Zbyt niska temperatura pracy silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

spawmaker

Post autor: spawmaker » pt gru 24, 2004 01:22

spawmaker pisze: I wlasnie dlatego na jutro wieczor jestem umowiony z mechanikiem
i wymieniam termostat..
Nie wiem czy sie komus przyda, ale napisze pare zdan.
Dzisiaj samochod odebralem od mechanika. Zarowno on
jak i ja sprawdzalismy jak sie zachowuje waz odprowadzajacy
plyn od chlodnicy po przejechaniu ok 10km - zimny,
na postoju - rowniez zimny (chlodnica lekko ciepla).
Nie do konca bylo wiadomo, czy to termostat. Ale jak juz kupilem,
to mowie - wymieniamy.

Po wymianie - sprawa jasna. Termostat byl popsuty.
Teraz po przejechaniu 1,5km temperatura trzyma sie 90stopni,
silnik pracuje inaczej (moim zdaniem "kulturalniej"), jest znacznie
cieplej i szybciej sie nagrzewa w samochodzie, a do tego
powinien mniej palic ;-)

Wniosek - jak jest nawet male podejrzenie, termostat jest tani
(kupilem za 25 pln) - wymienic i miec spokoj :)

Pozdrawiam!

PS. kupilem termostat VERNET (francuski zamiennik) - jest niby
ok, ale jednak - uszczelka (nie wiem ktora) dolaczone do opak. jest
do dupy - mechanior musial dopacowac jakas swoja.. ;/



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt gru 24, 2004 17:26

To u mnie tez jest chyba nieciekawie bo mam po przejchaniu 10Km max 70stopni. Górna rura od chłodnicy prawie parzy. To też będzie termostat?



santos20

Post autor: santos20 » sob gru 25, 2004 20:55

mam 1.9 td mk3 i po ok 10 km jazdy w zimie wskaznik idzie na 90 i trzyma



Awatar użytkownika
Thor
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: pt gru 17, 2004 14:57
Lokalizacja: Halemba

Wymieniony

Post autor: Thor » sob sty 01, 2005 21:12

Termostat wymieniony.
Kupilem niemiecki nowy za 25zl. Firma bodajze "Wahler" czy jakos tak.

Wymiana w warsztacie to ok 1-1,5h. Trzeba wjechac na kanal, wymontowac pompe...jest troche roboty.
Koszt wymiany - 40zl.
Stary mial wyzarta i rozwalona uszczelke wew., wiec faktycznie nie mial prawa dzialac wlasciwie.

Efekt:
Do ok 5km jazdy nie dzieje sie praktycznie nic z temp.
Od ok 5km temperatura rosnie miarowo do 80st i na tej wartosci sie zatrzymuje.
Caly czas dalszej jazdy 80st C.

Ogrzewanie w samochodzie bez zmian. Po ok 1km zaczyna sie cieple powietrze.

Pozdrawiam
T.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » ndz sty 02, 2005 14:20

przeciez mowilem ze lepiej zainwestowac na poczatek 35 zyla na termostat niz sie martwic o inne rzeczy w autku
tak masz racje uszczelka w zestawie nie pasuje ale ja wziolem i lekko ja naciagnolem zanim guma sie skurczyla byla juz nad termostatem zakrecona w obudowie,
pozdrawiam !



Awatar użytkownika
Piotro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: sob paź 30, 2004 02:19
Lokalizacja: S-ce Śląskie
Kontakt:

Post autor: Piotro » ndz sty 02, 2005 16:31

Kurde a ja ostatnio wymienilem termostat no i temp wzrosla ale do 100 - 110 st :/ . Mozliwe zeby nowy termostat tez byl walniety? Kupilem jakis francuski zamiennik.



spawmaker

Post autor: spawmaker » ndz sty 02, 2005 17:01

zdarza sie.. moj (tez francuski zamiennik) trzyma ok 90,
ale w miescie czasem do 100 dochodzi lub nieznacznie ponad 100.
Sadze, ze jest w porzadku. Jesli ponad 110, to juz bym sie zaczynal
interesowac.



Awatar użytkownika
Piotro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: sob paź 30, 2004 02:19
Lokalizacja: S-ce Śląskie
Kontakt:

Post autor: Piotro » ndz sty 02, 2005 21:31

kurde! to chyba bede musial zas to wymieniac! Ale teraz chyba kupie orginal. Wie ktos ile kosztuje orginalny termostat?



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » ndz sty 02, 2005 22:43

Piotro pisze:Kurde a ja ostatnio wymienilem termostat no i temp wzrosla ale do 100 - 110 st :/ . Mozliwe zeby nowy termostat tez byl walniety? Kupilem jakis francuski zamiennik.
hm... w sumie to moze byc wskaznik lub czujni z przeklamaniem
musisz sprawdzic przy jakiej tem masz goraca dolna wlewke przy chlodnicy i przy jakiej wlacza ci sie wentylator powinien przy ok 98 stopniech jezeli wlacza sie przy ok 110 to masz cos ze wskaznikiem lub czujnikiem



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » ndz sty 02, 2005 22:48

Piotro pisze:kurde! to chyba bede musial zas to wymieniac! Ale teraz chyba kupie orginal. Wie ktos ile kosztuje orginalny termostat?
jest wielce parwdopodobne ze kupiles juz uszkodzony to sie zdaza jezeli mas paragon ew faktore powinni ci wymienic
a inwestycja w orginal to ok 85 zl jednak osobiscie w swoim wyjalem wlasnie org. i byl uszkodzony kupilem jakis francuski i jest ok
jednak kolega zakupil ten sam tym samym sklepie 1 tydz pozniej i juz wymienil 2 takze chyba tu nie ma reguly jednak jak oddasz do serwisu zakupisz org i go ci tam wymienia to napewno od reki w przypadku uszkodzenia ci go wymienia jednak pamietaj zatrzymaj faktore umowe lub parago za w/w usluge!!



Awatar użytkownika
Piotro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: sob paź 30, 2004 02:19
Lokalizacja: S-ce Śląskie
Kontakt:

Post autor: Piotro » pn sty 03, 2005 02:32

wentylator wlacza sie przy okolo 110 na wskazniku. Dziwne jest to ze temp caly czas plywa. Jak jade to wskazowka wacha sie miedzy 100 a 110. To nie jest tak ze smiga z jednego polozenia w drugie :-) tylko popatrze i jest 100 za 5 minut jest 110 potem znowu 100 i tak w kolko. To bedzie czujnik? Termostat?



spawmaker

Post autor: spawmaker » pn sty 03, 2005 02:52

Temperatura sie zmienia, bo reaguje wentylator - jak sie zalacza,
to temp. spada.. potem znowu sie podnosi itd..
Tylko dlaczego masz taka wysoka - moze termostat sie do konca
nie otwiera?



Awatar użytkownika
fuks
GTi Edition
GTi Edition
Posty: 248
Rejestracja: pt lis 12, 2004 21:39
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: fuks » pn sty 03, 2005 12:03

Piotro pisze:wentylator wlacza sie przy okolo 110 na wskazniku. Dziwne jest to ze temp caly czas plywa. Jak jade to wskazowka wacha sie miedzy 100 a 110. To nie jest tak ze smiga z jednego polozenia w drugie :-) tylko popatrze i jest 100 za 5 minut jest 110 potem znowu 100 i tak w kolko. To bedzie czujnik? Termostat?
mam podobny problem...pewnego dnia gdy mialem okolo 105 stopni zatrzymalem sie sprawdzic czy wentylator wlaczyl sie...a tu pupa...nic..silnik ciagle byl na chodzie...zamknalem maske patrze a tu 90 hmm w ciagu 1 min spadla tak szybko temp? w trasie to mam roznie..przewaznie jest te 90 stopni, ale gdy np. wyprzedzam ze na 3 jakies 120 km/h to odrazu temp. znow do okolo 110 stopni, ale pochwili znow spada....wydaje mi sie ze wyntylator lapie, ale czemu wczesniej gdy sie zatrzymalem to nie dzialal? hmm. Termostat tez mam nowy..nie pamietaj jakiej firmy ale dalem 35 zl, wyminilem oraz trojnik gdzie termostst siedzi oraz pompe wodna...wczesniej gdy nic nie ruszalem to mialem ciagle 70 stopni wiec wiedzialem ze cos z termostatem, nie wiem jak bylo wczesniej bo niedawno kupilem autko...mam fakture na usluge i termostat, nawet bylem u nich powiedziec co sie dzieje...reakcja "Tak powinno byc!" :/ cos mi sie wierzyc nie chce ze normalna temp. po miescie to 105 stopni ;/


[img]http://img407.imageshack.us/img407/351/gtifu1.jpg[/img]
48% mlodziezy jest szczesliwa, reszta nie ma na narkotyki

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Mialem to samo

Post autor: Igor1 » pn sty 03, 2005 17:35

Przeczytałem post i stwierdzilem ze u mnie w TD tez jest temp. kolo 70 stopni. Wymienilem w czoraj termostat i o dziwo bylo zimno przejechalem 1000metrow i temperatura 90 stopni. Przejechalem dalej jakies 10km i temp. dalej 90 stopni mimo ze ogrzewanie na maksa. Czyli znaczylo to ze jak pokazuje 70 to jestw walniety i tak bylo-a przez 2 miesiace myslalem ze tak ma byc. Troche sie nameczylem bo mam wspomaganie i w MK3 trzeba zdjac/poluzowac pompe wspomagania. Wiec jesli tak macie a jak tak mialem to wymiencie spalanko spadło-w czesnie ogrzewanie tez mialem ale teraz to sauna!!!!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 268 gości