Wolne obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Genesis72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:00
Lokalizacja: Czestochwa

Wolne obroty

Post autor: Genesis72 » pn wrz 14, 2009 20:33

Witak
Jak w Golfie II 1.6 benzyna gaznik 2E regulu sie obroty (gdzie jest sruba do niskich obrotow)
?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 14, 2009 20:50

najperw napisz jaki gaźnik lub daj fotki (Pierburg 2E2 lub Pierburg 2EE). 2E to tylko pierwszy człon nazwy z obudowy gaźnika a nie jego konkretny typ


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Genesis72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:00
Lokalizacja: Czestochwa

Post autor: Genesis72 » śr wrz 16, 2009 19:25

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jaki to jest typ gaznika
Gdzie mam byc podlaczony przewód z zielona koszylka, a gdzie z czerwona (ostatnie zdjecie)
??
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 19:59 przez Genesis72, łącznie zmieniany 3 razy.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw wrz 17, 2009 11:13

pierburg 2e2 sterowany mechanicznie-podcisnieniowo :helm:



Genesis72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:00
Lokalizacja: Czestochwa

Post autor: Genesis72 » czw wrz 17, 2009 13:00

Gdzie sie reguluje niskie obroty
?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 17, 2009 15:45

śróbą na klucz z tyłu siłownika 3-położeniowego. Druga fotka prawy dolny róg. Nawet się nie bierz sa samodzielne regulacje zanim nie poczytasz tekstu :niedomagania gaźnika Pierburg 2E2, szukajką znajdziesz. Tą śróbą można kręcić jeśli się jest pewnym że gaźnik jest sprawny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » czw wrz 17, 2009 15:57

Paweł Marek, ma racje i jest chyba jednym z lepszych speców na forum jesli chodzi o te gaźniki :) obroty na siłowniku z tyłu płaski klucz i wio ale tak jak kolega wyzej pisał wazne jest zeby był gazior sprawny. Bo jak go rozreglujesz to ciezka sprawa dla poczatkujacego...
mam gdzies serwisówke od tego gaznika
jak chcesz to podaj maila to Ci podesle serwisowke i to o czym pisał Paweł Marek czyli niedomagania Pierburga 2e2 ;)
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 15:59 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.



Genesis72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:00
Lokalizacja: Czestochwa

Post autor: Genesis72 » czw wrz 17, 2009 18:17

slidera@poczta.onet.pl
dzieki

Wyczytalem, ze najlepsza mieszanka podawana przez parownik to wtedy kiedy membrana na parowniku jest tak wyregulowana(srubna na parowniku), aby silnik mial najwyzsze obroty

Ale u mnie to bedzie gdzies w okolicy 1400
wiec chce je zbic przez gaznic

Prosze o porade



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 17, 2009 19:06

Genesis72, zrobisz spory błąd z takim podejściem. Masz wyregulować gaźnik na benzynie na prawidłowe obroty i skład mieszanki, czyli ok 950/min, i 0.5 - 1.5 procent CO w spalinach. A potem na gazie staraj się uzyskać te same obroty. Jesliby pojawiły się na gazie problemu typu niestabilne wolne obroty, przygasanie, to zwykle oznacza to konieczność odnowienia parownika, ale wówczas można obroty doraźnie trochę zwiększyć tą śróbą co wspomniałem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Genesis72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:00
Lokalizacja: Czestochwa

Post autor: Genesis72 » czw wrz 17, 2009 21:38

Jak ustawilem membrane parownika na najwyzsze obroty (najlepsza mieszanka) to mialem 1200, po odlaczeniu podcisnienia z ukladu zaplonowego mam 1000
Czy nie lepszym rozwiazaniem jest odlaczenie podcisnienia?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 17, 2009 21:52

Nie. Stracisz przyśpieszanie zapłonu przy wzroście obrotów i tym samym kilkadziesiąt procent mocy silnika.
A śróbą membrany nie ustawiasz obrotów tylko skład mieszanki na wolnych obrotach, który ma wpływ na wolne obroty, ale najwyższe obroty uzyskasz przy sporo przebogaconej mieszance. Tak się nie robi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Genesis72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:00
Lokalizacja: Czestochwa

Post autor: Genesis72 » sob wrz 19, 2009 07:34

Witam
Jak czytalem na rorum
"ustawia się te śrube tal aby silnik na wolnych obrotach mial jak najwyzsze obroty i najrowniejsze, wtedy mieszanka jest najbardziej optymalna lambda=1"

Jak ja ustawie ta srube to wtedy mam 1200 obr

Nie ma sondy lambdy, prosze o porade



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 19, 2009 08:15

Napisałem 2 posty wyzej, ale skoro nie chce ci sie robić z benzyną: ustaw te obroty żeby były jak najwyzsze a potem lekko przykręć żeby ciut ciut spadły. A nie mozesz podjechac na analizator spalin na dowlonej stacji przeglądów?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 371 gości