przedwczesny zapłon

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

przedwczesny zapłon

Post autor: kubaluka » pt wrz 18, 2009 01:00

Witam.Mam problem na niskich obrotach jak silnik jest obciążony to słychać tak jakby zawory.Byłem z tym u mechanika i powiedział ,że jest to przedwczesny zapłon,ale nie da się go przestawić bo jest automatyczny,zalecił stosowanie lepszego paliwa.Jest to silnik 1.6 16V. Mówił ,że to na pewno nie są zawory.To jest tylko wtedy jak np wrzucę za wysoki bieg na niskiej prędkości albo jak gwałtownie dodam gazu. Trudne to jest do opisania. Tak jakby dzwoniło pod maską. Silnik mam w bardzo dobrym stanie,jeżdżę na pełnym syntetyku i ani grama nie bierze oleju. Wkurza mnie to bardzo bo słychać to okropnie. Jeździłem dziś takim samym golfem i tam nic takiego nie słychać. Czy to prawda co mówił mechanik o tym zapłonie? Tankuje teraz paliwo na shellu 98 ale żadnej różnicy. Proszę bardzo o pomoc bo nie wiem jak z tym sobie poradzić.Może ktoś miał taki sam problem?? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odp.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » pt wrz 18, 2009 09:31

Jak na moje to nie ma problemu taki rzeczy jak :
kubaluka pisze:za wysoki bieg na niskiej prędkości
lub przy tej okazji
kubaluka pisze:jak gwałtownie dodam gazu
nie są za zdrowe dla silnika, szczególnie 16V... Nie rób takich rzeczy bo za niedługo napiszesz o innych cięższych obrażeniach silnika.

Takie stosowanie stylu jazdy porównywalne jest do jeżdzenia z przeładowaną przyczepką na pełnym gazie pod górkę i na za wysokim biegu.... w końcu coś nie wytrzyma.
Ostatnio zmieniony pt wrz 18, 2009 09:34 przez maryjan, łącznie zmieniany 1 raz.


Dziki

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt wrz 18, 2009 13:42

A ja bym zaczął od diagnostyki świec i cewek... Platynki może i są wytrzymałe, ale bez przesady :D



kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kubaluka » sob wrz 19, 2009 00:19

To słychać cały czas ale bardziej jak dodam gwałtownie gaz.Nawet na jedynce jak ruszam to to słychać.Jak wejdzie na obroty to przestaje. Świece i cewki wymieniłem bo mechanik też na to stawiał,ale się mylił bo to nie to. Nie jeżdżę na za wysokich biegach po prostu wtedy to się nasila. Dzięki za odp i czekam na więcej pomysłów.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 19, 2009 08:22

kubaluka, skąd mechanik wie o zbyt wczesnym zapłonie, podłaczał auto do kompyutera? Błędy wyszły? Jeśli nie trzeba to zrobić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kubaluka » sob wrz 19, 2009 09:23

tak auto było podłączone i żadnych błędów. teraz wymienił mi świece i cewki bo gdzieś tam iskra przeskakiwała ale dalej to samo.Nie wiem skąd wie ale dwóch mechaników stwierdziło to samo jak to usłyszało. jeden mówi ,że może być walnięty jakiś czujnik położenia stukowego ,ale nie wiem co to nawet jest. Wszystko w aucie mam porobione żadnych błędów.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 19, 2009 09:29

czujnik spalania stukowego wychodzi na komputerze jak jest zepsuty, a auto przejdzie wówczas w tryb awaryjny i zapłon opóźnia nie przyśpiesza. Skoro nic nie wychodzi to może wszystko elektrycznie jest ok, a usterka np typu pomyłka w ustawieniu rozrzadu?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kubaluka » sob wrz 19, 2009 09:58

Kazał mi jeszcze dolać jakiś dodatek do paliwa i tankować lepsze paliwo! Ma to jakiś związek?
Rozrząd był robiony 50 tys km temu i nie słyszałem tego wcześniej.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 19, 2009 11:15

kubaluka pisze:Kazał mi jeszcze dolać jakiś dodatek do paliwa i tankować lepsze paliwo!
jak nie wie co jest silnikowi to radzi co może, możesz spróbować wlać czyścidło do plaiwa, np. STP czarny, ale watpię czy pomoże.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kubaluka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sie 07, 2008 23:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kubaluka » sob wrz 19, 2009 16:44

ogólnie powiedział ,że takie rzeczy dzieją się przez złą jakość paliwa. spróbuje wlać ten dodatek. Czyli czekać i jeździć dalej aż coś wyjdzie.



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » sob wrz 19, 2009 17:28

a nie czasem twój problem tkwi w skrzyni biegów ?



ulcuss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr sty 03, 2007 08:39
Lokalizacja: warszawa / kielce

Post autor: ulcuss » ndz wrz 20, 2009 01:27

W moim 1.6 16V też czasem słychać takie metaliczne dźwięki, szczególnie na małych biegach, gdy zbyt wcześnie puści się sprzęgło, ale wydaje mi sie, że ma to właśnie związek z pracą tłumików drgań skrętnych zabudowanych w tarczy sprzęgła, choć to tylko moja teoria. Kiedyś pytałem znajomego mechanika z ASO o ten dźwięk, ale powiedział, że to normalne w tych silnikach, nie wnikając w szczegóły.

Jeśli chodzi o paliwo, to moim zdaniem jeśli nie zachodzi spalanie stukowe przy pracy na Pb95 (co byłoby prawdopodobnie sygnalizowane przez układ samodiagnostyki) to tym bardziej nie będzie zachodziło przy Pb98, więc nie ma sensu jej stosowanie w tym wypadku.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 285 gości