[mk3]zimne hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zulik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn paź 03, 2005 18:15
Lokalizacja: Ostrów wlkp. / Poznań
Kontakt:

[mk3]zimne hamulce

Post autor: zulik » pt lut 10, 2006 08:27

Czesc !
Samochód stoi całą noc na dworze w minusowych temperaturach. Jak odpale go i jak jade to jak zahamuje po 10 sekunach :) odczuwam ze mam slabe hamulce !!! czy to normalne ???
Później wydaje mi się ze hamulce wracają do swojego poprzedniego "stanu" i hamują dobrze.
To sie zreszta czuje przez opór jaki stawia pedał. !
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 13:51 przez zulik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt lut 10, 2006 09:09

zrób sobie taką próbę że zanim zach niesz jechać odpal samochód i ponaciskaj pedał hamulca i spr. czy ustępuje ten efekt i czy pedał jest na początku miękki czy z naciskaniem na pedał twardnieje, być może masz zapowietrzone hamulce


:-k ...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 10, 2006 09:48

mam dokładnie tak samo od wczoraj....
wczesniej nie byo tego przy mrozach...
wczoraj odpaliłem auto po 2 dniach i jakby nie było hamulców, pedał twardy - wiec nie jest zapowietrzony..
trzeba potem kilka razy nacisnąć i wszystko jest OK..
podejrzewam że zamarza coś tam i nie ma sie czym przejmować - tylko zawsze pare razy nacisnąć hamulec zanim sie ruszy bo sie można zdziwić :)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lut 10, 2006 09:58

cowboy pisze:podejrzewam że zamarza coś tam
to "coś tam" to może być serwo, wskazuje na to twardy pedał - serwo nie działa, a po rozgrzaniu rozmarza i wszystko jest ok.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt lut 10, 2006 10:02

Zawsze jak rano zaczynasz jechać to tarcze czy szczęki muszą się oczyścić z wody, rdzy , lodu czy innych zanieczyszczeń i po paru hamowaniach przypadłość ustępuje to normalne no i oczywiście jak hamukce są rozgrzane to ich wydajnośc rośnie.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lut 10, 2006 10:03

A kiedy płyn hamulcowy był wymieniany ?? Jak wiadomo płyn z czasem traci swoje właściwości i jest wysoce absorbcyjny. chłonie on wodę jak gąbka, istnieje mozliwość, że drobiny wody zamarzają gdzieś przy pompie i dlatego teki efekt a nie inny. Płyn powinno się wymieniać co dwa lata.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt lut 10, 2006 10:25

Tomasz Żaguń pisze:no i oczywiście jak hamukce są rozgrzane to ich wydajnośc rośnie.
po to są wentylowane tarcze żeby było lepsze odprowadzenie ciepła, więc zimne hamulce lepsze hamowanie - pomyliło Ci sie z oponami ciepła opona lepsza przyczepność
taz pisze:A kiedy płyn hamulcowy był wymieniany ?? Jak wiadomo płyn z czasem traci swoje właściwości i jest wysoce absorbcyjny. chłonie on wodę jak gąbka, istnieje mozliwość, że drobiny wody zamarzają gdzieś przy pompie i dlatego teki efekt a nie inny. Płyn powinno się wymieniać co dwa lata.
podpisuję sie pod tym i popieram


:-k ...

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lut 10, 2006 12:16

misiek10111 pisze:po to są wentylowane tarcze żeby było lepsze odprowadzenie ciepła, więc zimne hamulce lepsze hamowanie - pomyliło Ci sie z oponami
Po części ma racje, po częsci... :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » pt lut 10, 2006 13:04

A jaki płyn się leje? Ile kosztuje i ile go tam wejdzie? Bo też miałem taki problem. Mam też takie wrażenie, że po wymianie łożysk jakby słabiej hamuje.


[you] dobrze że jeździsz vw

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt lut 10, 2006 13:11

misiek10111 dobrze że jeździsz vw
o co Ci chodzi z tym podpisem?
przy odpowietrzaniu uzywaj zawsze nowego płynu, specyfikacja płynu to SAE J 1703 DOT 3

[ Dodano: 06-02-10, 12:14 ]
to ilość płynu 0,7 do 0,9 dm
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 13:15 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt lut 10, 2006 13:14

Tomasz Żaguń pisze:no i oczywiście jak hamukce są rozgrzane to ich wydajnośc rośnie
Tak to jest chyba w przypadku sportowych klockow. Trzeba je troche rozgrzac zeby dobrze hamowaly. Na normalnych to raczej na odwrot ;)


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 10, 2006 13:28

hmmm może i trzeba płyn zmienić... z tego co najbardziej prawdopodobne to właśnie zamarza serwo - bo jest objaw taki że trzeba użyć dużej siły żeby zahamować, z tego bierze się wrażenie że są słabe hamulce...

podobno płyn hamulcowy jest na wspólnym obiegu ze sprzęgłem ??? bo ja mam problemy z wrzucaniem wstecznego szczególnie po rozgrzaniu :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=26761

być może płyn po rozgrzaniu jest jakby bardziej ściśliwy ?:P nie wiem czy dobrze kombinuje...

a może trzeba wymienić olej w skrzyni...no chyba że ten typ tak musi mieć...generalnie praca skrzyni a w szczególnosci sprzęgła w moim mk3 to jedyny powód do narzekań..



zulik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn paź 03, 2005 18:15
Lokalizacja: Ostrów wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: zulik » pt lut 10, 2006 13:55

dziekuje kochani !
Jutro sie umowilem z mechanikiem na wymiane klockow za 50 zl ;/ i plynu za 20 zl
Bo pewno ten plyn to byl nie zmieniany z kupeeee lat (autko przywiezione z niemiec)



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt lut 10, 2006 15:14

Nie o to mi chodzi że maja się mocno nagrzac ale żeby były ciepłe to wtedy niema wody , lodu, i sa już oczyszczone z syfuw.Wiem i dobrze że piszecie że nadmiar ciepła pogarsza hamowanie ale ja akurat niepisałem o tym zjawisku .Macie oczywiście rację ale co do tego że hamulce z rana przy pierwszych paru hamowaniach są gorsze od jazdy póżniej to chyba nikt nie zaprzeczy co? Bo własnie o tym piszę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 341 gości