Jak ustrzec się w końcu przed zamarznięciem odmy??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak ustrzec się w końcu przed zamarznięciem odmy??
Na forum było wiele tematów na temat odmy ale nie znalaząłem rady jak postępować z nią zimą aby nie zamarzła. Przecież to nie jest możwlie żeby ciągle cały ten układ rozkrecać.
Proszę o radę. Jak sprawdzić czy już znowu nie zamrazła.
Proszę o radę. Jak sprawdzić czy już znowu nie zamrazła.
kodek
Re: Jak ustrzec się w końcu przed zamarznięciem odmy??
Według mnie naleze jak najmniej na zimnym silniku jezdzic na gazie.Ja zawsze przy wiekszych mrozach zanim przełącze autko na gaz nagrzewam je do normalnej temperatury.Najlepiej to nagrzac je na postoju przynajmniej zeby wskazówka od temp.ruszyła chociarz 5 milimetrów.Tak stosuje i podczas tej zimy odma zamarzła mi tylko 1 raz,ale to przez moje zaniedbaniekodek pisze:Na forum było wiele tematów na temat odmy ale nie znalaząłem rady jak postępować z nią zimą aby nie zamarzła. Przecież to nie jest możwlie żeby ciągle cały ten układ rozkrecać.
Proszę o radę. Jak sprawdzić czy już znowu nie zamrazła.
Pozdrawiam
i tu się z Tobą zgodzę czasami zrobić jakiś dłuższy odcinek trasy, ale to ja mam teraz do Was pytanko czy w mk3 to jest normalne że odma zamarza?Misiek311 pisze:ale są skropliny pary wodnej
musisz poprostu robić większe dydtanse w kilometrach że by sie silnik lepiekj wygżewał alu przeczyszczaj od czasyu do czasu
[ Dodano: 06-02-07, 20:28 ]
jest to dla mnie trochę dziwne
...
Z tego co wszyscy piszą to normalne ze odma zamarza.Mi zamarzła jak było na dworku -30misiek10111 pisze:i tu się z Tobą zgodzę czasami zrobić jakiś dłuższy odcinek trasy, ale to ja mam teraz do Was pytanko czy w mk3 to jest normalne że odma zamarza?Misiek311 pisze:ale są skropliny pary wodnej
musisz poprostu robić większe dydtanse w kilometrach że by sie silnik lepiekj wygżewał alu przeczyszczaj od czasyu do czasu
[ Dodano: 06-02-07, 20:28 ]
jest to dla mnie trochę dziwne
-
- Ma gadane
- Posty: 185
- Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
- Lokalizacja: Rabka Zdrój
Odkąd 1 raz wywaliło mi olej opracowałem następujące metody:
1. Po odpaleniu jadę na benzynie dokąd silnik nie uzyska ~40*C.
2. Gdy przyjeżdżam do domu (garaż nie ogrzewany) zostawiam auto na wolnych obrotach na ~3minuty (zamykam bramkę, garaż), potem przytrzymuję go przez chwilę na obrotach ~3 tyś aż włączy się wentylator. Po takim zabiegu jeśli otworzę maskę i odkręcę korek, nie ma pod nim szlamu.
Kosztem jest wówczas zurzycie gazu na poziomie 11L
A gdy temperatura otoczenia spada poniżej -10*C - po prostu jeżdżę taty Unem
Przy mrozie -15*C trudno jest zagrzać zamochód (potrzebny jest większy dystans) - odma jest zimna i rośnie niebezpieczeństwo jej zamarznięcia.
Zakichana odma - to jedyny minus mojego ABU.
Dzwoniłem do ASO VW Bełtowski w Krakowie. Odpowiedziano mi, że "nie ma możliwości montażu podgrzewacza odmy w takim starym samochodzie jak Mk III. W Mk IV owszem 800zł."
Zezłościli mnie - ignoranci.
A jak sprawdzić czy nie zamarzła ?
Koło korka wlewu oleju jest rurka na którą nałożony jest wężyk (lub nie). Wystarczy zatkać ręką jeden otwór a w drugi mocno dmuchać powietrze. Jeśli lekko przejdzie - jest OK.
Jeśli czujesz że tworzy się ciśnienie i wydmucha z powrotem - to zatkana.
Kolejny sposób to ręczne sprawdzanie (ściskanie) wężyka odmy. Jeśli jest jak kamień - to kaplica.
Obejrzyj korek wlewu oleju - czy nie ma pod nim masełka.
Ale tak do końca nigdy nie sprawdzisz i nie będziesz w 100% pewny, że nie jest zatkana.
1. Po odpaleniu jadę na benzynie dokąd silnik nie uzyska ~40*C.
2. Gdy przyjeżdżam do domu (garaż nie ogrzewany) zostawiam auto na wolnych obrotach na ~3minuty (zamykam bramkę, garaż), potem przytrzymuję go przez chwilę na obrotach ~3 tyś aż włączy się wentylator. Po takim zabiegu jeśli otworzę maskę i odkręcę korek, nie ma pod nim szlamu.
Kosztem jest wówczas zurzycie gazu na poziomie 11L
A gdy temperatura otoczenia spada poniżej -10*C - po prostu jeżdżę taty Unem
Przy mrozie -15*C trudno jest zagrzać zamochód (potrzebny jest większy dystans) - odma jest zimna i rośnie niebezpieczeństwo jej zamarznięcia.
Zakichana odma - to jedyny minus mojego ABU.
Dzwoniłem do ASO VW Bełtowski w Krakowie. Odpowiedziano mi, że "nie ma możliwości montażu podgrzewacza odmy w takim starym samochodzie jak Mk III. W Mk IV owszem 800zł."
Zezłościli mnie - ignoranci.
A jak sprawdzić czy nie zamarzła ?
Koło korka wlewu oleju jest rurka na którą nałożony jest wężyk (lub nie). Wystarczy zatkać ręką jeden otwór a w drugi mocno dmuchać powietrze. Jeśli lekko przejdzie - jest OK.
Jeśli czujesz że tworzy się ciśnienie i wydmucha z powrotem - to zatkana.
Kolejny sposób to ręczne sprawdzanie (ściskanie) wężyka odmy. Jeśli jest jak kamień - to kaplica.
Obejrzyj korek wlewu oleju - czy nie ma pod nim masełka.
Ale tak do końca nigdy nie sprawdzisz i nie będziesz w 100% pewny, że nie jest zatkana.
zamarzlo mi dwa razy i za kazdym razem polecialo bagnetem .... przeczyscilem, dolalem oleju, puscilem przewod od pokrywy zaworow blizej bloku silnika, owinolem to cale badziewie folia bombelkowa, i nie ruszam sie samochodem az strzalka temp nie podniesie sie o ok 5mm ........... i to wszystko co sie da zrobic tak naprawde, i tak co jakis czas sie zatrzymuje i sprawdzam czy nie puscil bagnetem, a jak pusci to zdiac przewod od pokrywy zaworow dolac oleju i w dupie z ta cala ekologia ..... mozna jechac
- Forester
- Gadatliwa bestia
- Posty: 503
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak ustrzec się w końcu przed zamarznięciem odmy??
nagrzewanie auta na postoju nie jest zalecane zarowno przez kolegow z forum jak i instrukcje obslugi mk3pieko pisze: (...)Ja zawsze przy wiekszych mrozach zanim przełącze autko na gaz nagrzewam je do normalnej temperatury.Najlepiej to nagrzac je na postoju przynajmniej zeby wskazówka od temp.ruszyła chociarz 5 milimetrów.Tak stosuje i podczas tej zimy odma zamarzła mi tylko 1 raz,ale to przez moje zaniedbanie
Pozdrawiam
ps. kiedys sprawdzalem przy -10st ile bedzie trwalo zanim wskazowka od temp. oleju sie podniesie - dokladni 10 min (kilka razy probowalem- za kazdym razem 10min)
pozdro!!
POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
mozesz wyjasnic jaka jest roznica dla odmy na jakim paliwie gasze samochod?logan pisze:przy jezdzie na gazie, warto pamietac aby wygaszac auto na benzynie
j.w. jaki zwiazek tutaj ma jazda na gazie z odma?pieko pisze:Według mnie naleze jak najmniej na zimnym silniku jezdzic na gazie.
Tez prosze o uzasadnienie Tez jezdze na gazie i poki co tfu... nie mam problemow. Nie stosuje sie do zadnych z powyzszych zalecen ale chetnie to zmienie pod wplywem jakichs rozsadnych argumentow.Rafaello27 pisze:Po odpaleniu jadę na benzynie dokąd silnik nie uzyska ~40*C
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 273 gości