Elektryczna szyba tył

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
przem_uc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 06, 2009 23:21
Lokalizacja: Łódź

Elektryczna szyba tył

Post autor: przem_uc » pt wrz 25, 2009 17:54

Witam, szukam pomocy/
Pasażer, siedzący z tyłu po prawej stronie, nie może opuszczać ani podnosić szyby. Ja natomiast mogę to zrobić z tego przycisku nad zapalniczką - zatem silniczek działa. Blokada opuszczania na włączniku z przodu nie jest włączona. Sam włącznik też w porządku - otwiera przednią szybę. Ten z przedniej po przełożeniu też nie pomaga.

Kabelki we wtyczce do włącznika: 1 - czarno-żółty; 2 - puste; 3 - czerwono-żółty; 4 - dwa brązowe; 5 - zielony; 6 - brązowo-czarny.

Wynik mojego "badania" wtyczki miernikiem: w 5 - miernik nie świeci, ale opuszcza szybę (ważna uwaga: nie opuszcza za każdym razem, tylko po wcześniejszym dotknięciu sąsiedniego konektorka). Porównałem z lewymi drzwiami z tyłu - różnica dotyczy tylko tego, że tam miernikiem pod 5 opuszczam za każdym razem.

W sumie mogę sterować szybami z przedniego włącznika, ale mam aktualnie rozebrany prawy boczek, więc chętnie poszukam przyczyny. Proszę o podpowiedzi gdzie szukać



Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pt wrz 25, 2009 18:24

Sprawdź skąd brana jest masa do tego niedziałającego przycisku, to pierwsze co mi przychodzi do głowy.



Awatar użytkownika
przem_uc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 06, 2009 23:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przem_uc » pt wrz 25, 2009 18:38

A masa to będzie jeden z tych brązowych ?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob wrz 26, 2009 14:24

Przełamany przewód w przelotce?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 26, 2009 14:49

zacznij od kabla od blokady w konsoli. Idzie do pinu 6 w module drzwi TL . Czarny lub czarnobrązowy. Włącznik blokady podaje nim masę. Więc wypnij wtyczkę z modułu silniczka i sprawdzaj miernikiem czy na kablu do pinu 6 pojawia się znika masa jak włączasz i wyłączasz blokadę. Ale cała ta zabawa to na później, najpierw ogólnie wszystkie kable w przelotce. A jak byś nie mógł dojść co jest mimo że kabel na pin 6 podaje masę z blokady, to pozostaje do sprawdzenia sam włącznik w drzwiach TL (styki) i kable między nim i modułem plus brązowy masowy, czyli piny włączika 3, 4 i 5


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob wrz 26, 2009 15:33

Ale przem_uc pisał tylko o jednej szybie - to ja rozumiem, że druga tylna działa ok i można nią sterować z przycisku w drzwiach?



Awatar użytkownika
przem_uc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 06, 2009 23:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przem_uc » sob wrz 26, 2009 18:12

Lipek81, lewa tylna szyba działa. Zdjąłem dziś gumową osłonę do wtyczki w słupku a tam tragedia - wszystkie kable w bałaganie, poobklejane izolacją = chaos. A teraz w dodatku przestał działać cały silniczek - chyba zgubiłem sygnał z włącznika z konsoli.
Idę zaraz szukać gdzie on dochodzi. Ale w tej wtyczce w słupku trudno cokolwiek zrobić, więc raczej powoli oswajam się z koniecznością wizyty u elektryka.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 26, 2009 18:26

przem_uc, spokojnie - usuń wszystkie izolacje i połącz pięknie lutując i na koszulki temokurczliwe wszystko jak było po kolorach. A jeśli nie ma kompletnych złączek we wtyczce - to takie złączki jak oryginalne stalowe można dokupić w lepszych sklepach moto.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 18:26 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
przem_uc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 06, 2009 23:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przem_uc » sob wrz 26, 2009 18:36

Paweł Marek, ok, dzięki za radę. Ale podpowiedz jedną rzecz - jak się wyciąga te złączki z wtyczki (myślę, że musi być jakiś sposób, bo na siłę nie idzie).



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob wrz 26, 2009 18:43

ciężko się je wyciąga, zwłaszcza jak nie masz wprawy , ja sobie spiłowałem dużą pęsetę i wkładam do kostki z przodu , chodzi o odblokowanie dwu ząbków , bo kostki niemiecki mają dwa ząbki , nie tak jak w innych tylko jeden , można tak samo wsunąć dwie igły

[ Dodano: 26 Wrz 2009 19:10 ]
Obrazek


przykładowa kostka , i metoda wyciągania konektorków



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob wrz 26, 2009 19:39

Takie blaszki - pinu można kupić w skepach elekltronicznych - można podpatrzeć wtedy, jak są zbudowane i wtedy łatwiej jest odblokować tę zapadkę.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob wrz 26, 2009 19:47

tylko nasze blaszki mają w zasadzie po jednym języczku i dużo łatwiej jest je wyjąć , te mają dwa i to o wiele twardsze , opornie się je wyjmuje



Awatar użytkownika
przem_uc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: wt sty 06, 2009 23:21
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przem_uc » sob wrz 26, 2009 20:10

Witam, dzięki za podpowiedzi. Ale słuchajcie: właśnie wróciłem i powiem, że w tej przelotce to jest hardkor. Jak się wziąłem za tymczasowe oklejanie izolacją, to zaczęło między kablami przebijać i szyba sama zaczęła się opuszczać. Na szczęście udało mi się ją podnieść i natychmiast wyciągnąłem wtyczkę z silniczka (nie chcę się obudzić z powodzią w razie deszczu). Naprawdę jest tam bałagan - chyba pójdę z tym do profesjonalisty.
A mam jeszcze pytanie - jak fachowcy robią sobie dostęp do tej przelotki - zdejmują drzwi czy jak?
Pozdrawiam wszystkich.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 26, 2009 20:15

Plastyk słupka trzeba zdjąć i od wewnątrz się wtyczkę wyciąga, jest na zatrzaskach


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 419 gości