Hej.
Przymierzam sie do wymiany sprzegła w aucie. Wydaje mi sie ze jeszcze troche km zrobie i zacznie sie slizgac. Bardzo wysoko lapie.Ciezko jest operowac sprzeglem bez szarpniecia, jedynie jest to mozliwe w czasie wlaczeniu wyzszego biegu w odpowiedniej predkosci(precyzyjną!!)obrtotowej silnika.Druga mozliwosc do ciagle dosc mocne rozpedzanie auta. Wczoraj zrobilem testa na autostradzie i jak tylko nacisne delikatnie sprzeglo(ok1-2cm) czuc pulsacje a jak cm mocniej to juz sprzeglo sie rozlancza.Slyszalem tez taka opinie ze "konczace sprzeglo"nie wplywa dobrze na skrzynie biegow choc biegi wchodza jeszcze bez problemu jedynie drazek zmiany biegow dziala jakos opornie-ale to wina mechanizmu wybierania pewnie.
Mam zamiar sprobowac wymienic sobie samemu sprzeglo.Koszt wymiany to ok 300-350zł wiec lepiej wydac to na paliwo.No i jak cos sie robi dla siebie to sie to robi na 100% i precyzyjnie a z mechaniorami jest roznie,a juz kilka razy sie przejechalem na pomyslowosci pseudo mechanikow ://///// Prosze o porady czy brac sie za to samemu .czy bede potrzebowal specjalistycznych narzedzi.czy jest to w ogole ciezka robota?.
Zebyscie mnie nie skreslali od razu ze sobie nie poradze to obronie sie;) ze samemu wymieniclem juz kilka rzeczy a golfie iV np:
przednie amortyzatory,maglownice-wspomaganie, przy rozrzadzie zwatpilem;)postanowilem zlecic to komus.
Wiem ze trzeba odczepic skrzynie od silnika -te dwa elementy po odkreceniu bez problemu sie rozlanczają od siebie?trzeba zdemontowac mechanizm wybiernia biegow?cala skrzynie trzeba zdemontowac najlepiej?
samodzielna wymiana sprzegła:D hihi
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 274
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
- Lokalizacja: Kraków
Wiesz,tu nie chodzi o skreślanie Ciebie w kwestii wymiany. Podstawa to czy gdzieś w ogóle widziałeś taką operację jak ktoś robił no i czy masz jakieś zacięcie mechaniczne,piszesz że coś już tam wymieniałeś, to już coś. Na pewno przydałaby Ci się książka "sam naprawiam" kawałek garażu z kanałem, pomoc drugiej osoby tez by nie zaszkodziła. Na przykładzie MK II powiem Ci, że musisz: podeprzeć silnik,bok auta, odkręcić półośki, rozrusznik wszystkie śruby łaczące skrzynie z blokiem,poduchę skrzyni . To ogólnie wszystko,kilka specjalnych kluczy by się przydało,stary wałek sprzęgłowy do wyśrodkowania tarczy sprzęgła, klucz dynamometryczny. To tyle ogólnie.
Mam nadzieję,że silnik ze skrzynką jest w Twoim aucie usytuowany podobnie jak w MK II,wtedy ta moja wskazówka ma sens. No i powodzenia w działaniu
Mam nadzieję,że silnik ze skrzynką jest w Twoim aucie usytuowany podobnie jak w MK II,wtedy ta moja wskazówka ma sens. No i powodzenia w działaniu
Andrzej
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
takMagnus pisze:czy jest to w ogole ciezka robota?.
rozlączają takMagnus pisze:te dwa elementy po odkreceniu bez problemu sie rozlanczają od siebie?
gorzej jest je złączyć do qpy jak doświadczenia nie masz to możesz sie nieźle napocić tym bardziej ze skrzynia do lekkich części nie należy
odłączyć od skrzynie wszystko co może przeszkadzać w jej wyciągnięciu !!Magnus pisze:trzeba zdemontowac mechanizm wybiernia biegow?
jak wyciągniesz to zeknąć czy sie nie leje z uszczelek na wałku itd bo byś od razu wymienił
upewnij sie ze jak będziesz wyciągć skrzynie to Ci silnik nie opadnie i nie pourywa czegoś (np łapy, poduszki) bo zeby ją wyjąć to chyba 2 łapy 3a odkęcić czyli śilnik będzie wisiał na 1 czyli wypadało by go albo solidnie podeprzeć albo podwiesić - tu własna pomysłowość wskazana
powodzenia
a i weź sobie dzień wolnego bo prawdopodobnie tyle Ci to zajmie
no jakies tam zaciecie mechaniczne mam i chcialbym sie z tym zmierzyc ino mam malego stresa ze jak mi nie pojdzie to bedzie kiszka hehe.
jesli Ktos z Was mialby jakas serwisowke z wymiany skrzyni.chodzi mi zebym wczesniej zobaczyl jakie klucze beda potrzebne i sila dokrecenia srub.
po rozlaczeniu skrzyni i silnika sprzeglo bedzie wisialo na wieloklinie po stronie silnika tak?
ogolnie wymiane sobie jakos wyobrazam.Natomiast mam 2 pytania jeszcze. Czy to sprzeglo hudrauliczne samo sie reguluje tak.i po prawidlowym zamontowaniu powinno sie tak uozyc ze sprzeglo bedzie pralo jak pedal bedzie przy samej podlodze.Czy jest z tym roznie?
2 pytanie czy jak wlaze juz nowy zestaw sprzegla w skrzynie i bede laczyl skrzynie z silnikiem czy problem jaki moge napotkac to jedynie ucelowanie wiloklinu + waga skrzyni?
aha i jeszcze jedno jest jaks mozliwosc zeby spasowala skrzynia z 1.8 do 1.6 16v AZD albo zrobic wydluzenie 5tego biegu na mojej obecnej skrzyni ERT bo wnerwia mnie to ze przy 95-100km/h jest juz 3000obr/min a przy 4000-silnik juz wyje jak dla mnie a na liczniku 120km/h
jesli Ktos z Was mialby jakas serwisowke z wymiany skrzyni.chodzi mi zebym wczesniej zobaczyl jakie klucze beda potrzebne i sila dokrecenia srub.
po rozlaczeniu skrzyni i silnika sprzeglo bedzie wisialo na wieloklinie po stronie silnika tak?
ogolnie wymiane sobie jakos wyobrazam.Natomiast mam 2 pytania jeszcze. Czy to sprzeglo hudrauliczne samo sie reguluje tak.i po prawidlowym zamontowaniu powinno sie tak uozyc ze sprzeglo bedzie pralo jak pedal bedzie przy samej podlodze.Czy jest z tym roznie?
2 pytanie czy jak wlaze juz nowy zestaw sprzegla w skrzynie i bede laczyl skrzynie z silnikiem czy problem jaki moge napotkac to jedynie ucelowanie wiloklinu + waga skrzyni?
aha i jeszcze jedno jest jaks mozliwosc zeby spasowala skrzynia z 1.8 do 1.6 16v AZD albo zrobic wydluzenie 5tego biegu na mojej obecnej skrzyni ERT bo wnerwia mnie to ze przy 95-100km/h jest juz 3000obr/min a przy 4000-silnik juz wyje jak dla mnie a na liczniku 120km/h
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 259 gości