Reset komputera w IV-ce - sposoby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

Reset komputera w IV-ce - sposoby

Post autor: Kris99 » wt lut 07, 2006 12:12

Mam pytanie do użytkowników VW. W jaki sposób prócz serwisowego komputera można skasowac sygnalizowane przez komputer samochodowy błedy.
Błedy zazwyczaj sygnalizowane swieceniem kontrolek lub in.

Czy ktoś zna wypróbowane sposoby jeżeli chodzi o VW IV lub inne auta ? .

P.S Pisze to odnosnie wyskakującego błedu kontrolki CHECK w moim aucie (w zimie). Przy załozeniu (wykonany test sondy lambda- działa prawidłowo) że wszytsko jest ok tylko wystepuja chwilowe błedy co sonda wyłapuje a potem świeci mi pomarańczowa kotrolka po oczach. Jak to wyłaczyć nie jeżdżac w kółko do serwisu (badanie komputerem nie wykazuje żadnych innych błedów tylko sondy).


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » śr lut 08, 2006 00:17

Aby znikneło świecenie lampki "CHECK" musi byc wykasowany błąd, który został zapisany w sterowniku.Nie znam innej możliwości na usunięcie błędów jak podłączenie VAG-a.Odłączanie akumulatora nie powoduje ich usunięcia.W takiej sytuacji najlepiej zakupić lub ewntualnie zrobić interfejsik diagnostyczny VAG.Koszt jest niezbyt duzy a co najważniejsze wykasujesz błąd we własnym zakresie.



Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Kris99 » śr lut 08, 2006 07:48

Interfejs we włsnym zakresie - za to sie nie biorę. Trzeba troche sie znac na elektronice. Natomiast faktycznie na Allegro mozna cos takiego kupić najtaniej za 199zł http://www.allegro.pl/show_item.php?item=85766335

Tylko ciekawe jest to że niektorzy z forumowiczów mówia o samoczynnym zgaszeniu lampki po jakims czasie, inni natomiast mówia o tym ze możliwe jest zresetowanie kompa poprez zdjecie z klemy ujemnej akumulatora i właczenie wczesniej świateła aucie. Ile w tym prawdy jeszcze nei wiem. Wiem napewno że 3 min. odpiecie aku nic nie dało - próbowałem to wczesniej.

[ Dodano: Pon Lut 13, 2006 10:49 ]
A wiec sprawdziłem to na własnym mk IV

KASOWNIE wskazania błedu kontrolką CHECK !!!!!

1) Przekręcić kluczyk do zaswiecenia zegarów
2) Włączyć światła krótkie (ja miałem jeszcze włączone światła w kabinie- niedomknięte drzwi)
3) Zdjąć kleme z bieguna minusowego akumulatora (-)
4) Odczekać 30 min (ja tak czekałem)
5) Założyć kleme na akumulator
6) Odpalić auto (ja odpaliłem po 3 godiznach)

Sprawdziłęm to na sobie (VW IV 16V z 2001 roku) i u mnie to działa CHECk już nie świeci. Być moze na inne modele golfa jest inaczej ale w IV-ce sie sprawdza.

To rada dla wszytskich posaidaczy golfa którcyh juz krew zalewa patrząc na pulpit ze świecacym CHECK-iem.

UWAGA: kasowąc warto tylko gdy auto nie wykazuje spadku mocy, większego zużycia paliwa, inspekcje VAG sa prawidłowe jedynie wyskakuja błedy sporadyczne np. sondy lambda itp, auto na biegu jałowym pracuje prawidłowo ,itp. Można t uwymienic sporo aspektów która sa za a które przeciw kasowaniu. Czasem jest to (jak mi powiedział mechanik0 wpływ warunków zewnetrznych na sonde lambda (śnieg - nagłe ochłodzenie itd) , lub woda w paliwie itd. Wiec wówczas warto skasowac niż latac do serwisu i płącić za każde podłaczenie najmniej 50zł.


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości