Problematyczny zapłon w 2E . Nie wiem o co chodzi.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Problematyczny zapłon w 2E . Nie wiem o co chodzi.

Post autor: Gawior » pn wrz 14, 2009 21:06

Witam. Chciałem ostatnio w Golfiku ( Golf 3 GTi 2.0 8v oznaczenie 2E z 1994r. ) sprawdzić/ustawić zapłon na lampie stroboskopowej. Na biegu jałowym ma być 6 stopni +-1 , a u mnie ta kreska na kole zamachowym nie pokrywa się ze strzałką na obudowie, po prostu skacze przed nią, za nią, a raz jest równo. Przy 2800 rpm ten silnik według książki powinien mieć wyprzedzenie 40 stopni +-3 . Jeżeli na jałowym jest w miarę ok( tzn kreska pokrywa się lub jest w "pobliżu" strzałki na obudowie) to przy tych 2800 obrotów nie ma 40 stopni tylko jest mniej, jakieś 30 parę stopni wyprzedzenia. A jak się ustawi żeby przy 2800 obrotów było to 40 stopni, to na jałowym w ogóle przez ta dziurę w skrzyni nie widać tej kreski na kole zamachowym ( zapłon opóźniony że auto mulasto wchodzi na obroty ). Niby jak się ustawi na jałowym tylko powiedzmy te 6 stopni ( co kreska skacze, nie jest idealnie w tym punkcie ) to auto jeździ. Dodam że na jałowym biegu na światłach troszkę go jakby telepie/przyszarpuję. I pali mi chyba za dużo ( jeżdżę spokojnie ) ale nie jestem w stanie określić ile coś koło 11L / 100km, może deczko więcej może mniej.

Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?

Może źle ustawiam ten zapłon ( inna jest na niego metoda )
Autko posiada złącze OBD II, a ja posiadam interfejs diagnostyczny ( lecz co do jego używania to jestem bardzo zielony - podłączyć i uruchomić żeby się połączył ze sterownikiem potrafię :p )
Jeżeli muszę ustawić zapłon według VAG-a to proszę o opis gdzie i w jakie opcje wejść ( mam Polskiego VAG-a 4.9 )

( czujnik temp. wymieniony, filtry tak samo jak i rozrząd z rolką ostatnio na dniach, ale przed i po wymianie rozrządu jest to samo )

Za ewentualne błędy i chaotyczność przepraszam.

[ Dodano: 14 Wrz 2009 21:09 ]
Dodam że VAG nie pokazuje błędów oprócz czasami wyskakującego błędu AirBag-a ale tu jest pęknięta taśma do poduchy ( dla tego kupiłem ten interfejs ).



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 14, 2009 21:50

Vagiem nic już więcej nie zrobisz, nie pokazuje błędów to pewnie nie pokaże co jak sam widzisz nie wyklucza usterki.
To że ciut skacze znak na jałowym nie szkodzi, ale spróbuj mu zrobić przed ustawianiem przegazówkę kilka razy ponad 3000 obrotów. Przed egulajcą proponuje upewnij się czy pasek rozrządu jest dobrze ustawiony, pomyłka o 1 ząbek może dać takie hece.
szczelność dolotu sprawdź
sprawdż po zdjęciu kopułki czy ośka aparatu zapłonowego niema wybitych łożysk
Jeśli wszystko jest ok i zapłon nie wyprzedza się jak należy na 40 stopni to może to już wskazywać na uszkodzenie steownika silnika, ale absolutnie od razu nie kupuj tylko staraj się zdobyć i podpiąć inny na próbę.

[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 9:52 pm ]
dodatkowe pytanie - skąd wiesz że nie wyprzedza na 40 stopni, jak to sprawdziłeś, masz dobrą lampę z regulacją kąta?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn wrz 14, 2009 23:12

Lampa jest nie moja, a kolegi. Czy dobra.... Jeżeli pytanie czy markowa to raczej nie. A czy sprawna to u niego w Golf 3 1.8 wszystko jest ok jak się nią ustawia.

Jeszcze mam pytanie odnośnie czujnika temp. na forum znalazłem o tym i na innych stronach miedzy innymi na elektroda.pl, że przed regulacja trzeba wyjąć/odpiąć kostkę od czujnika temperatury i wtedy po gazować na ponad 3000rpm i ustawiać. Jak się ustawi zapłon to podłączyć czujnik z powrotem.

Aparat nie ma luzów na boki.Tylko jak jest zamontowany i chciało by się go za palec przekręcić to jakby lekko unosi się ta ośka z palcem. Mechanik mówił że to jest ok.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 14, 2009 23:25

Nie w tym silniku, w starszych wtryskach digifanta z golfa II się wypina i ustawia na wyższych obrotach. w 2E już nie. Aparat masz ok tak ma być


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn wrz 14, 2009 23:49

W takim razie co może być przyczyną takiej rozbieżności w ustawieniu zapłonu na biegu jałowym, a na "dedykowanej" prędkości obrotowej silnika ( 2800rpm ) ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości