problem ze wszyskim co mozliwe w pracy silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pekto_m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 21:58
Lokalizacja: dublin

problem ze wszyskim co mozliwe w pracy silnika

Post autor: pekto_m » czw wrz 10, 2009 22:21

Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum i do tego niedawno zakupiłem golfa IV 1.6 SR.
Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok, ale po pewnym czasie (tj.kilku dniach) zaczęły się problemy.
Po pierwsze:
Silnik chodzi strasznie nierówno, falujące obroty,itp.Czasami faluje delikatnie,tj.bardzo delikatne drgania na obrotomierzu i dająca się usłyszeć nierówna praca silnika,nawet delikatnie trzęsie samochodem. A z kolei czasami też obroty skaczą o wiele bardziej, o jakies 1000 obrotów, pomiędzy 500 a 1500, aż niekiedy samochód potrafi zgasnąć.
Po drugie:
Szarpie samochodem podczas jazdy:Na pierwszym biegu przy mocniejszym wciśnięciu gazu szarpie mocno. Z kolei przy delikatnym przyspieszaniu czuć delikatne szarpanie zarówno na jedynce jak i pozostałych biegach.
Po trzecie:
Samochód jest zamulony jakiś i dość dużo pali. Jeżdziłem dwoma innymi golfami i zachowują się całkiem inaczej, mają o wiele lepszego kopa.
Co może być przyczyną takich zachowań i jak z tym sobie radzić. Mechanik powiedził, że jest to prawdopodobnie czujnik położenia wałka rozrządu.
Od czego wogóle mam zacząć.
Poradźcie i pomóżcie!



Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » czw wrz 10, 2009 23:07

od podlaczenia pod kompa.



pekto_m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 21:58
Lokalizacja: dublin

Post autor: pekto_m » czw wrz 10, 2009 23:20

Komp wykazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu (tak mi powiedziano, nie widziałem , nie wiem).Ale czy te wszystki objawy mogąbyć spowodowane tylko tą jedną usterką?



Awatar użytkownika
pawex
Golfiarz
Golfiarz
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Sandomierz

Re: problem ze wszyskim co mozliwe w pracy silnika

Post autor: pawex » czw wrz 10, 2009 23:26

pekto_m pisze:Co może być przyczyną takich zachowań i jak z tym sobie radzić.
czy wymieniłeś standardowo filtry, świece , oleje płyny itp. od tego trzeba zacząć...
Golf IV z silnikiem 1,6 to dosyć specyficzne auto, ciężko jest opanować sprzęgło i zmianę biegów po miesiącu dojdziesz do wprawy, zobaczysz :D
wysokie spalanie może napiszesz na jakim poziomie mniej więcej :)



pekto_m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 21:58
Lokalizacja: dublin

Post autor: pekto_m » czw wrz 10, 2009 23:41

olej,świece i filtry powymieniałem. W porównaniu z innym golfem którym jeździ zanjomy to mój pali naprawde bardzo dużo,co nie przekłada się na osiągi. Nie jestem w stanie dokładnie stwierdzić ile. Ale oba golfy jeżdżą po mieście, przy czym mój pokonuje troche krótszą trasę, a jest tankowany znacznie częściej.
Ale może te usterki mają z tym coś wspólnego.
Poztaram sie je eliminować.Ale taka wymiana jednej rzeczy po drugiej nie dość, że kosztuje masę czasu to jeszcze kupę kasy. A w Dublinie mechanicy liczą sobie krocie za byle co. Więc chciałbym od razu dobrze trafić i nie kręcic się w kółko.



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt wrz 11, 2009 00:06

to dużo pali i nie umiesz powiedzieć ile ?? Około 10-12 na 100 km ?



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pt wrz 11, 2009 02:03

Przeczyść i zaadaptuj przepustnice oraz przeczyść przepływomierz, obejrzyj kable, bo może też są do wymiany i powinno przestać szarpać.
Podłącz jeszcze pod VAG'a sprawdz sondę czy jest sprawna.

A co do spalania, to w mieście na krótkich odcinkach licz nawet do 11l/100km
W trasie przy 110-120 może spać nawet do 6,5l/100km



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt wrz 11, 2009 08:02

pekto_m pisze:Komp wykazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu (tak mi powiedziano, nie widziałem , nie wiem).Ale czy te wszystki objawy mogąbyć spowodowane tylko tą jedną usterką?
Może to byc przyczyną jak najbardziej,należy sprawdzic sygnał czujnika i ustawienie rozrządu przy takim błędzie.



Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » pt wrz 11, 2009 10:34

dokladnie czujnik polozenia walu moze byc do wymiany, ale nie masz problemow z odpalaniem auta? powinno ciezko odpalac. i koniczenie zobacz tez filtry powietrza i przepustnice-moze jest zasyfiona cala,wyczyscic i zaadoptowac. zmien sobie tez swieczki bo jak nie dawno kupiles to nie wiedomo jak dlugo juz jezdza. jesli jest to 1.6sr to koszt swieczki to ok 15zl/szt NGK



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pt wrz 11, 2009 13:50

Magnus pisze: zmien sobie tez swieczki bo jak nie dawno kupiles to nie wiedomo jak dlugo juz jezdza. jesli jest to 1.6sr to koszt swieczki to ok 15zl/szt NGK
pekto_m pisze:olej,świece i filtry powymieniałem.



Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » pt wrz 11, 2009 18:55

aha nie zauwazylem:) sorki



pekto_m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 21:58
Lokalizacja: dublin

Post autor: pekto_m » śr wrz 23, 2009 17:50

Witam ponownie!
Zagupiłem VAG-a i podłączyłem autko pod kompa.
Wyskoczyły mi dwa błędy:
515 czujnik Halla - G40 brak sygnału
537 regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
Ale co teraz?
Co i gdzie to jest?
Pozdrawiam

[ Dodano: 24 Wrz 2009 08:13 ]
Witam ponownie!
Zagupiłem VAG-a i podłączyłem autko pod kompa.
Wyskoczyły mi dwa błędy:
515 czujnik Halla - G40 brak sygnału
537 regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
Ale co teraz?
Co i gdzie to jest?Co zrobić zeby bylo ok?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw wrz 24, 2009 12:07

a vagiem testowałeś na zapalonym aucie czy na zgaszonym bo tu jest różnica, przy zgaszonym błąd hall'a zawsze wyjdzie


Obrazek

pekto_m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 21:58
Lokalizacja: dublin

Post autor: pekto_m » czw wrz 24, 2009 19:06

Na zapalonym i na zgaszonym!Wystepowal caly czas



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 163 gości