Max temperatura to 90*

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Max temperatura to 90*

Post autor: ryba_71 » czw lut 09, 2006 15:56

U mnie temperatura silnika osiąga wartość 90 stopni (wskazówka idealny pion) nigdy więcej, nigdy nie słyszałem aby włączał się mi wentylator. Czy takie zachowanie auta jest prawidłowe?
Dziękuję za odpowiedzi?



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » czw lut 09, 2006 16:30

Tylko pogratulować sprawnego układu. Choć tak sam dla siebie to bym go sorowokował do załączenia wentylatora żeby wiedzieć że zadziała jak będzie naprawdę potrzebny (lato korek).



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » czw lut 09, 2006 16:41

Wszystko u Ciebie OK :bigok: . Może za głośno muzy słuchasz i tego wiatraka nie słyszysz :jezor: . Temperatura ciągle by rosła, gdyby wentyl nie zaczął w odpowiednim momencie działać. Na początku płyn chłodny, termostat zamknięty, grzeje się, jak robi się cieplutko to termostat się otwiera, mamy duży obieg ale płyn dalej się podgrzewa. Po przekroczeniu 98st(?), czujnik(o ile sprawny) daje znać wentylowi żeby włączył się (najpierw I, potem II bieg). Jeśli silnik trzyma ci temperaturę i w miarę szybko grzeje się do tych 90st. to wszystko jest ok :kufel: .

Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » czw lut 09, 2006 17:22

z Krosna jesteś - to jak będzie naprawdę ciepło to skocz sobie na jakieś ostre górki z kompletem pasażerów i worem cementu w bagażniku - zobaczysz więcej :D

ja widziałem ponad 90*C w swoim 1Y tylko w czasie poprzednich wakacji jeżdżąc po Tatrach (przy temp. zewnętrznej +30*C), poza tym cały czas okolice 90*C na wskaźniku temperatury cieczy (temat idealnego wskazania ostatnio był przerabiany - to nie apteka)

pozdro :)



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw lut 09, 2006 17:36

to dobrze że się więcej niegrzeje.
taki masz termostat, są różne jeden na 90 stopni a inne na 95.
ale wentylator to możesz sobie sprawdzić.
pozdro dla ziomka z okolic.



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » czw lut 09, 2006 20:40

u mojego starego w 1Y tez tak jest ze stoi rowno w pionie i ani do przodu ,ani do tyłu 90 stopni czyli masz wszystko ok



Kwiatek79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2006 13:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Kwiatek79 » czw lut 09, 2006 22:02

90 stopni to temperatura płynu chłodniczego która nie powinna wzrosnąć a temperatura oleju jest różna zależy od jazdy. Jak go ostro kręcisz to może nawet dojść do 100 stopni ale to maksimum. Jeżeli masz komputer pokładowy to wtedy widać jest temp płynu chłodzącego i temp. oleju.



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw lut 09, 2006 23:01

ja rozumie ze jak sie nic nie dzieje to sie człowiek denerwuje bo to ja cisza przed burzą ale w Twoim przypadku nie ma sie co denerwowac tylko Cieszyc bo wszystko GRA i niema co szukac dziury w całym!
Pozdrawiam i gratuluje!



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt lut 10, 2006 09:03

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jestem teraz spokojniejszy.



Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » pt lut 10, 2006 10:45

nie bój nic!

u mnie jak dam swojemu golfowi po garach to na pare milimetrów
strzałka odchyla sie w prawo od 90 C

Przecież wiatrak włącza sie przy około 92 C
Jest nawet napisane w instrukcji obsługi mk3 że może strzałka podnieść sie pare
mm ponad 90 C


______________________________________

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt lut 10, 2006 12:26

Solówa a Ty na jakim oleju jeździsz i jaki masz przebieg - pytam bo mamy te same silniki.



Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » pt lut 10, 2006 12:33

nawet nie wiem jaki przebieg
ale 220tyś ma na bank, a może ponad 340tyś
bo sprowadziłem z niemiec i jest inny licznik bo mam na nim 50tyś
ale w autohausie mówili ze ma coś ponad 220tyś ale kto wie ile ma naprawde?

chodzi zaje...ie (odpukać) wiec nie wnikam

Olej Mobil S półsyntetyk chyba 15W-40


______________________________________

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 391 gości