Wymiana skrzyni biegów z mk2 na nowszą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Wymiana skrzyni biegów z mk2 na nowszą

Post autor: Maćkooo » sob wrz 12, 2009 16:26

Witam wszystkich

Moj golf 1,6 72KM 5 bieg skrzynia wymaga wymiany skrzyni biegów.
Jaką skrzynię mógłbym wstawić, odpadają z mk2 bo chaczą.
Myślałem o golfie mk3. Celuję w skrzynie z roku 1995-97. Czy jest szansa trafić na sprawną?- zależy mi głównie na tym aby biegi wchodziły dobrze bez oporów.
Ew. z jakiego innego wozu można by wstawić skrzynie, ale żeby była szansa na kupno nie zajeżdzonej.
Moja stara była manualna na cięgnach.
Jak sprawdzać skrzynię przed kupnem- jakie procedury aby kupic dobrą?

Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 16:26 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » ndz wrz 13, 2009 00:22

Najlepiej i najwygodniej będzie Ci skontaktować się z kolegą o nicku tiktaczek1. Zajmuje się on remontami i sprzedażą skrzyń biegów do VW, więc na pewno jest zorientowany w temacie i Ci coś rozsądnego doradzi lub dobierze odpowiednią skrzynkę. Pzdr.


Andrzej

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn wrz 14, 2009 17:18

Myślę że skrzynia po remoncie to nie to.
Wymieniał ktoś z Was skrzynie- z jakim efektem-zadowolony?
Moja stara skrzynia jest na cięgnach.
Takie jeszcze pytanko- widziałem skrzynie z jakąś wtyczką zamiast linki prędkościomierza- czy da sie to wykręcić i w to miejsce wkręcic ślimak?
Aha rozumiem że mk2 i mk3 mają skrzynie takie same- oczywiście nie wszystkie.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 14, 2009 17:27

napewno niesprawdzisz synchronizatorow zwlaszcze drugiego biegu(najczesciej siada) i łozysk w skrzyni,te które czasem chroboczą.mozesz TYLKO popatrzec na sucho czy biegi wchodzą i luz na mechanizmie roznicowym.ogulnie to zeby kupic dobrą to albo wyciagasz z jeżdżącego auta lub łud szcześcia



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn wrz 14, 2009 17:43

A ile taka skrzynia powiedzmy że nie idealna ale solidna=dobra powinna kosztować?
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 17:43 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 14, 2009 18:34

niema takiej.chcesz idealna zrób swoją.zobacz kazda skrzynia z mk2-3 ma conajmniej kilkanascie lat.co daje minimum 250000km przebiegu z racji wieku.wiec sam pomysl czy trafisz na idealną?



Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » pn wrz 14, 2009 19:40

Maćkooo pisze:Myślę że skrzynia po remoncie to nie to.
zależy kto to robi......,ale oczywiście to Twoja decyzja,a czy słuszna szukając dobrej "nietykanej" to zapewne w niedługim czasie sam się przekonasz. Tak czy tak życzę powodzenia w poszukiwaniach.


Andrzej

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 14, 2009 19:54

niechcialo mi sie tego pisac ale...
ja w mk2 dwa razy zmienialem skrzynie.ori była na umarciu.kupilem na gwarancji super hiper dobrą.cztery z pieciu biegow zgrzytały.oczywiscie facet wymienil ale co z tego jak mechanik 2 razy skroil za wymiane bo go waliło jaką ja skrzynie zalatwilem,gdyby on ją zalatwiał on by stracil czas tylko.oczywiscie tą co dostalem na wymiane tez miala wiele do zyczenia,ale juz ją sobie zostawilem bo była ciut lepsza od ori skrzyni.mysle sobie nigdy juz niezmienie skrzyni.
tydzien temu odezwal mi sie synchronizator w mojej obecnej w mk3.wyjolem skrzynie (mechanik ja juz za stary na brudzenie sie)zawiozlem do fachowca zrobił dal gwarancje i jest ok(odpukac w niemalowane)fakt 1050zl poszło bo przy okazji to tamto...ale wiem co mam.a tak bym kupil za 800zl skrzynie dal 150 za wsadzenie a jak bylby zonk bo cos tam zgrzyta?ile w plecy?znow 150 za wyciagniecie mechanik 200zl za robocizne skrzyni plus czesci i lekko 1400zl plus te zeczy co mi wyszly przy okazji wyjecie skrzyni.i 2000zl niema.jak skrzynia kosztuje 150zl to mozna sie pokusic na wymiane ale jesli ok 1000zl to juz strach,wole naprawiac bo wiem co mam.a nie ze mi za miesiac kleknie bo ktos gesty olej zalal na sprzedaz czy trocin nasypal.przemysl...

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 19:58 ]
Andrzej1963 pisze:szukając dobrej "nietykanej" to zapewne w niedługim czasie sam się przekonasz
do zimy
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 19:57 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt wrz 15, 2009 00:30

Maćkooo pisze:odpadają z mk2 bo chaczą.
widocznie trafiasz na złe skrzynie, albo masz systm ciegien wyrobiony, mowi o plastikowych ciegnach o tulejkach iitd, to tez wiele daje, ja po wymianie tego , oleju nie mam prawa narzekac na skrzynie :) jak jest ciepła to nie ma prawa nic w niej zgrzytnąc :) biegi wchodza idealnie , w zimie wiadomo , ze czasm II zgrzytnie jak sie chce przyszalec za szybko, ale tez jej przchodzi jak olej zlapie temp :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt wrz 15, 2009 08:45

Maćkooo pisze:Takie jeszcze pytanko- widziałem skrzynie z jakąś wtyczką zamiast linki prędkościomierza- czy da sie to wykręcić i w to miejsce wkręcic ślimak?
tak bo w MK3 jest juz impulsator zamiast linki ale normlanie zakładasz slimak od swojej linki i lata :) wiem bo u siebie zakładałem skrzynie z MK3 razem z silnikiem :bigok:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt wrz 15, 2009 08:46

Maćkooo pisze:Jaką skrzynię mógłbym wstawić, odpadają z mk2 bo chaczą.
- to tak, jakbyś napisał, że odpadają skrzynie z mkI, mkII, mkIII i mkIV - we wszystkich tych samochodach były stosowane skrzynie typu 020 (obok innych skrzyń), którą ty też masz. I te skrzynie mają taką wadę - haczą. Chcesz, żeby nie haczyło - zmień na inny typ skrzyni..... Tylko wtedy masz mechanizm zewnętrzny do przerobienia no i dobrania czegoś, co będzie pasowało.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt wrz 15, 2009 19:54

Dz Wam za zainteresowanie.
Dodam kilka swoich spostżeżeń.
1) JEchałem kiedyś golfem 3 i to dieslem i tam skrzynia chodziła pięknie-czyli nie koniecznie skrzynie 020 muszą chaczyć
2) Jakbyście nie mogli wrzucić na 2 bieg z wyższego to byście pisali inaczej
3) NApiszcie może co byście zrobili na moim miejscu- na skrzynie chce wydać w granicach 500zł. Jeśli będzie dobra jestem w stanie dołożyć. dlatego doradzcie jak szukać, jakiej szukać z jakiego vw aby zminimalizować ryzyko kupna zniszczonej.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » wt wrz 15, 2009 21:42

Maćkooo pisze:Dz Wam za zainteresowanie.
Dodam kilka swoich spostżeżeń.
1) JEchałem kiedyś golfem 3 i to dieslem i tam skrzynia chodziła pięknie-czyli nie koniecznie skrzynie 020 muszą chaczyć
2) Jakbyście nie mogli wrzucić na 2 bieg z wyższego to byście pisali inaczej
3) NApiszcie może co byście zrobili na moim miejscu- na skrzynie chce wydać w granicach 500zł. Jeśli będzie dobra jestem w stanie dołożyć. dlatego doradzcie jak szukać, jakiej szukać z jakiego vw aby zminimalizować ryzyko kupna zniszczonej.
ATH lub podobna z mk3 ale jeżdżącego żeby można było sprawdzić :)
ja trafiłem 4s za 250 i biegi wchodzą OK nawet 2 ale słychać łożysko sprzęgła :)
w poprzedniej 2 nie szło wrzucić bez zgrzytu!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt wrz 15, 2009 22:09

raf1al pisze:ale słychać łożysko sprzęgła
jzeli to jest wtdy jak puscisz sprzegło na luzie, to Cie musze zmartwic :) to nie jest łozysko sprzegła :) w tych skrzyniach łozysko jest od d... strony tzw igiełkowe :) aaaleee wymiana jego tez wiele , a w moim przypadku NIC nie zmieniła :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 249 gości