jak dobrze podłaczyć hak w golfie 3-ekektryka???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
roberttbu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 15:42
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

jak dobrze podłaczyć hak w golfie 3-ekektryka???

Post autor: roberttbu » pt wrz 25, 2009 04:54

witam mam pytanie jak dobrze podłaczyc hak w golfie 3 to znaczy ze mam juz podłączony tylko chodzi mi o przewody elektryczne.bo jak podłacze przyczepke mam kierunki tylko jak mam właczone swiatła to zaświeca mi sie tez wsteczne na samochodzie.moze ktos podpowie gdzie jaki kabel pod lampe i pod jaki pin w haku.pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 14:07 przez roberttbu, łącznie zmieniany 1 raz.



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » pt wrz 25, 2009 08:27

Być może masz zrąbaną instalację w przyczepce (zwarcia, brak masy), może wina leży po stronie samochodu (skorodowane kable w gnieździe), może instalacja gniazda podłączona do instalacji auta na szybkozłączkach (przerabiałem to w T4 kuzyna)? Przyczyn może być wiele. Poszukaj opisu gniazda w inecie, później miernik i sprawdzić instalację na samochodzie. Jeśli będzie OK, to sprawdź w przyczepce. Owocnych poszukiwań :grin:

pzdr
zyggy


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 25, 2009 20:11



Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt wrz 25, 2009 23:35

No tak, lecz jakie konkretnie są kolory w Golfie?
Otóż:
czarno-biały ----- migacz lewy;
czarno-zielony ---migacz prawy;
szaro-czarny -----pozycja lewa;
szaro-czerwony--pozycja prawa;
czarno-czerwony -STOP;
czarno-biały -----cofania;
szaro-niebieski -------przeciwmgłowe tylne;
a masa to zawsze brązowy.
Pozdrowienia!
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 23:36 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
roberttbu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 15:42
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

Post autor: roberttbu » sob wrz 26, 2009 23:44

dzięki chłopaki.gniazdo z kablami nowe.przyczepka oki bo w 2 sztukach sprawdzalem czyli coś przy lampach żle podłączone.bede musiał usunąć kabel pod wsteczne bo to mo nie potrzebne bo 1 przyczepka takie cos ma a druga nie ma.jesli chodzi o pozycje to interesuje mnie pozycja całe auto a nie na strony jak na samochodzie bo przyczepka to powinna byc dobrze oświtlona.
Ostatnio zmieniony sob wrz 26, 2009 23:44 przez roberttbu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz wrz 27, 2009 01:26

roberttbu pisze:Jesli chodzi o pozycje to interesuje mnie pozycja całe auto a nie na strony jak na samochodzie bo przyczepka to powinna być dobrze oświetlona.
...a tego to już nie rozumiem.
Pozycyjne przyczepki, tak jak i pozycyjne samochodu, muszą być rozdzielone stronami. Tak przewiduje norma i nie tylko: także praktyczne względy wymuszają takie połączenie by w razie uszkodzenia bezpiecznika tej strony świateł pod którą akurat Kolega podłączył całe pozycje przyczepki - powoduje całkowity zanik oświetlenia przyczepy. Dalej, przyczepki muszą być podłączane jednakowo wszystkie, inaczej pożyczenie przyczepki od kogoś albo komuś kończy się katastrofą w elektryce! Podłączenie na zasadzie "a do tego pinu to ja sobie dam STOP, a co..." nie może mieć miejsca.

By uzyskać więcej możliwości przesyłu świateł i napięć na przyczepę polecam zastosowanie gniazda jak i wtyku 13-pinowego, w dodatku jest ono koniecznością w noworejestrowanych przyczepach, gdzie jest już wymagane światło cofania a w 7-pinowym układzie na nie nie ma już miejsca; i nie bierz pod uwagę dywagacji o podłączeniu cofania bądź zasilania 12V (p. kempingowe) pod pin przeciwmgielnych - to teksty z lat 70-tych XX wieku, kiedy pin ten nie był wykorzystywany a powodowało to później opisane tu przeze mnie efekty!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 296 gości