montaż alarmu STIG 44 + Golf MK3/Passat B4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

montaż alarmu STIG 44 + Golf MK3/Passat B4

Post autor: wegi » ndz wrz 20, 2009 20:52

W skrócie opiszę problem z działaniem świeżo założonego alarmu marki STIG 44 do Passata B4 TDI:

- kable od centralki alarmu sterujące otwieraniem/zamykaniem drzwi i włączaniem/wyłączaniem alarmu podłączyłem standardowo pod kable wychodzące z drzwi (szary i zielony)

- po podłączeniu całości i sprawdzeniu działania NIE DZIAŁA otwieranie drzwi z pilota (po wciśnięciu przycisku otwierania wyłącza się tylko alarm, drzwi muszę otworzyć kluczykiem)

- zamykanie drzwi z pilota odbywa się normalnie - po przycisku, centralka zamyka wszystkie drzwi, domyka szyby i włącza się alarm

- sprawdzałem jak i gdzie pojawia się prąd na kablach i : przy otwieraniu/zamykaniu drzwi z kluczyka +12V pojawia się odpowiednio na szarym i zielonym przewodzie instalacji samochodu, przy użyciu pilota +12V pojawia się tylko przy zamykaniu, więc logiczne że nie otwiera mi drzwi (centralka alarmu prawdopodobnie nie podaje impulsu na zamek)

Co może być przyczyną? Czy ja coś źle podłączyłem? (skoro zamykanie działa to raczej nie)
Prosze o jakieś podpowiedzi gdzie i czego mam szukać (może centralka alarmu uszkodzona)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 20, 2009 21:00

Daj jakiś schemat. Do centralnego miałeś typowo czyli 6 kabli, z których dwa odciąłeś, dwa dałeś do plusa a pozostałe dwa do szarego i zielonego (schemat: sterowanie plusem) ?

[ Dodano: Nie Wrz 20, 2009 9:04 pm ]
Tak podejrzewam że użyłeś schematu sterowanie zamka pneumatycznego, a masz użyć schematu sterowanie plusem (czyli na otwieranie i na zamykanie plus)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » ndz wrz 20, 2009 21:18

Paweł Marek pisze:Tak podejrzewam że użyłeś schematu sterowanie zamka pneumatycznego
masz rację, podpiąłem wszystko pod schemat zamka pneumatycznego (zgodnie z podpowiedziami instrukcji) no bo przecież taki mam w aucie

Jeśli coś Ci to mówi to te 6 kabli podłączyłem tak:
- pomarańczowy - mostek z biało-czarnym
- biały - do drzwi (nie pamiętam czy otw czy zamyk)
- żółty - masa
- pomarańcz-czarny - do drzwi (jak biały)
- żółto- czarny - +12V

W przypadku schematu dla impulsu plusowego wyglądałoby to tak:
- pomarańczowy - wolny
- biały - sygnał otwarcia
- żółty i żółto-czarny - mostek do +12V
- pomarańczowo-czarny - wolny
- biało-czarny - sygnał zamknięcia

Czy tak to ma wyglądać? Bez podpięcia masy?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 20, 2009 22:31

wegi pisze:Czy tak to ma wyglądać? Bez podpięcia masy?
oczywiście, tak jak teraz polutowałeś to na otwarcie na kabel zielony podawana jest masa - nie zadziała. Działaj wg schemtu sterwanie dwoma plusami.
Można wg schematu który użyłeś, ale trzeba wówczas użyć innych kabli nie szarego i zielonego ale do kabli od włączników blokady - szkoda zachodu, zrób jak napisałem powinno grać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn wrz 21, 2009 14:42

A więc zrobiłem zmianę i działa :)
- 2 kable żółte pod +12V
- 2 białe do otwierania/zamykania drzwi
- 2 pomarańczowe wolne

Ale to nie koniec kłopotów :) teraz przestał mi się włączać alarm (nie uzbraja się), więc działa tylko sterowanie centralnym zamkiem (jakby centralka weszła w tryb serwisowy), zgodnie z instrukcją próbowałem wyłączyć ten tryb, ale nic z tego, odłączałem centralkę od prądu i też nic.
Czy ma to jakiś związek z "grzebaniem" zworkami odpowiadającymi za włączenie domykania szyb, samouzbrajania się alarmu, długości impulsu zamykania. wszystkie te zworki jak przestawiałem, to oczywiście przy wyłączonej kostce



Awatar użytkownika
BRZOZA
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sie 20, 2004 16:30
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: BRZOZA » pn wrz 21, 2009 15:25

witam troszke przeszedlem z tymi alarmami glownie jesli chodzi o mk3 i mk2 i powiem Ci ze jesli zamierzasz dla siebie miec samochod zmien go bo jest zawodny bardzo.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn wrz 21, 2009 17:53

Słyszałem już od jednej osoby, że często zdarzają się felerne centralki z tej firmy.
Moją odłączyłem na godzinkę i po podłączeniu nadal nic, działa tylko obsługa centralnego zamka

Podłączenie na bank jest OK, bo przecież wczoraj cały czas alarm normalnie się uzbrajał i rozbrajał. Czeski film.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 21, 2009 18:01

jeśli tak to masz podstawę reklamować jeśli masz możliwość


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn wrz 21, 2009 18:12

chciałbym mieć tylko pewność, że to jednak centralka. może da się jakoś na własną rękę "zresetować" ją.

Paweł Marek, może miałeś podobne przypadki?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 21, 2009 18:37

NIe jestem monterem, zakładałem tylko kilka alarmów znajomym i w rodzinie. Nie miałem takiego pecha, ale niedawno na forum komuś coś takiego się zdarzyło, tylko nie pamiętam jaka marka. Ządaj wymiany centralki, okablowanie już masz, ale upwenij się jeszcze raz z tymi zworkami itd żeby ci nic nie zarzucili.

[ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 6:40 pm ]
tak mjeszcze zapytam: czy nie pomyliłes czasem podłączenia stałego plusa z plusem po zapłonie? Może dałeś plus po zapłonie na kabel na kórym ma być plus stały i wówczas się nie uzbroi


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn wrz 21, 2009 20:11

plusy na 100% (jak i inne kable) sa podłączone prawidłowo. alarm przez 2 dni działał, wcześniej nie działało mi otwieranie centralnego, ale to już wyjaśniliśmy, że chodziło o inny schemat podpięcia kabli centrala.
alarm przestał się uzbrajać dziś, po mieszaniu zworkami (prawdopodobnie)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości