Tylna wycieraczka sama się włącza przy odpaleniu auta.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wziałem się ponowanie za wycieraczkę.
Mam pytanie czy w waszych mk4 wycieraczka gdy wykonuje pelny cykl to parkuje na samym koncu szyby, czy po dojsciu do konca cyklu podnosci sie z 1cm i wtedy dopiero staje/parkuje?
Moj temat zalozony na forum elektroda.pl:
Opis problemu:
Włączam zapłon wszystko OK. Zapalam auto i w tym momencie tylna wycieraczka robi jeden pełen ruch tj. tam i z powrotem jakbym włączył ją manetką . Dzieje się to losowo - powiedzmy raz na 10 odpaleń . Poza tym wycieraczka jak i spryskiwacz we wszystkich trybach pracują poprawnie - w trakcie jazdy wszystko jest zawsze ok.
Silnik wycieraczki dostaje napięcie w momencie przekręcenia zapłonu (idzie to przez przekaźnik odciążający styku X). Sam silnik wycieraczki sterowany jest masą. Początkowo myślałem ze masowy kabel w peszlu idący do silniczka jest przetarty i w momencie odpalania jak mój klekot caly drży kabel dotyka gdzieś masy etc. Jednak ta wersja odpada chyba bo działoby się to w trakcie jazdy na nierównościach itp a jak juz pisalem dzieje się tak tylko w momencie przejścia z zapłon -> zapalenie auta. raz na kilkanascie odpalen.
Sprawdzałem w lewym peszlu na łączeniu klapa-karoseria - wydaja się ok, izolacja jednego była lekko przetarta - owinąłem taśma nie rozwiązało to problemu. Nie miałem czasu bałem się porysowania szyby i rok jeździłem bez bezpiecznika . Ale tak się nie da przy hatchbacku i takiej pogodzie.
Czy może to mieć związek z przekaźnikiem odciążającym X?
Co odpowiada za parkowanie wycieraczki, przekaznik czy jakis element w elektronice przy silniku wycieraczki? Czy jakis wylacznik krancowy?
Na dniach wykonam diagnoze w następującej kolejności.
1. Wypinam wtyk manetki - jeśli problem ustanie wiadomo, manetka do ściągnięcia i przeczyszczenia/wymiany.
2. Wypinam przekaźnik - problem znika - wiadomo. Natomiast jeśli nie zniknie to już pewnie kwestia okablowania lub samego silnika i jego elektroniki.
Czy mój tok rozumowania jest dobry? Jeśli ktoś ma pomysły/wskazówki z góry dzięki. W razie potrzeby mogę umieścić potrzebne schematy w tym temacie
Mam pytanie czy w waszych mk4 wycieraczka gdy wykonuje pelny cykl to parkuje na samym koncu szyby, czy po dojsciu do konca cyklu podnosci sie z 1cm i wtedy dopiero staje/parkuje?
Moj temat zalozony na forum elektroda.pl:
Opis problemu:
Włączam zapłon wszystko OK. Zapalam auto i w tym momencie tylna wycieraczka robi jeden pełen ruch tj. tam i z powrotem jakbym włączył ją manetką . Dzieje się to losowo - powiedzmy raz na 10 odpaleń . Poza tym wycieraczka jak i spryskiwacz we wszystkich trybach pracują poprawnie - w trakcie jazdy wszystko jest zawsze ok.
Silnik wycieraczki dostaje napięcie w momencie przekręcenia zapłonu (idzie to przez przekaźnik odciążający styku X). Sam silnik wycieraczki sterowany jest masą. Początkowo myślałem ze masowy kabel w peszlu idący do silniczka jest przetarty i w momencie odpalania jak mój klekot caly drży kabel dotyka gdzieś masy etc. Jednak ta wersja odpada chyba bo działoby się to w trakcie jazdy na nierównościach itp a jak juz pisalem dzieje się tak tylko w momencie przejścia z zapłon -> zapalenie auta. raz na kilkanascie odpalen.
Sprawdzałem w lewym peszlu na łączeniu klapa-karoseria - wydaja się ok, izolacja jednego była lekko przetarta - owinąłem taśma nie rozwiązało to problemu. Nie miałem czasu bałem się porysowania szyby i rok jeździłem bez bezpiecznika . Ale tak się nie da przy hatchbacku i takiej pogodzie.
Czy może to mieć związek z przekaźnikiem odciążającym X?
Co odpowiada za parkowanie wycieraczki, przekaznik czy jakis element w elektronice przy silniku wycieraczki? Czy jakis wylacznik krancowy?
Na dniach wykonam diagnoze w następującej kolejności.
1. Wypinam wtyk manetki - jeśli problem ustanie wiadomo, manetka do ściągnięcia i przeczyszczenia/wymiany.
2. Wypinam przekaźnik - problem znika - wiadomo. Natomiast jeśli nie zniknie to już pewnie kwestia okablowania lub samego silnika i jego elektroniki.
Czy mój tok rozumowania jest dobry? Jeśli ktoś ma pomysły/wskazówki z góry dzięki. W razie potrzeby mogę umieścić potrzebne schematy w tym temacie
Ostatnio zmieniony pt sty 01, 2010 20:31 przez damiannn, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Tylna wycieraczka sama się włącza przy odpaleniu auta.
Witam
Proszę o pomoc w sprawie tylnej wycieraczki od MK4 1.4 99r.Jestem tu nowy i nie mam pojęcia co może być przyczyną tego że przy właczeniu zapłonu tylna wycieraczka zaczyna pracowac 1 raz.Praktycznie sprawdziłem wszystko co jest możliwe ale bez skutku.Proszę o pilną i dokładą odpowiedż.
Pozdrawiam
MArecki
Proszę o pomoc w sprawie tylnej wycieraczki od MK4 1.4 99r.Jestem tu nowy i nie mam pojęcia co może być przyczyną tego że przy właczeniu zapłonu tylna wycieraczka zaczyna pracowac 1 raz.Praktycznie sprawdziłem wszystko co jest możliwe ale bez skutku.Proszę o pilną i dokładą odpowiedż.
Pozdrawiam
MArecki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 216 gości