[mk3]Kontrolka oleju :/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiek12321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 07, 2006 00:00
Lokalizacja: Jarosław

[mk3]Kontrolka oleju :/

Post autor: misiek12321 » śr lut 08, 2006 01:05

Witam!
Od 4 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem pięknego, czarnego golfa 3 z 94 roku (silnik 1.8).
Do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów, aż przyszły mrozy i temperatura spadła nawet do -30*C w nocy.
Niestety nie posiadam garażu i musze trzymać autko pod domem.
Mój problem wygląda następująco:
Przy przekroczeniu 3 tyś obrotów zaczyna mi migać czerwona kontrolka oleju i coś głośno piszczy.
Włancza się ona nieregularnie i czasami trwa to miganie (i piszczenie zarazem) przez około 5 sekund a czasami nawet przez 20.
Jest to szczególnie uciążliwe podczas jechania w trasie, człowieka po chwili krew zalewa.
Po mieście można przejechać nawet 10 tyś km i się nie włonczy (no ale podczas jazdy w mieście nie przekraczam 2,5 tyś obrotów)
Dodam jeszcze tylko że 3 tygodnie temu mechanik wymienił mi wszystkie płyny (silnik, skrzynia, wspomaganie), filtry i paski.
Bardzo proszę o pomoc i serdecznie wszystkich pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2006 13:56 przez misiek12321, łącznie zmieniany 1 raz.



Pikus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:58
Lokalizacja: RYBNIK
Kontakt:

Post autor: Pikus » śr lut 08, 2006 01:09

Sprawdz dla swojej pewnosci czy masz ten olej mo moze go byc za malo. jezeli z olejem jest ok tomoze byc czujnik a jak czujnik bedzie ok no to jest problem bo pompa Ci siadla na niskich obrotach nie ma Cisnienia.



Awatar użytkownika
misiek12321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 07, 2006 00:00
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: misiek12321 » śr lut 08, 2006 01:22

Olej sprawdziłem i jest ok, a jak sie sprawdza czujnik albo pompę? I ile kosztują te podzespoły ?



Pikus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:58
Lokalizacja: RYBNIK
Kontakt:

Post autor: Pikus » śr lut 08, 2006 01:28

czujnik to maks 50 zl a pompa to nie mam pojecia ale napewno drozej. Lepiej zeby to byl czujnik bo z pompa to duzo roboty no i jest to kosztowne niestety



Awatar użytkownika
Groszek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Groszek » śr lut 08, 2006 07:41

Pompa to koszt 280,- nowej, używanej ok. 100,-



Awatar użytkownika
barthetzk102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw sty 05, 2006 10:18
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Kontakt:

Post autor: barthetzk102 » śr lut 08, 2006 18:25

Panowie przedchwilą miałem to samo!!! zaczęła migać czerwona kontrolka oleju i coś głośno zaczęło piszczeć po przejechaniu około 10 km na 2 biegu po górę... i spowrotem włączyło się po 13 km, do tego temperatura silnika była ponad połowe na wskaźniku a wentylator sie nie włączał... czy to ma jakiś związek?? oleju mam troche ponad stan nawet i to dobrego, więc czy to będzie czujnik o którym pisaliście?? i o który chodzi czujnik? o czujnik temperatury czy cisnienia? Powiedzcie mi czemu tak się dzieje...

[ Dodano: Sro Lut 08, 2006 17:35 ]
Jeszcze dodam, że mam silnik 1,3 NZ z 88roku z przbiegiem coś koło 250kkm.. powiedzczie mi jeszcze jak sprawdzić ten czujnik? wystarczy mi woltomierz czy potrzebuje jakiś specjalny przyrząd :>


Udi Memorem kompociorem...

Uważaj na spadające ściany z Sufitu!

:))

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » śr lut 08, 2006 18:59

Opcja szukaj wpisz kontrolka oleju milego czytania...


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » śr lut 08, 2006 19:07

To ostatnio popularny temat poczytaj nie ma jednoznacznej diagnozy czujnik wysokiego ciśnienia, panewki, zaworek w pompie, zwarcie. A poza tym jak jest -30 to jaki olej to wytrzyma. Olej 15W40 zachowuje jako taką płynność do -15 10W40 do -20 nie podejrzewam żebyś miał lepszy.



Awatar użytkownika
barthetzk102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw sty 05, 2006 10:18
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Kontakt:

Post autor: barthetzk102 » śr lut 08, 2006 19:13

dzisiaj temperatura u mnie jest plusowa, więc do ilu stopni na minusie mam olej to jeden kij... pod hasłem "kontrolka oleju" znajduje oczywiście mi się mnustwo postów, ale nie widziałem żadnego an temat... jak coś to krzycznie :]


Udi Memorem kompociorem...

Uważaj na spadające ściany z Sufitu!

:))

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 08, 2006 19:18

Czujnik z inter motoru kosztuje 16zł, a z EPSa nie polecam. Czujniki padają i nic się na to nie poradzi.



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » śr lut 08, 2006 19:31

barthetzk102 pisze:dzisiaj temperatura u mnie jest plusowa, więc do ilu stopni na minusie mam olej to jeden kij... pod hasłem "kontrolka oleju" znajduje oczywiście mi się mnustwo postów, ale nie widziałem żadnego an temat... jak coś to krzycznie :]
Ale kolega pisał że problem się pojawił po odpałkach przy -30 a to dobrze motorkowi nie robi.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2006 18:33 ]
Przy minus30 to masz masło a nie olej więc nie trudno się domyśleć co się dzieje przy odpalaniu w takich warunkach.



Awatar użytkownika
misiek12321
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lut 07, 2006 00:00
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: misiek12321 » czw lut 09, 2006 18:49

A to wszystko wina tej pier***onej zimy !!! Mogła by już troche odpuscić i ustąpić miejsca swojej koleżance wiośnie :/ Dzieki serdeczne wszystkim za pomoc i pozdrawiam! Autko odstawiam do mechanika i zobaczymy co sie stało, napisze co i jak.



Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » czw lut 09, 2006 19:59

Miałęm to samo, jedz do mechanika niech Ci zmierzy cisnienie i zacznij od wymiany czujnikow ( 32 zl ) jak cisnienie bedzie dobre to masz problem z glowy. Jak bedzie zle... to lista dluga, to co pisali koledzy wyzej... panewki, pompa itd Zacznij od zmierzenie cisnienia, to podstawa. Inna sprawa ze nie wiem jak uzywales opcji szukaj :) postów dokłądnie o tym problemie jest multum



rafalp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 07, 2006 16:13
Lokalizacja: Białystok

Post autor: rafalp » czw lut 09, 2006 20:14

Zimą z oleju nie odparowywuje woda bo silnik nie jest dostatcznie wygrzany. Kolor oleju zmnia się na lekko biały. U mnie kontrolka zapaliła się na -26 st mrozie. Wymieniłem olej i dalej to samo. Dopiero po dobrym wygrzaniu silnka - godzina w korku przy temp. płynu w chłodnicy 90st. pomogła. Olej wrócił do koloru herbatki i problem znikł. Może masz coś podobnego...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 285 gości