płynu hmmm duzo heh tzn po wymianie termostatu nie łapałe płynu tylko ile sie wylało tyle sie wylało a i tak 5l weszło i jeszcze po odpowietzreniu około szklanki a ile zostało jeszcze w chłodnicy to nie wiem:(Jazz_Blue pisze:Koledzy z innej beczki, ile wchodzi płynu chłodniczego w naszych silnikach, AKL?
1.6 SR i wasze problemy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
Bo właśnie jutro będe wymieniał termostat, i kupiłem 3 litry koncentratu G12++, w ASO Skody, bo się bardziej opłacało niż w VW, a tam pisze, że płyn tylko dla kilku wyszczególnionych modeli Skody hehe.
Gdzieś na forum znalazłem w poście, że w Autodacie było napisane, że 5 litrów, ale czytam niektórych wypowiedzi, że jednemu weszło więcej innemu mniej więc teraz już sam nie wiem![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
Gdzieś na forum znalazłem w poście, że w Autodacie było napisane, że 5 litrów, ale czytam niektórych wypowiedzi, że jednemu weszło więcej innemu mniej więc teraz już sam nie wiem
![blush :blush:](./images/smilies/blush.gif)
widze ze chyba bede musial nowy temat zalozyc bo nikt na moje pytanie nie chce odpowiedziec...
[ Dodano: 14 Wrz 2009 21:57 ]
I jeszcze jedno pytanie...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265787
[ Dodano: 14 Wrz 2009 21:57 ]
I jeszcze jedno pytanie...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265787
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
jakis czas temu pisalem tu o swoim problemie jako ze zostal on rozwiazany mysle ze wypadalo by o tym napisac na wypadek gdyby ktos tez borykal sie z podobnym klopotem, tj gasnieciem w trakcie jazdy i problemem z odpalaniem kiedy sie pod maską za mocno nagrzeje, wszystkiemu był winny niesprawny czujnik połozenia wału ... po wymianie wszystko sie uspokoilo , obroty od razu wskakują na 800 po zapaleniu silnika a nie jak poprzednio na 1200- 1500 i dopiero opadaja i ogolnie autko leci jak przeciąg bez zadnych klopotow. koszt wymiany ~50 zł.
- przemo1024
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 21:53
- Lokalizacja: Opole
Witam
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem. Mianowicie autko pożera mi olej. Od wymiany tj. w lutym 2009 do wczoraj 14.09.2009 miałem raz dolewkę 1 litra (parę miechów temu). Przy wczorajszej wymianie było poniżej minimum. Na 10.000km wydaje się dość sporo chłonąc. Systematycznie ubywa mi również płyn chłodniczy - ponad litr od lutego oraz pojawił się od jakiegoś czasu czarny nalot na rurze wydechowej (parę miesięcy temu była idealnie czysta). Mechanik powiedział, iż winna jest uszczelka pod głowicą a naprawa ok 1000zł. Czy to sporo?
Jedyny wyciek jaki zauważono jest pod osłoną silnika (bardzo nieduży, na wierzchu w górnej partii od strony podszybia). Podwozie jak nówka. Sucho i czysto!
Golf 1.6 SR AKL
Proszę o jakąs wskazówkę, informację czy przy walnietej uszczelce głowicy może być smog na wydechu i czy kwota nie jest wyraźnie przesadna.
Pozdrówki
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem. Mianowicie autko pożera mi olej. Od wymiany tj. w lutym 2009 do wczoraj 14.09.2009 miałem raz dolewkę 1 litra (parę miechów temu). Przy wczorajszej wymianie było poniżej minimum. Na 10.000km wydaje się dość sporo chłonąc. Systematycznie ubywa mi również płyn chłodniczy - ponad litr od lutego oraz pojawił się od jakiegoś czasu czarny nalot na rurze wydechowej (parę miesięcy temu była idealnie czysta). Mechanik powiedział, iż winna jest uszczelka pod głowicą a naprawa ok 1000zł. Czy to sporo?
Jedyny wyciek jaki zauważono jest pod osłoną silnika (bardzo nieduży, na wierzchu w górnej partii od strony podszybia). Podwozie jak nówka. Sucho i czysto!
Golf 1.6 SR AKL
Proszę o jakąs wskazówkę, informację czy przy walnietej uszczelce głowicy może być smog na wydechu i czy kwota nie jest wyraźnie przesadna.
Pozdrówki
2008-2011 Był MKIV 1.6SR Highline (1998r.),2011-2014 A4 B6 1.9TDi AWX (2001r.), od 03.2014 jest Mazda 3 1.6 MZR (2008r.)
hmmmm ja mam smog na wydechu odkąd go kupiłem a yo dwa lata juz i zawsze ok było wszystko płynu nie ubywało olej oki tak ze ne wiem co do tego smogu czy to jest jakis obiaw uszczelki wycinałem katalizator poł roku temu i np tam smogu nie było.. a na wylotach był ... tak ze pojęcia nie mam. a co do oleju i wody podejzana sprawa za duzo ubywa tego oleju
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
- przemo1024
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 21:53
- Lokalizacja: Opole
Różnie, w mieście nie daję mu w kopyto chyba, że jest taka potrzeba. Także między 1500-3000 obrotów.
W trasie (50% mojej jazdy) daję mu w kopytko tylko na szybkie wyprzedzanie czyli dochodzi maks do 4000 obrotów (nie piłuję optymalnie), później prędkość 80-130km/h czyli obroty maks 3000.
Generalnie staram się nie wyciągac z mojego auta optimum.
Przebieg 145tyś (na 99% nie kombinowany - środek jak nówka poza plamkami na popielatej tapicerce).
Czasami hamuję silnikiem!
Okopcenie rury mam tylko na jej krawędziach (czarny smog)
W trasie (50% mojej jazdy) daję mu w kopytko tylko na szybkie wyprzedzanie czyli dochodzi maks do 4000 obrotów (nie piłuję optymalnie), później prędkość 80-130km/h czyli obroty maks 3000.
Generalnie staram się nie wyciągac z mojego auta optimum.
Przebieg 145tyś (na 99% nie kombinowany - środek jak nówka poza plamkami na popielatej tapicerce).
Czasami hamuję silnikiem!
Okopcenie rury mam tylko na jej krawędziach (czarny smog)
Ostatnio zmieniony wt wrz 15, 2009 18:56 przez przemo1024, łącznie zmieniany 1 raz.
pytanie płyn chłodniczy czysty bez oczek tłustych? Olej - przy wlewie na korku czy zbiera Ci się smalec? Czy po zagrzaniu - zatrzymaj się przy-gazuj do ok 4000 czy kopci biało? Czy w koło uszczelki głowicy masz czysto (wytrzyj dokładnie i sprawdź czy znów Ci się zbiera jakiś osad tak jak pisałeś od strony podszybia)?przemo1024 pisze:ponad litr od lutego oraz pojawił się od jakiegoś czasu czarny nalot na rurze wydechowej
poza tym wymiana samej uszczelki za 1000 to dość dużo woła
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1773/09392be9ac33ddf8.jpg)
- przemo1024
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: pn lis 17, 2008 21:53
- Lokalizacja: Opole
Jutro zweryfikuję czy kopci. Uszelki też dokładnie sprawdzę. Przy wczorajszej wymianie oleju smalcu pod korkiem nie było, na wlewie czyściutko. Wyciek oleju jedynie przy podszybiu, o którym wspomniałem. Czy jest sadza - również sprawdzę.
Przypomniało mi się maks 4 misiące temu jeden mechanik sprawdzał potencjalny problem z ubytkiem płynu chłodniczego i twierdził, że uszczelka pod głowicą jest OK (był to ten mechanik co robił mi telefoniczną wycenę wymiany uszczelki - ocena był domyślna na podstawie podanych objawów).
Styczeń/luty 2009 wymieniali mi płyn chłodniczy. Po trasie z Niemiec w zbiorniczku płynu chłodniczego zrobił się groch/kasza. Mechanik wymieniający płyn w życiu czegoś takiego nie widział (jak stwierdził). Nie byłem fizycznie przy tym, lecz z tego co mi powiedziano w chłodnicy miałem płyn w kolorze brązowym - prawie jaj rozpuszczony olej. Jutro przyjrze się czy widać tłuste plamy. Autko 100% miało kiedyś dzwona, więc nie potwierdzę 100% pewnej szczelności chłodnicy czy przewodów mimo iż zawsze jest czysto i sucho w okolicy chłodnicy!
Dziękuję za sugestie i odzew. Jutro zdam raport jak spostrzeżenia!
Przypomniało mi się maks 4 misiące temu jeden mechanik sprawdzał potencjalny problem z ubytkiem płynu chłodniczego i twierdził, że uszczelka pod głowicą jest OK (był to ten mechanik co robił mi telefoniczną wycenę wymiany uszczelki - ocena był domyślna na podstawie podanych objawów).
Styczeń/luty 2009 wymieniali mi płyn chłodniczy. Po trasie z Niemiec w zbiorniczku płynu chłodniczego zrobił się groch/kasza. Mechanik wymieniający płyn w życiu czegoś takiego nie widział (jak stwierdził). Nie byłem fizycznie przy tym, lecz z tego co mi powiedziano w chłodnicy miałem płyn w kolorze brązowym - prawie jaj rozpuszczony olej. Jutro przyjrze się czy widać tłuste plamy. Autko 100% miało kiedyś dzwona, więc nie potwierdzę 100% pewnej szczelności chłodnicy czy przewodów mimo iż zawsze jest czysto i sucho w okolicy chłodnicy!
Dziękuję za sugestie i odzew. Jutro zdam raport jak spostrzeżenia!
2008-2011 Był MKIV 1.6SR Highline (1998r.),2011-2014 A4 B6 1.9TDi AWX (2001r.), od 03.2014 jest Mazda 3 1.6 MZR (2008r.)
feniks79 pisze:Witam, potrzebuję info co odpowiada za ssanie w 1.6Sr AKL, jakiś czujnik, przerabiał ktoś problemy z rozruchem zimnego? Najprawdopodobniej w tym tkwi problem u mnie.
za ssanie odpowiada czujnik temperatury podając do komputera temperaturę a komputer na tej podstawie dobiera dawkę tzn włącza ssanie ... tak przynajmniej gdzies kiedys wyczytałem
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 534 gości