Elektryczna szyba tył
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Elektryczna szyba tył
Witam, szukam pomocy/
Pasażer, siedzący z tyłu po prawej stronie, nie może opuszczać ani podnosić szyby. Ja natomiast mogę to zrobić z tego przycisku nad zapalniczką - zatem silniczek działa. Blokada opuszczania na włączniku z przodu nie jest włączona. Sam włącznik też w porządku - otwiera przednią szybę. Ten z przedniej po przełożeniu też nie pomaga.
Kabelki we wtyczce do włącznika: 1 - czarno-żółty; 2 - puste; 3 - czerwono-żółty; 4 - dwa brązowe; 5 - zielony; 6 - brązowo-czarny.
Wynik mojego "badania" wtyczki miernikiem: w 5 - miernik nie świeci, ale opuszcza szybę (ważna uwaga: nie opuszcza za każdym razem, tylko po wcześniejszym dotknięciu sąsiedniego konektorka). Porównałem z lewymi drzwiami z tyłu - różnica dotyczy tylko tego, że tam miernikiem pod 5 opuszczam za każdym razem.
W sumie mogę sterować szybami z przedniego włącznika, ale mam aktualnie rozebrany prawy boczek, więc chętnie poszukam przyczyny. Proszę o podpowiedzi gdzie szukać
Pasażer, siedzący z tyłu po prawej stronie, nie może opuszczać ani podnosić szyby. Ja natomiast mogę to zrobić z tego przycisku nad zapalniczką - zatem silniczek działa. Blokada opuszczania na włączniku z przodu nie jest włączona. Sam włącznik też w porządku - otwiera przednią szybę. Ten z przedniej po przełożeniu też nie pomaga.
Kabelki we wtyczce do włącznika: 1 - czarno-żółty; 2 - puste; 3 - czerwono-żółty; 4 - dwa brązowe; 5 - zielony; 6 - brązowo-czarny.
Wynik mojego "badania" wtyczki miernikiem: w 5 - miernik nie świeci, ale opuszcza szybę (ważna uwaga: nie opuszcza za każdym razem, tylko po wcześniejszym dotknięciu sąsiedniego konektorka). Porównałem z lewymi drzwiami z tyłu - różnica dotyczy tylko tego, że tam miernikiem pod 5 opuszczam za każdym razem.
W sumie mogę sterować szybami z przedniego włącznika, ale mam aktualnie rozebrany prawy boczek, więc chętnie poszukam przyczyny. Proszę o podpowiedzi gdzie szukać
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zacznij od kabla od blokady w konsoli. Idzie do pinu 6 w module drzwi TL . Czarny lub czarnobrązowy. Włącznik blokady podaje nim masę. Więc wypnij wtyczkę z modułu silniczka i sprawdzaj miernikiem czy na kablu do pinu 6 pojawia się znika masa jak włączasz i wyłączasz blokadę. Ale cała ta zabawa to na później, najpierw ogólnie wszystkie kable w przelotce. A jak byś nie mógł dojść co jest mimo że kabel na pin 6 podaje masę z blokady, to pozostaje do sprawdzenia sam włącznik w drzwiach TL (styki) i kable między nim i modułem plus brązowy masowy, czyli piny włączika 3, 4 i 5
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Lipek81, lewa tylna szyba działa. Zdjąłem dziś gumową osłonę do wtyczki w słupku a tam tragedia - wszystkie kable w bałaganie, poobklejane izolacją = chaos. A teraz w dodatku przestał działać cały silniczek - chyba zgubiłem sygnał z włącznika z konsoli.
Idę zaraz szukać gdzie on dochodzi. Ale w tej wtyczce w słupku trudno cokolwiek zrobić, więc raczej powoli oswajam się z koniecznością wizyty u elektryka.
Idę zaraz szukać gdzie on dochodzi. Ale w tej wtyczce w słupku trudno cokolwiek zrobić, więc raczej powoli oswajam się z koniecznością wizyty u elektryka.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przem_uc, spokojnie - usuń wszystkie izolacje i połącz pięknie lutując i na koszulki temokurczliwe wszystko jak było po kolorach. A jeśli nie ma kompletnych złączek we wtyczce - to takie złączki jak oryginalne stalowe można dokupić w lepszych sklepach moto.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 18:26 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ciężko się je wyciąga, zwłaszcza jak nie masz wprawy , ja sobie spiłowałem dużą pęsetę i wkładam do kostki z przodu , chodzi o odblokowanie dwu ząbków , bo kostki niemiecki mają dwa ząbki , nie tak jak w innych tylko jeden , można tak samo wsunąć dwie igły
[ Dodano: 26 Wrz 2009 19:10 ]
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/205/41f1ebaa89059c58m.jpg)
przykładowa kostka , i metoda wyciągania konektorków
[ Dodano: 26 Wrz 2009 19:10 ]
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/205/41f1ebaa89059c58m.jpg)
przykładowa kostka , i metoda wyciągania konektorków
Witam, dzięki za podpowiedzi. Ale słuchajcie: właśnie wróciłem i powiem, że w tej przelotce to jest hardkor. Jak się wziąłem za tymczasowe oklejanie izolacją, to zaczęło między kablami przebijać i szyba sama zaczęła się opuszczać. Na szczęście udało mi się ją podnieść i natychmiast wyciągnąłem wtyczkę z silniczka (nie chcę się obudzić z powodzią w razie deszczu). Naprawdę jest tam bałagan - chyba pójdę z tym do profesjonalisty.
A mam jeszcze pytanie - jak fachowcy robią sobie dostęp do tej przelotki - zdejmują drzwi czy jak?
Pozdrawiam wszystkich.
A mam jeszcze pytanie - jak fachowcy robią sobie dostęp do tej przelotki - zdejmują drzwi czy jak?
Pozdrawiam wszystkich.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 419 gości