Problem ze skrzynia, mechanizm różnicowy Bora TDI 90KM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
crash50
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 18:00
Lokalizacja: Zator
Kontakt:

Problem ze skrzynia, mechanizm różnicowy Bora TDI 90KM

Post autor: crash50 » sob wrz 12, 2009 18:35

Witam

Problem jest taki: podniesiony samochód bez kół, odpalam, włączam jedynke i silnik zaczyna ruszać sie na boki, dwójka tez sie rusza po dodanie gazu samochód wchodzi w wibracje:( podczas jazdy zabardzo tego nie czuje. Piasty proste, półosie na oko też. Teraz tak, jak zgasze silnik, wyluzuje i obracam kołami to silnik również sie rusza na boki. Przy kręceniu jednym jak i drugim kołem. Znowu na zapalonym jak wrzuce bieg i butem nacisne na tarczy zeby zablokować różnicowy(drugie koło sie kręci) to te ruchy na boki ustaja, przy przyblokowaniu z prawej jak i z lewej strony:( kurde no cała skrzynia do roboty chyba nie jest tylko mechanizm różnicowy?? Co to moze być??

Dodam jeszcze ze jak kręce kołami jak auto jest podniesione to słychać jakby coś rzęziło w skrzyni a raczej chyba w tym różnicowym, podczas jazdy tego nie słychać.
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 18:42 przez crash50, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob wrz 12, 2009 20:06

do sprawdzenia , półośki na tokarce , łożyska różnicowego , tarcza sprzęgłowa , docisk , oraz poduszki skrzyni i silnika



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » sob wrz 12, 2009 20:20

Tak ale przy tym sprawdzaniu miales ABS odloczony



Awatar użytkownika
crash50
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 18:00
Lokalizacja: Zator
Kontakt:

Post autor: crash50 » sob wrz 12, 2009 20:44

A co ABS ma z tym wspólnego?

[ Dodano: 12 Wrz 2009 20:49 ]
Poduszki pod silnikiem są dobre. Po prostu jak kręce kołami jak auto jest podniesione to silnik rusza sie na boki, a jak odpale, wrzuce bieg np 3 to czuc wibracje na samochodzie. Czy jakby to było sprzęgło to tez ruszał by sie przy zgaszonym silniku i "wyluzowanej skrzyni?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob wrz 12, 2009 21:23

tarcza i docisk , pracują czy masz bieg włożony czy nie , dopiero po wciśnięciu pedału sprzęgła dochodzi do rozłączenia tarczy z dociskiem

[ Dodano: 12 Wrz 2009 21:25 ]
sprawdź czy po wciśnięciu pedału sprzęgła , obojętnie czy masz bieg czy luz , masz takie same objawy



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz wrz 13, 2009 10:58

Wyciagni bezpieczniki na akumulatorze sa dwa bezpieczniki od ABS podnies go do gory zeby byl na kolach i rozbujaj go na piatym biegu Zobaczysz czy dalej bedzie tak samo



Awatar użytkownika
crash50
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 18:00
Lokalizacja: Zator
Kontakt:

Post autor: crash50 » ndz wrz 13, 2009 15:19

jeryk10, dalej to samo. ABS nie ma tu nic do tego, z reszta jak auto jest zgaszone i krece kołami to silnik również rusza sie na boki. Powiem wam ze takich cudów to jeszcze nie widziałem. Tak jak pisałem, półosie na oko wydaja sie proste, z reszta miałem juz kiedyś problem z krzywymi półosiami w golfie 3 Cabrio, były krzywe obydwie jak jasna cholera, ale silnikiem nie ruszało...podejzewałbym cos z mechanizmem różnicowym, moze łożyska, nie wiem.

miś fazi, wiem ze tarcza i docisk pracuja czy bieg jest włączony czy nie. Ale na zgaszonym silniku bieg włączony nie jest i sprzęgło nie ma prawa sie kręcic. A silnik rusza sie i tak. Po prostu ruszanie sie jest wywołane tylko wtedy jak koła sie kręca. Jak jedno zablokuje ruszanie ustepuje. Hmm...

Czy ktoś z was orientuje sie ile moze kosztować robota z różnicowym?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 13, 2009 15:21 przez crash50, łącznie zmieniany 1 raz.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pn wrz 14, 2009 21:11

Jak auto chodzi na postoju to czy silnikiem troche buja



Awatar użytkownika
crash50
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 18:00
Lokalizacja: Zator
Kontakt:

Post autor: crash50 » wt wrz 15, 2009 11:58

Na postoju nie buja, zaczyna buajc jak zaczna krecic sie koła



wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Post autor: wicekdw » ndz paź 25, 2009 01:46

Podłączę się pod temat. Czy jest możliwe aby przez awarię mechanizmu różnicowego w przednionapędowym aucie ściągało go w którąś stronę podczas jazdy? Chodzi o Peugeota 205 ale to bez różnicy bo budowa mechaniznu różnicowego jest chyba podobna w każdym aucie. Mianowicie przy jeździe na wprost ściąga go wyraźnie w lewo i jak puszczę kierownicę to widać jak ją ciągnie ale pulsacyjnie, małymi szarpnięciami coraz bardziej w lewo, przy jeździe do tyłu w prawo i auto też skręca w prawo (w stronę pobocza) czyli odwrotnie skręca. Słychać taki cichy pulsacyjny dźwięk jakby bicie wału, jakby niewyważony był. Jak podniosę lewe koło i wrzucę bieg to lewe się kręci, ok, ale jak podniosę prawe to też się kręci z tym że czyję przy puszczaniu sprzęgła jak lewe próbuje się kręcić do tyłu bo ciągnie autem. Wykluczyłem już opór hamulców i luzy w zawieszeniu. To się zaczęło dziać niedawno a nie było nigdzie tym autem walnięte. Generalnie chodzi mi o to czy to jest możliwe?

[ Dodano: 29 Paź 2009 11:10 ]
Moja sprawa wyjaśniona i banalna.... uszkodzona opona... ale o dziwo prawa. Uszkodzona była w ten sposób że w jednym miejscu na krawędzi była wybrzuszona (najwyraźniej sznurki popękały) więc miała większy obwód niż lewa. No i ściągało w lewo. Trzeba było od tego zacząć sprawdzanie :blush:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 247 gości