Problemy z Golfem IV
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy z Golfem IV
Witam
Pierwsza i najważniejsza sprawa to taka, że ostatnio w moim Golfie pojawił się problem ze skrzynią biegów tzn. 1 i 2 bieg wchodzi bardzo topornie i z oporem, 3 bieg i wsteczny też co jakiś czas haczy a 4 i 5 chodzą prawie idealnie.
Tak więc najgorzej jest z 1 i 2, trzeba użyć dużej siły żeby wrzucić bieg.
Skrzynia przy wrzucaniu biegów nie zgrzyta.
Co może być tego przyczyną, czy to może oznaczać, że skrzynia niedługo będzie nadawała się do remontu Może miał ktoś podobne problemy i sobie z tym poradził.
Kolejna sprawa to może nie problem, ale nie wiem czy tak powinno być i to jest normalne w Golfach, tzn. wspomaganie kierownicy działa dosyć ciężko i do kręcenia kierownicy trzeba użyć znacznej siły. Pompa wspomagania jest raczej sprawna, może to wina płynu do wspomagania ? I wymiana, może by coś dała ?
Samochód to VW Golf IV, 1.6 SR (AKL)
Pierwsza i najważniejsza sprawa to taka, że ostatnio w moim Golfie pojawił się problem ze skrzynią biegów tzn. 1 i 2 bieg wchodzi bardzo topornie i z oporem, 3 bieg i wsteczny też co jakiś czas haczy a 4 i 5 chodzą prawie idealnie.
Tak więc najgorzej jest z 1 i 2, trzeba użyć dużej siły żeby wrzucić bieg.
Skrzynia przy wrzucaniu biegów nie zgrzyta.
Co może być tego przyczyną, czy to może oznaczać, że skrzynia niedługo będzie nadawała się do remontu Może miał ktoś podobne problemy i sobie z tym poradził.
Kolejna sprawa to może nie problem, ale nie wiem czy tak powinno być i to jest normalne w Golfach, tzn. wspomaganie kierownicy działa dosyć ciężko i do kręcenia kierownicy trzeba użyć znacznej siły. Pompa wspomagania jest raczej sprawna, może to wina płynu do wspomagania ? I wymiana, może by coś dała ?
Samochód to VW Golf IV, 1.6 SR (AKL)
jeśli chodzi o skrzynie to sprawdż sprzęgło lub mechanizm do zmiany biegów,skrzynia powinna być ok,co do drugiego tematu chyba będzie trzeba na początek wymienić olej w układzie wspomagania,jeśli nie pomoże ,a pompa niebyła kombinowana przez kogoś niedoświadzczonego.to będzie winna pompy wspom.kierow.
MANIAK2
Wersja optymistyczna - do sprawdzenia układ sterowania od lewarka do skrzyni - może wystarczy regulacja.R_Tomek pisze:Pierwsza i najważniejsza sprawa to taka, że ostatnio w moim Golfie pojawił się problem ze skrzynią biegów
Z wymianą płynu daj sobie spokój on to winny jest jak go zamało (poziom sprawdzałeś?). Najprościej dopadnij kogoś z takim samym autem i sprawdź sam - czy wspomaganie działa tak samo jak u Ciebie czy nie.R_Tomek pisze: Pompa wspomagania jest raczej sprawna, może to wina płynu do wspomagania ? I wymiana, może by coś dała ?
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
-
- Ma gadane
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
- Lokalizacja: Warszawa - Bródno
- Kontakt:
Sprawa ze skrzynia moze byc skomplikowana , pytanie jest takie czy zwracales uwage czy jest roznica w zmianie biegow jak sie nagrzeje silkik , chodzi mi o konsystencje oleju , moj golf od -15 tez opornie reaguje na zmiane biegow,
co do wspomagania moze byc wina pompy, ale fakt spradz najpierw plyn. Ktoś gdzieś kiedyś ... na forum pisal o tym ze zmiana plynu czasem pomaga, ale sprawa dotyczyla golfow 3 generacji, oczywiscie tez polecano jakis plyn, wiec poszukaj o tym postów.
co do wspomagania moze byc wina pompy, ale fakt spradz najpierw plyn. Ktoś gdzieś kiedyś ... na forum pisal o tym ze zmiana plynu czasem pomaga, ale sprawa dotyczyla golfow 3 generacji, oczywiscie tez polecano jakis plyn, wiec poszukaj o tym postów.
Inne auto z grupy VAG
___________________________________
___________________________________
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
jeśli chodzi o skrzynie to miałem kiedyś podobny problem w lagunie tam wogóle biegi chodziły na zatwardzeniu ale trochę pomogła wymiana oleju ale może też być sprzęgło chociarz nie zgrzynta
co do wspomagania to mam mk4 i też wspomaganie chodzi dość ciężko dużo ciężej niż np w passacie mojego ojca, płyn jest ok a stan się nie pogarsza więc olałem sprawę
co do wspomagania to mam mk4 i też wspomaganie chodzi dość ciężko dużo ciężej niż np w passacie mojego ojca, płyn jest ok a stan się nie pogarsza więc olałem sprawę
Różnicy w działaniu skrzyni czy to na zimnym silniku czy na rozgrzanym nie ma. Skrzynia działa tak samo. A co do wymiany oleju w skrzyni to mam małe obawy. Ostatnia wymiana oleju w skrzyni w moim poprzednim samochodzie, skończyła się wymianą łożyska na piątym biegu. No ale to już inna historia.
A odnośnie sprzęgła to myślę, że jest OK, przy wrzucaniu biegów nic nie zgrzyta.
Odnośnie wspomagania to poziomu płynu od wspomagania jeszcze nie sprawdzałem, dzisiaj się tym zajmę.
A może warto jednak by zacząć od wymiany płynu od wspomagania, 6 latek już ma ?
A sama pompa od wspomagania jest raczej sprawna, żadnych wycieków nie widać, wygląda jak nówka.
Może faktycznie co niektóre Golfy tak mają ze wspomaganiem
A odnośnie sprzęgła to myślę, że jest OK, przy wrzucaniu biegów nic nie zgrzyta.
Odnośnie wspomagania to poziomu płynu od wspomagania jeszcze nie sprawdzałem, dzisiaj się tym zajmę.
A może warto jednak by zacząć od wymiany płynu od wspomagania, 6 latek już ma ?
A sama pompa od wspomagania jest raczej sprawna, żadnych wycieków nie widać, wygląda jak nówka.
Może faktycznie co niektóre Golfy tak mają ze wspomaganiem
Problem ze skrzynią - normalka w tych silnikach. Ja też mam opory z wbijaniem dwóch pierwszych biegów. Wsteczny to czasem sam mi wyskakuje i niewiem też co jest tego przyczyną. Dużo użytkowników MkIV z silnikami 1,6 SR nażeka na skrzynie.
Problem ze wspomaganiem - ten typ tak chyba ma bo u mnie też troche ciężko chodzi. Nie trzeba uzywać do kręcenia kierą niewiem jakiej siły ale chodzi ciężej jak np. w innych samochodach. Ostatnio jeździłem Fiatem Bravą i byłem bardzo zaskoczony jak tam chodziła kiera ze wspomaganiem.
Problem ze wspomaganiem - ten typ tak chyba ma bo u mnie też troche ciężko chodzi. Nie trzeba uzywać do kręcenia kierą niewiem jakiej siły ale chodzi ciężej jak np. w innych samochodach. Ostatnio jeździłem Fiatem Bravą i byłem bardzo zaskoczony jak tam chodziła kiera ze wspomaganiem.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Czyli co, nie ma się czym przejmować, tylko się przyzwyczaić do tych niedogodnień
Dłuższa jazda z takimi przełożeniami skrzyni jest jednak męcząca. Ale widocznie trzeba się do tego jakoś przyzwyczaić.
Ostatnio jadąc na trasie usłyszałem, że przy prędkości około 60 km/h na 5 biegu słychać gwizd ? Występują to tylko na 5 biegu i tylko przy prędkości 60 km/h. Jak prędkość wzrośnie lub spadnie gwizd znika. Czy to też jest normalne w tym samochodzie ?
Dodatkowo zdziwiło mnie, że przy 100km/h samochód na obrotomierzu ma 3 000.
Wcześniej miałem Seata Cordobę z silnikiem 1.4 i tam również przy 100 km/h miałem 3000 obr. A tu mam silnik 1.6, więc obroty silnika przy tej prędkości powinny chyba być trochę mniejsze ? Czy może się mylę i wszystko jest OK.
Im dłużej jeżdżę tym samochodem, tym więcej wad znajduję niż pozytywnych rzeczy. Samochód mam dopiero 3 tygodnie, więc może niedługo dojdą pozytywne wrażenia
Dłuższa jazda z takimi przełożeniami skrzyni jest jednak męcząca. Ale widocznie trzeba się do tego jakoś przyzwyczaić.
Ostatnio jadąc na trasie usłyszałem, że przy prędkości około 60 km/h na 5 biegu słychać gwizd ? Występują to tylko na 5 biegu i tylko przy prędkości 60 km/h. Jak prędkość wzrośnie lub spadnie gwizd znika. Czy to też jest normalne w tym samochodzie ?
Dodatkowo zdziwiło mnie, że przy 100km/h samochód na obrotomierzu ma 3 000.
Wcześniej miałem Seata Cordobę z silnikiem 1.4 i tam również przy 100 km/h miałem 3000 obr. A tu mam silnik 1.6, więc obroty silnika przy tej prędkości powinny chyba być trochę mniejsze ? Czy może się mylę i wszystko jest OK.
Im dłużej jeżdżę tym samochodem, tym więcej wad znajduję niż pozytywnych rzeczy. Samochód mam dopiero 3 tygodnie, więc może niedługo dojdą pozytywne wrażenia
Nie no przejmować się jest zawsze czym jak jeździsz Golfem IV 1,6 SR
To oczywiście żart, ale niestety tak się jakoś dziwnie składa, że zawsze jak się przesiądziemy z jednego samochodu do drugiego to szukamy czegoś co nam nieodpowiada w nim a było w poprzednim. Troche zakręcone ale myśle że zrozumiałe. Ja też jak przesiadłem się do Golfa z mniejszej Corsy to wszystko wydawało mi się takie dziwne. Wszędzie doszukiwałem się problemów i nadal jeszcze tak jest.
Co do tych obrotów, to jak jeździsz z prędkością 60 km/h na 5 biegu to ma prawo coś świstać. Jak niezauważyłeś to masz na liczniku na czerwono zaznaczone dwie kreski. Jak się nie myle to na 30 i 50 km/h. Kreski te informaują, najprościej pisząc, że trzeba zmienić bieg odpowiednio dla pierwszej 3 a dla drugiej 4 bieg. Jak jeżdzisz na 5 biegu przy 60 km/g to strasnie męczysz samochód, który waży 1250 kg i trzeba troche siły żeby go rozbujać. Ja osobiście 5-ke to przynajmniej przy 80 lub 90 wbijam. Co do obrotów przy 100 km/h to normalna sprawa bo u mnie jest podobnie. Zauważ tylko że te silniki, ma tu na myśli 1,6 SR, to jak gdzieś kiedyś wyczytałem to silniki wysokoobrotowe. Może o tym świadczyć chociażby sam wskaźnik obrotów zamykający się na 7500 obr. Inne wersje golfa maja wskaźnik zamykający się na 5500 obr. Pozatym to nie jest diesel, który ma niskie obroty.
Na sam koniec dobra rada: nie szukaj ciągle wad samochodu, postaraj się poszukać jego zalety
PS: Jak jesteś w stanie już określić jakie masz spalanie w mieście i w trasie to napisz.
To oczywiście żart, ale niestety tak się jakoś dziwnie składa, że zawsze jak się przesiądziemy z jednego samochodu do drugiego to szukamy czegoś co nam nieodpowiada w nim a było w poprzednim. Troche zakręcone ale myśle że zrozumiałe. Ja też jak przesiadłem się do Golfa z mniejszej Corsy to wszystko wydawało mi się takie dziwne. Wszędzie doszukiwałem się problemów i nadal jeszcze tak jest.
Co do tych obrotów, to jak jeździsz z prędkością 60 km/h na 5 biegu to ma prawo coś świstać. Jak niezauważyłeś to masz na liczniku na czerwono zaznaczone dwie kreski. Jak się nie myle to na 30 i 50 km/h. Kreski te informaują, najprościej pisząc, że trzeba zmienić bieg odpowiednio dla pierwszej 3 a dla drugiej 4 bieg. Jak jeżdzisz na 5 biegu przy 60 km/g to strasnie męczysz samochód, który waży 1250 kg i trzeba troche siły żeby go rozbujać. Ja osobiście 5-ke to przynajmniej przy 80 lub 90 wbijam. Co do obrotów przy 100 km/h to normalna sprawa bo u mnie jest podobnie. Zauważ tylko że te silniki, ma tu na myśli 1,6 SR, to jak gdzieś kiedyś wyczytałem to silniki wysokoobrotowe. Może o tym świadczyć chociażby sam wskaźnik obrotów zamykający się na 7500 obr. Inne wersje golfa maja wskaźnik zamykający się na 5500 obr. Pozatym to nie jest diesel, który ma niskie obroty.
Na sam koniec dobra rada: nie szukaj ciągle wad samochodu, postaraj się poszukać jego zalety
PS: Jak jesteś w stanie już określić jakie masz spalanie w mieście i w trasie to napisz.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Może masz rację, zacznę szukać teraz jakiś pozytywnych zalet
Jedną już nawet zauważyłem, podoba mi się bardzo podświetlenie zegarów
A co do obrotów, masz rację, samochód trochę waży i z tego co już zauważyłem, najlepiej czuje się na wyższych obrotach, na niższych jest trochę mułowaty.
Poprzednio miałem Cordobę i stąd to przyzwyczajenie z piątką, ale ona była lżejsza i lubiła bardziej niższe obroty.
A co do spalania, to pierwsze wyniki są takie, miasto przy spokojnej jeździe 9,5 – 10 litrów.
Przy mocniejszej jeździe po mieście, jeszcze nie testowałem, ale strach pomyśleć ile będzie palić, jak już przy spokojnej jeździe 10 litrów wychodzi.
Trasa, w zakresie prędkości 100 – 130 km/h (raczej spokojna jazda) wychodzi około 7,5 litra
Opony mam seryjne, tzn. 175/80 R14
Myślałem, że te silniki są bardziej oszczędne, ale widocznie tak ma być.
Ps. Napisz jeszcze jak wychodzi spalanie w twoim Golfie.
Jedną już nawet zauważyłem, podoba mi się bardzo podświetlenie zegarów
A co do obrotów, masz rację, samochód trochę waży i z tego co już zauważyłem, najlepiej czuje się na wyższych obrotach, na niższych jest trochę mułowaty.
Poprzednio miałem Cordobę i stąd to przyzwyczajenie z piątką, ale ona była lżejsza i lubiła bardziej niższe obroty.
A co do spalania, to pierwsze wyniki są takie, miasto przy spokojnej jeździe 9,5 – 10 litrów.
Przy mocniejszej jeździe po mieście, jeszcze nie testowałem, ale strach pomyśleć ile będzie palić, jak już przy spokojnej jeździe 10 litrów wychodzi.
Trasa, w zakresie prędkości 100 – 130 km/h (raczej spokojna jazda) wychodzi około 7,5 litra
Opony mam seryjne, tzn. 175/80 R14
Myślałem, że te silniki są bardziej oszczędne, ale widocznie tak ma być.
Ps. Napisz jeszcze jak wychodzi spalanie w twoim Golfie.
- ksionc
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
- Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
- Kontakt:
poprostu skrzynie renault to porazka. jezdzilem volvo v40 `98 i tam siedza skrzynie od renault. wrzucenie 1 graniczylo z cudem, czesciej wchodzila trójka.mg-maciek pisze:jeśli chodzi o skrzynie to miałem kiedyś podobny problem w lagunie tam wogóle biegi chodziły na zatwardzeniu
Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn
Hehe mi też się podoba podświetlenie w moim MkIV. Te silniki lubią wyższe obroty tak powyżej 2000 dopiero lepiej się zbierają, chociaż z danych technicznych porównując z 1,6 16V to wynika że nasze silniki są bardziej dynamiczne przy niższych obrotach. Ale dane techniczne swoją drogą, a rzeczywistość swoją. Co do spalania to jak widzisz prowadze czasem małą ankiete z posiadaczami 1,6 SR. Ja mam spalanie identyczne jak ty, tylko jak zaczniesz jeździć po mieście bardziej dynamicznie to nawet 12 literków siorpnie. Inni uzytkownicy to różnie mają, niektórzy piszą że nawet do 6,5 litra schodzą. Troche mi się niechce wierzyć, ale może w bardzo długiej trasie przy 120 km/h, stałą predkością bez dynamicznych przyspieszeń. Ale widze że wszystko co piszesz ma odzwierciedlenie w moim MkIV, więc tak musi być.....
Życze miłego użytkowania
[ Dodano: Sob Lut 11, 2006 20:59 ]
Zapomniałem dodać, że oponki mam takie same. Standard w MkIV Dunlop Sport 200 175/80 R14. Teraz zima więc też troche więcej pali, pozatym koła się ślizgają na marne bo zimówek sobie jeszcze nie sprawiłem.
Życze miłego użytkowania
[ Dodano: Sob Lut 11, 2006 20:59 ]
Zapomniałem dodać, że oponki mam takie same. Standard w MkIV Dunlop Sport 200 175/80 R14. Teraz zima więc też troche więcej pali, pozatym koła się ślizgają na marne bo zimówek sobie jeszcze nie sprawiłem.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
- ksionc
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
- Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
- Kontakt:
oszczedne to sa silniczki tdiR_Tomek pisze:Myślałem, że te silniki są bardziej oszczędne, ale widocznie tak ma być.
o dobrze wiedziec, ja mam 195/65 R15 czyli sa wybrame z listy wyposazenia niestandardowegoregitmc pisze:Standard w MkIV Dunlop Sport 200 175/80 R14
Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 225 gości