ATD 74kW Twarda praca silnika po wymianie koła dwumasowego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ATD 74kW Twarda praca silnika po wymianie koła dwumasowego
Witam!
Mam Golfa IV z silnikiem 1,9TDI ATD 101PS (74kW) z 2002roku. Niedawno wymieniłem w nim koło dwumasowe i sprzęgło. Miał przejechane prawie 170tys i juz bujało silnikiem na wolnych obrotach i był straszny rumot, więc wymiana była konieczna od zaraz. Skrzynia 5 biegowa z oznaczeniem EUH. Koło fabryczne i sprzęgło SACHS więc wymieniłem na to samo zgodnie z numerem silnika. Po wymianie nie ma już głośnego rumotu, ale silnik dostał twardą pracę, jest głośniejszy nie mówiąc o tym, że bardziej drga. Pozatym czuć wyraźnie drganie pod pedałem sprzęgła i przy 2500obrotów silnik jest strasznie głośny i dodatkowo słychać takie jakby dzwonienie. Czy miał ktoś podobny problem i może wie jaka jest tego przyczyna???
Mam Golfa IV z silnikiem 1,9TDI ATD 101PS (74kW) z 2002roku. Niedawno wymieniłem w nim koło dwumasowe i sprzęgło. Miał przejechane prawie 170tys i juz bujało silnikiem na wolnych obrotach i był straszny rumot, więc wymiana była konieczna od zaraz. Skrzynia 5 biegowa z oznaczeniem EUH. Koło fabryczne i sprzęgło SACHS więc wymieniłem na to samo zgodnie z numerem silnika. Po wymianie nie ma już głośnego rumotu, ale silnik dostał twardą pracę, jest głośniejszy nie mówiąc o tym, że bardziej drga. Pozatym czuć wyraźnie drganie pod pedałem sprzęgła i przy 2500obrotów silnik jest strasznie głośny i dodatkowo słychać takie jakby dzwonienie. Czy miał ktoś podobny problem i może wie jaka jest tego przyczyna???
Diesel Power!!! :D
Kupiłem sprzęgło+docisk+dwumasa SACHS'a już skręcone komplet i nowe łożysko dociskowe SKF. Wszystko wymieniali przy mnie tylko właśnie wydaje mi się, że nie słożyli tego prawidłowo!Koło dwumasowe które wymieniłem było strasznie zużyte już, biło we wszystkie strony, zastanawiam się czy to nie miało jakiegoś wpływu??? A co mam rozumieć przez złe skręcenie łapy skrzyni biegów, wytłumacz proszę ???
Diesel Power!!! :D
Syf nie syf ale wiem co mam włożone w skrzynie, bo w serwisie też walki odchodzą :/ Pozatym narazie nie nie spotkałem się z żadnymi problemami jeżeli chodzi o łożyska SKF. No ale pomijając to, nie zrobiłem jeszcze nawet 2000km po wymianie i praca silnika i te drgania pod sprzęgłem raz, że w.....wiają, a dwa to mnie troche to martwi! Przed wymianą zanim koło dwumasowe dawało o sobie znać było cichutko w środku w aucie, zupełnie jakbym dieslem nie jeździł, a teraz to jest tragedia, jak jakiś stary przytyrany kopciuch. Jak jeżdżę spokojnie to jest w miarę cicho (ale nie jak przedtem) a gdy trochę mu depne później na wolnych obrotach jest klekot i czuć wyraźne drganie pod sprzęgłem. Nie co jest nie halo z tym sprzętem :/
Diesel Power!!! :D
ja tez za niedlugo przymierzam sie do wymiany sprzegła i jak czytam rozne artykuly to wiele warsztatow ktore sie zajmuja przedewszystkim skrzyniami biegow i sprzeglami zwracaja szczegolna uwage na " tłumik drgań skrętnych"-jest to cos co odpowiada wlasnie za komfort ,niweluje drgania ponoc. Ale gdzie to sie znajduje na sprzegle tego nie wiem.
Moze inni wypowiedza sie na ten temat.
Moze inni wypowiedza sie na ten temat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 385 gości