze coś rozgrzebiesz i dopiero bedzie....
Na moje tak po prosty musi być, ta częśc musi sie pocić i już....;))))

pozdraiwam
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 02:06 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob wrz 26, 2009 10:47

z powyższym problemem borykał się dawno temu kolega losdamianos więc wie dokładnie co zrobić aby się tego pozbyć, najlepsza rada to ta jaką podał PinkFloyd czyli wywalić wężyk odmy z dolotu i poprowadzić najlepiej do butelki i jeśli po tym zabiegu nikt nie będzie czyścił dolotu z pozostałości oleju to problem jeszcze przez jakiś czas będzie się utrzymywał, nie proponuję nikomu zakupu nowego EGR bo nie ma to sensu skoro można bez kosztów usunąć ten problem, trzeba jednak po wypięciu odmy wyczyścić rurę dolotową powietrza do turbosprężarki, wąż i rurę wylotową z turbiny, płukanie intercoolera i rury oraz węża z IC do kolektora ssącego.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 10:48 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
yykkes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 23:22
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: yykkes » sob wrz 26, 2009 10:55

Moj motor ma przejechane już 170 tys. km Nie chce zaślepiać EGR tylko to wszystko wyczyszcić i złożyć tak jak było pierwotnie. Ja nie lubię jak się leje coś pod maską. Wszystko musi picuś glancuś :helm: Tylko jeszcze mnie jedna rzecz zastanawia... Od góry do EGR idzie taki wężyk, tam jakiś olej płynie? Mogę to zdemontować i zaślepić na czas czyszczenia czy z tym się trzeba jakoś specjalnie obchodzić?


Diesel Power!!! :D

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob wrz 26, 2009 11:10

yykkes ten wężyk od góry to wężyk podciśnienia i nic w nim nie leci - jeśli myślisz o jakiejś cieczy - w nim jest podciśnienie wytwarzane przez pompę vacuum, które unosi do góry zawór EGR aby spaliny dostawały się wraz ze świeżym powietrzem do kolektora ssącego, jeśli nie chcesz niczego zaślepiać ani (przede wszystkim) wywalać odmy z dolotu to nie licz, że bez wymiany EGR pozbędziesz się wycieków oleju z jego obudowy, dla zaspokojenia Twojej ciekawości podam tylko, że koszt nowego EGR to kwota ponad 500 zł. więc zastanów się co Ci się lepiej opłaca.

[ Dodano: 26 Wrz 2009 11:17 ]
ponadto widzę, że fotka z Twojego pierwszego postu nie pochodzi z Twojego zaworu EGR skoro masz silnik ATD, pewnie ją zapożyczyłeś z forum.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 11:12 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
yykkes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 23:22
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: yykkes » sob wrz 26, 2009 12:05

Sztomel w takim razie radzisz zaślepienie EGR? Czyszczenie kolektora to chyba też swoją drogą. Myslisz, że jeżeli bym wszystko wypucował, wymienił uszczelki problem znowu by sie pojawił? Trochę to jest irytujące :grrr: Diesel jest ekonomiczny, ale eksploatacja chyba wyrównuje bilans :/ Niedawno wymieniłem komplet kolo dwumasowe+sprzęgło+docisk, teraz mam rozrząd i jeszcze ten EGR pocący się :grrr: A auto w moich rękach nie ma jeszcze pełnego roku :/

[ Dodano: 26 Wrz 2009 12:22 ]
Kolego Sztomel chyba nie bardzo się orientujesz gdzie co w jakim silnku jest, bez urazy oczywiście. Masz tu fotki silnika dzisiaj je specjalnie robilem :) Motor 1,9 TDI PD ATD z 2002r



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 12:24 przez yykkes, łącznie zmieniany 1 raz.


Diesel Power!!! :D

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob wrz 26, 2009 15:55

faktycznie, zagalopowałem się, elektrycznie sterowana klapa gasząca była dopiero w silniku AXR czyli następcy ATD,
co do EGR i odmy to polecam zabieg zaślepienia i wypięcia z dolotu, czyszczenie tego pomoże tylko na krótko.


Obrazek

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » sob wrz 26, 2009 18:23

Sorry, za wprowadzenie w błąd- dziś spr. u mnie zawór jest suchutki- az sie błyszczy.
Zaolejona mam inna cześć po przeciwnej stronie, takie coś w rodzaju skrzyneczki- aluminowej, ponizej foto gdzie ta "skrzyneczka" sie znajduje, lecz tu na zdjeciu jej nie widać

co to???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 18:28 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob wrz 26, 2009 19:24

ta skrzyneczka aluminiowa to pompa tandem czyli pompa podciśnienia i paliwa złożone do kupy :
Obrazek

i widok od strony głowicy silnika, skoro cieknie Ci z niej olej to poszła ta uszczelka, którą widać na poniższym foto :
Obrazek

wystarczy ją tylko odkręcić i wymienić uszczelkę.


Obrazek

Awatar użytkownika
yykkes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 23:22
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: yykkes » sob wrz 26, 2009 19:35

No tak czy siak ja muszę się wziąc za EGR! :helm: Ogólnie dzieki wielkie za wszelkie informacje! Jak się za to wezmę i pojeżdżę trochę podzielę się tutaj spostrzeżeniami i ewentualnymi uwagami :grin: Pozdro ;)

I ogólnie troche muszę silnik odkurzyć bo wygląda jakbym go ze strychu po 20 latach wyciągnął :rotfl:
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 19:36 przez yykkes, łącznie zmieniany 1 raz.


Diesel Power!!! :D

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob wrz 26, 2009 19:42

podaję numer tej większej uszczelki - 038 109 293
a ta podwójna okrągła - 038 109 293 A

[ Dodano: 26 Wrz 2009 19:44 ]
to oczywiście info dla kolegi kamska


Obrazek

Awatar użytkownika
kamska
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI

Post autor: kamska » sob wrz 26, 2009 20:10

Sztomel pisze:podaję numer tej większej uszczelki - 038 109 293
a ta podwójna okrągła - 038 109 293 A

[ Dodano: 26 Wrz 2009 19:44 ]
to oczywiście info dla kolegi kamska
Bardzo DZIĘKUJĘ SZTOMEL, nie mogę dodać punktu, bo to nie moj temat ;).

Co do skrzyneczki, to nie wiedziałem co to jest, oto mi chodzilo jest to pompa paliwa jak na Twoich zdjeciach.

Jesli chodzi o wymiane uszczelki, to nie bede jej na razie wymienial, poniewaz z pompy nie cieknie, jest tylko pokryta kurzem, ktory przykleił sie do paliwa....

jeszcze raz DZIEKI i pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 372 gości