MK 3 1,9 TD, problem z odpaleniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

MK 3 1,9 TD, problem z odpaleniem

Post autor: jelon111 » wt wrz 15, 2009 13:19

Witam,

Drugi dzień z rzędu mam problem z odpalieniem autka,

Wczoraj z rana (po godzinie 7.00) a dziś po godzinie 11,00 (auto stało w słońcu),

Rozrusznik kręci około 30 sekund :blush: za autem jest bardzo duża smuga białego dymu :grrr:

Akumulator naładowany około dwóch tygodni temu,

Dziękuje za wszelkie porady.



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » wt wrz 15, 2009 15:10

wymień filtr paliwa ja tak miałem ze długo musiałem kręcić i kopcił na biało wtedy troche :bigok:

[ Dodano: 15 Wrz 2009 15:10 ]
na ciepłym jak pali??


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » wt wrz 15, 2009 15:31

na ciepłym od ręki :)

filtr do wymiany w sobotę już mam kupiony :)

dzięki za info.

[ Dodano: 21 Wrz 2009 08:49 ]
filtr wymieniony w sobotę (nowy wcześniej zalany ropą) a dziś znów musiałem kręcić ponad pół minuty :grrr:

co jest grane ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 22, 2009 01:35

sprawdź świece żarowe oraz zasilanie do nich - trudny rozruch i biały dym na to wskazują, w TD świece muszą być sprawne.


Obrazek

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » wt wrz 22, 2009 10:10

Sztomel, przy takiej temperaturze powietrza nie wydaje mi sie zeby swiece dawały taki efekt ze trzeba krecic 30s silnikiem :grin:


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » wt wrz 22, 2009 10:14

teraz (przed chwilą) nie odpalił w ogóle :grrr: :grrr: :grrr:

kręciłem dość sporo aż akumulator spadł y 12,55 do 12,15 V



Orange
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn mar 03, 2008 00:38
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Orange » wt wrz 22, 2009 11:29

kolego obowiązkowo sprawdź swiece a najlepiej wymień odrazu wszystkie, sam ostatnio zmieniałem i problem z odpaleniem rano, w nocy, popołudniu czy po kolacji znikł! wymiany dokonałem w ponad 2h a robiłem to pierwszy raz i mam 2 lewe ręce ;)



jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » wt wrz 22, 2009 21:20

zrobiłem jak kolega pisał w tym temacie mianowicie:
"pelacha, wciskasz pedal gazu do deski, przekrecasz kluczyki krecisz go caly czas trzymajac pedal gazu do dechy, bedzie krecil ok 20sek i powinien odpalic:)

To jest sposob na odpowietrzenie ukladu paliwowego po wymianie filtra wyczytany w ksiazce z serii sam naprawiam:), ja u siebie tak kiedys zrobilem dziala 100% :bigok: :bigok:"


pokręcił 3-4 sekundy i odpalił,

pytanie: czy świece żarowe do wymiany czy układ paliwowy zapowietrzony ?
jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie świec żarowych ?



Orange
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn mar 03, 2008 00:38
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Orange » wt wrz 22, 2009 22:48

sprawdzenie świec żarowych:

potrzeba:
Multimetr z funkcją omomierza
klucz 8mm
chińskie rączki zeby sie wcisnąć ;) albo dodatkowo klucz 17mm do odkręcenia przewodów od pompy do wtrysków

jak to sie robi:

odpinasz kleme - z aku!

odkręcasz na każdej ze świecy nakrętki 8mm i ściągasz listwe (jesli nie dasz rady to wtedy bierzesz do łapy 17 i odkręcasz przewody przy wtryskiwaczu delikatnie je odginasz na bok (wystarczy odkręcić te zaraz za pompą)
jak już masz odłączoną listwę to bierzesz multimetr ustawiasz na omomierzu (zakres do 200 Ohm lub mniejszy) i jeden z przewodów przykładasz do tego gwintu gdzie była nakrętka 8mm na świecy a drugi przewód np do głowicy silnika powinno sie pokazać 0.9-1,2 Ohm jesli świeca jest TEORETYCZNIE sprawna, teoretycznie bo to ze ma dobrą rezystancje nie oznacza ze dobrze grzeje (moze grzać nie równo, wolno sie nagrzewać itp. itd.) jeśli nic sie nie zmieni po przyłożeniu przewodów na wyświetlaczu multimetru to nalezy sprawdzić czy poprostu powierzchnia do której przykładasz te bolce przewodzi
w tym celu przykładasz oba bolce do tego gwintu 8mm ale tak zeby sie wzajemnie nie dotykały a ich połączenie bylo możliwe jedynie po tym gwincie. jeśli sie pokaze 0 albo 0.1 to jest ok, potem tak samo przykładasz do tego miejsca w którym dotykasz drugi przewód (czyli nie do tego gwintu) i znowu dotykasz oboma przewodami do np głowicy silnika i powinno sie znowu pokazać 0 albo 0.1 jesli sie nic nie pokaże znaczy ze albo powierzchnia styku jest tak brudna ze nie przewodzi (poskrob troche tymi szpikulcami od miernika w miejscu gdzie dotykasz) albo masz zwalony miernik.
Jeśli miernik jest ok i przy badaniu świecy sie nic nie pokazuje albo wartości wskazywane są inne niż 0.9 - 1,2 znaczy świeca NAPEWNO do wymiany, jeśli jest w tych granicach to znaczy ze przez świece przechodzi prąd i jakoś tam (nie wiadomo jak) grzeje przy odpalaniu. Najpewniejszy sposób to wyjąć świece na zewnątrz i podpiąć bezpośrednio do aku na chwile (uwaga bedzie iskrzyć i sie szybko zrobi mega gorąca jeśli jest sprawna) i wtedy dopiero widzisz czy trzeba wymieniać.
Ja osobiście jakbym już wyciągnał świece do sprawdzenia na zewnątrz to nie dawałbym ich spowrotem bo nie wiadomo ile wytrzymają tylko odrazu montował nowe (najlepiej komplet)
do wykręcenia świecy potrzeba klucza 12 mm. najlepiej oczkowy z grzechotką (są na allegro za ok 60zl specjalne klucze do wymiany świec z grzechotką na długim ramieniu 8/12 mm )
Powodzenia i pozdrawiam!



jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » śr wrz 23, 2009 09:41

udało mi się sprawdzić tylko jedną świecę (pierwsza z prawej, stojąc przed autem) wartości skaczące tzn. 0,08; 0,05; 0,09
chyba nie ma co tylko wymieniać...??

z rana mi dziś nie chciał odpalić mimo, że zrobiłem jak wczoraj :grrr:



dowiedziałem się od poprzednika pojazdu że wymieniał dwie świece żarowe jakieś dwa lata temu, także kupuje 4 świece klucz i działam w temacie :D
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 11:22 przez jelon111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr wrz 23, 2009 11:27

jelon111, a dochodzi w ogóle napięcie do tych świec? Może spalił się bezpiecznik na podszybiu w komorze silnika?



jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » śr wrz 23, 2009 21:07

heh, chyba dochodzi, później odpaliło auto :)
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 21:19 przez jelon111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr wrz 23, 2009 21:16

typowy objaw świec (lub braku na nich prądu) w TD, ten silnik nawet latem po nocy musi zagrzać żeby odpalił od strzała. ten typ tak ma
Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 21:17 przez wegi, łącznie zmieniany 1 raz.



jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » śr wrz 23, 2009 21:22

czy można powiązać problem z odpaleniem z klinem ma wale ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 185 gości