Akumulator pada..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » śr wrz 16, 2009 09:42

iskrzy mi czasem na klemie "+" gdy dotknie "+" akumulatora..
Wg mnie to nie jest problemem. U mnie też tak jest i nic się nie dzieje. Ale może się mylę- niech wypowie się ktoś kto się lepiej zna :) Bezpieczniki są po lewej stronie kolumny kierownicy (w okolicy dźwigni do otwierania maski), przykryte plastikową pokrywą.

Sprawdź jeszcze kolego czy masz dobre ładowanie. Bo może alternator nie ładuje jak trzeba i stąd te problemy.
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 09:53 przez wojteo CK, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bogas88
Bog@s
Bog@s
Posty: 495
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:16
Lokalizacja: OstróVW

Post autor: bogas88 » śr wrz 16, 2009 14:02

ja mam bardzo podobnie, naładuje akumulator pojezdze troche auto postoi itp i sie roladowywuje ja go laduje i tak jest w kolko, roznie z tym jest ile dokladnie on wytrzyma i nie wiem od czego to zalezy. mialem wymieniany regulator napiecia ktory byl zepsuty i w alternatorze tez mialem sprawdzane i jet ok. mam sam centralny tylko a akumulator ma gdzies okolo 3 lat i pojemnosc 75ah i caly czas sszukam przyczyny jego rozladowywania bo raczej chyba on nie jest juz na wykonczeniu



Nasa1One
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 14:42
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Nasa1One » śr wrz 16, 2009 14:13

Alternator ładuje do ponad tak jak powinno, wina jest raczej w tym poborze prądu, bo jest dosyć duży.. a nie powinien ;/ tylko dlaczego? :|



Awatar użytkownika
bogas88
Bog@s
Bog@s
Posty: 495
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:16
Lokalizacja: OstróVW

Post autor: bogas88 » śr wrz 16, 2009 14:23

a tak wogole to ile powinien pobierać?? czy jakaś rozpiętość od ilu do ilu najlepiej??



Nasa1One
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 14:42
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Nasa1One » śr wrz 16, 2009 14:31

sHpAaKu pisze:na podtrzymanie zegarka + centralny + alarm mnie pobiera 0.015 A
ja mam ok. 0.016A
a nie mam ani centralnego ani alarmu..



Awatar użytkownika
bogas88
Bog@s
Bog@s
Posty: 495
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:16
Lokalizacja: OstróVW

Post autor: bogas88 » czw wrz 17, 2009 08:55

jak wogóle najlpiej i najprościej sprawdzić czy akumulator jest dobry czy do wymiany??



Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » czw wrz 17, 2009 19:37

Sprawdzić gęstość elektrolitu i napięcie spoczynkowe. Gęstość sprawdzają w miejscach gdzie można kupić aku ale tylko w profesjonalnych sklepach gdzie możliwy jest też serwis akumulatorów. A w domu to możesz tak sprawdzić że mierzysz napięcie jakie jest na aku- jeśli małe doładowujesz. Na drugi dzień sprawdzasz czy się zmieniło czy nie. Jeśli tak to aku raczej do wymiany. Może są inne domowe sposoby ale nic innego mi nie przychodzi do głowy ;).

Na tej stronce jest troche info :
jak używać aku

bogas88,
Jeśli się kilkakrotnie rozładuje aku i nieodpowiedni naładuje to aku traci swoją pojemność i żywotność. Ja tak kilka razy zrobiłem i aku do wymiany. Na szczęście to była używka i kij z nią :) Kupiłem ostatnio nowy aku i jest wszystko cacy ;) Także i takie rozwiązanie Wam polecam bo jeśli alternator dobrze ładuje i jeśli pobór jest nieduży to problem leży tylko w akumulatorze.

To jest przyrząd do sprawdzenia stanu akumulatora

aerometr

Trochę lipny pewnie bo koszta nieduże ale do pomiarów domowych się nadaje :)

Nasa1One, Najpierw piszesz:
Nasa1One pisze:kurde nie mam ani alarmu ani centralnego a pobiera +/- 0.024A :/
A teraz:
Nasa1One pisze:ja mam ok. 0.016A
a nie mam ani centralnego ani alarmu..
Więc nie wiem o co Ci chodzi :).aerometr
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 19:44 przez wojteo CK, łącznie zmieniany 1 raz.



timon86lbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sie 22, 2007 22:39
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: timon86lbn » czw wrz 17, 2009 19:55

ja bym proponowal sprawdzic rozrusznik.... u mnie bylo zwarcie na uzwojeniach i bylo tak ja opisywales
. w wieczor ladowalem a rano juz zapalic nie chcial



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw wrz 17, 2009 21:01

u mnie sprawa miała się tak:
zaczeło się od tego, że raz zostawiłem niedomknięty bagażnik i aku troszkę marudził przy zapalaniu. Potem stawało się to coraz częstsze.. zmierzyłem więc pobór w stanie spoczynku i... 150ma !! , ktoś z forum napisał mi , że przeciętne bez alarmu to jakieś 15 ma (0,015a) , więc szukam... odpinam po kolei bezpieczniki i.. mam winowajcę, radio !!, więc wziąłem się za szukanie, okazało się, że radio było wpięte na stałe z pominięciem stacyjki i stąd ten pobór. A ujawniło się to, ponieważ aku zaczał już wydawać ostatnie tchnienia.. więc efekt końcowy to wymiana aku i przerobienie instalacji od radia.

aha, jak aku miałem na noc w domu lub odpięty to odpalał normalnie, ale mimo to już był na wykończeniu.
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 21:02 przez mishabest, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » czw wrz 17, 2009 21:19

Nasa1One,
A czy sprawdzałeś w ogóle co może Ci zabierać prąd??


Mój Variant Yachting ;) viewtopic.php?f=88&t=375516" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bogas88
Bog@s
Bog@s
Posty: 495
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:16
Lokalizacja: OstróVW

Post autor: bogas88 » pt wrz 18, 2009 13:05

ja nie sprzawdzałem jeszcze, dzisiaj po pracy znajdę chwile to sie pobawie troche i zobacze jaki jest pobor itp i moze znajede cos. mam nadzieje ze akum jest ok

[ Dodano: 21 Wrz 2009 10:05 ]
Winowajca znaleziony.
Pobór mierzony bez panela od radia to 28mA a wystarczy włożyć panel (radio jest cały czas wyłączone) i pobór już jest 110mA więc to wszystko przez radio, czyli teraz zostaje mi albo wyciaganie cały czas panela przy postoju auta albo podpięcie pod stacyjke, mam nadzieje tylko że akum jeszcze dłużej będzie dawać rade :otepienie:
Dodam jeszcze, że radio to Pioneer 6000UB
Ostatnio zmieniony pn wrz 21, 2009 10:07 przez bogas88, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 302 gości