Światla dlugie i krotkie razem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Światla dlugie i krotkie razem

Post autor: dzikusek99 » wt lut 07, 2006 20:21

Witam przegladalem forum i znalazlem watek opisujacy moj problem. Polega on na tym ze mam lampy na dwie zarowki (obecnie H7, wczesniej H1). Zastanawialem sie jak zrobic zeby przy wlaczeniu dlugich swiatel nie wylaczaly sie krotkie. Jednak w znalezionym poscie wytlumaczenie bylo bardzo zawile i prawde mowiac balbym sie to sam robic. Przy zakupie lamp helli dostalem instrukcje jak zrobic zeby wszystko dzialalo jak trzeba, czyli kiedy wlanczasz swiatla dlugie nie gasna i krotkie przez co masz dobrze oswietlona droge.

Mam jednak male pytanie . Na fotce pokazany jest przekaznik a u mnie takiego nie ma. Za to jest blaszka laczac trzy wejscia. Czy to normalne??? CZy powinienem sie martwic ze nie mam przekaznika????
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt lut 07, 2006 20:27

co do podłączenia zeby krutkie swieciły razem z długimi to Ci nie pomogę(ale ja bum tego nie stosował bo szkoda instalacji - za duże obciążenie), a co do mostka to stosuje sie je w momencie gdy dany obwód nie wymaga przekaznika tz. nie jest mocno obciążony


:-k ...

pieko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw sty 05, 2006 00:23
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: pieko » wt lut 07, 2006 21:27

misiek10111 pisze:co do podłączenia zeby krutkie swieciły razem z długimi to Ci nie pomogę(ale ja bum tego nie stosował bo szkoda instalacji - za duże obciążenie), a co do mostka to stosuje sie je w momencie gdy dany obwód nie wymaga przekaznika tz. nie jest mocno obciążony
Moim zdaniem to troche duze ryzyko podłączac zeby te i te swieciły razem.Tak jak mówi misiek to chyba bedzie zbyt duze obciązenie dla instalki.Zeby ci sie cos nie zjarało .Decyzja nalezy do ciebie..... :)



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt lut 07, 2006 21:39

Jesli boisz sie ze przeciązysz orginalną instalacje możesz zrobić ją na osobnych przekaźnikach tak jak to robi się do MK2 i nie ingerując w orginał zrób połączenie między stykami załanczającymi przekaźniki z diodą zaporową (aby razem z mijania nie włączały się drogowe) .


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt lut 07, 2006 21:39

A dlaczego np. w Passacie B4 H1+H1 jest tak fabrycznie ????


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt lut 07, 2006 21:48

Szczerze mówiąc zastanawiam sie nad sensem tej przeróbki.Przecież i tak praktycznie jezdzi sie na krótkich.A ryzykować spalenie instalacji czy jakieś dodatkowe "rzezby" dla bajeru...Chmm..Ale to Twoje auto.



Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » wt lut 07, 2006 21:49

Dokladnie instalacji nie przeciaze. To nie oto chodzi. Sposob podlaczenia jest pokazany na zalaczniku. Tylko ja zamiast przekaznika mam wlasnie taki mostek. I martwilem sie ze cos jest nie tak. Co do instalki to jest tak gdy mialo sie wczesniej lampy na jedna zarowke H4. We wszystkich nowszych modelach bylo juz tak robione ze palily sie krotkie i dlugie, wiec nie ma problemu. Dzieki za rozwiazanie porblemu z przekaznikiem. A jesli ktos chce zrobic tak jak powinno byc niech patrzy na obrazek. Wkoncu hella sama tak kaze zeobic wiec chyba wiedza co pisza



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » wt lut 07, 2006 22:04

thebishop pisze:Jesli boisz sie ze przeciązysz orginalną instalacje możesz zrobić ją na osobnych przekaźnikach tak jak to robi się do MK2 i nie ingerując w orginał zrób połączenie między stykami załanczającymi przekaźniki z diodą zaporową (aby razem z mijania nie włączały się drogowe) .
myśle ze tu chodzi z tym przeciązaniem o akku, bo mijania maja 110w a długi 120w i tyle akku ładnie ciagnie, ale juz 230w to 2 razy więcej, niby na trasei tak sie na to nie zwraca uwagi ale, raz 2 razy zybciej przepalą ci sie zarówki, dwa akumulator bedzie niedoładowany wiecznie, bo 230w to bardzo dużo np przy obrotach 2000 czyli tak jak na trasie!! nie jako samo 230w ale +120w czyli dodatkowo do tego co juz chodzi, radio, sterowani esilniekiem (duzo pobiera mocy) ukłąd zapłonowy itp.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt lut 07, 2006 22:07

Michael G60 pisze:A dlaczego np. w Passacie B4 H1+H1 jest tak fabrycznie ????
bo sa fabrycznie obliczone np: przekroje przewodów i wytrzymałość prekazników i włączników itd...

[ Dodano: 06-02-07, 21:22 ]
igor002 pisze:myśle ze tu chodzi z tym przeciązaniem o akku, bo mijania maja 110w a długi 120w i
to sie grubo pomiliłeś normalne zarówki to mają 55 krótkie i 65 długie i zasilanie nie idzie bezpośrednio z aku


:-k ...

Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » wt lut 07, 2006 23:44

Panowie ale przeciez na dlugich nie jezdzi sie non stop. Wlanczasz na chwile bo zaraz cos nadjezdza z naprzeciwka albo jestes w terenie zabudowanym :grin: - jesli beda jakies nieprawidlowosci napewno poinformuje na forum :grin:

Tu juz ten temat poruszali http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... y+przednie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości