1.8 ABS Nowy termostat i dalej 70 do 80 st

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lut 03, 2006 23:04

maryjan112 pisze:chodziło mi o podanie sposobu pewnego określenia czy pompa jest dobra
Zonk,hehe.W tej chwili jak masz wymieniony termostat i czujnik to przychodzi mi do głowy jedno rozwiązanie:piszesz że trasy które robisz są krótkie.Może autko nie ma czasu żeby sie własciwie rozgrzać.



sergio77sarad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 01, 2006 18:28
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sergio77sarad » pt lut 03, 2006 23:49

witam ale ci koledzy ci tu namieszali
- pompa dopuki nie ma wuciekow nazewnatrz jest dobra chyba ze ciezko sie obraca reka gdy nie ma paska to lozysko poszlo ale to malo prawdopodobne bo odrazu zrywa pasek napedowy i autko lapie temperatrke a wyciek i tak nastapi wiec chyba pompe masz sprawna
jak chcesz ja sprawdzic to niech ci zonka wskoczy za kolko i doda gazu na jakies 2 tysie a ty zlap reka i lekko scisnij gorny waz do chlodnicy powinienes wyczuc lekki wzrost cisnienia w wezu
- temperatury moze niepokazywac bo mozesz miec lekko zapowietrzony uklad chlodzenia odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego na zapalonym aucie i zobacz czy waz odpowietrzajacy taki cieniutki daje tam plyn jak tak to ta opcje musisz wykluczyc jak nie daje to trzeba go przedkac
- jak masz za maly stan plynu tez niebedzie sie zagrzewal do zadanej temperatury
- i ostatnia przyczyna mozesz miec walniety wskaznik w liczniku to ze sie wychyla nieznaczy ze jest w 100% sprawny
A tak wogole jak masz ogrzewanko i wieje ciepelkiem to niemusisz sie tym przejmowac bo na lato bedziesz mial lekki zapas temperaturki do stania np.w korku wiec niebedzie sie tak szybko przegrzewal pozdrawiam



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob lut 04, 2006 00:05

No to przynajmniej wiem od czego rano zacząć.
Wielkie dzięki. Rano zamiast się motać bede wiedział co dalej przeswietlać.

Jak coś wybadam to sie odezwe.

Pozdrowionka



sergio77sarad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 01, 2006 18:28
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sergio77sarad » sob lut 04, 2006 00:13

ja rowniez pozdrawiam czym sie i powodzonka z autkiem ale naprawde jak grzeje do srodka to niemasz sie czym przejmowac bedzie lepiej na cieplejsze dni lub upaly jak bedzie troszke chlodniejszy niz 90stopni dzieki za punkta napisz jak Ci poszlo narazie



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob lut 04, 2006 17:27

Siemanko!

Po całym popołudniu główkowania nareszcie tamperatura mojego golfiego wróciła do normy!!!

Ale wcale nie było łatwo i do tego darmowo.
Rano skombinowałem termometr do 200 stC i porównałem temp. w zbiorniczku z tą z zegarów. Wyniki jak w morde strzelił identyczne.
Termostat puszczał przy jakiś 80 stC a przecież to oryginalny Wahler.
Sprawdziłem też zbiorniczek i z górnego cienkiego weżyka cały czas się lało przy odpalonym silniku. Więc następną teorie diabli wzieli.

Cały czas mnie męczyło czy termostat mimo, że nowy oryginał jest na pewno w porządku.
Jednak wizja zamnknięcia za godzine sklepów i termometr na 81C pogoniły mnie do Intercars po nowy termostat (też Wahler). Koleś akurat był u swojego mechanika więc zostawiłem tam Golfiego na wymianę termostatu.

Po półtorej godziniy zadzwonił mechanik i stwierdził, że wszystko gra jak ta lala!!!
Mówił że ten kto montował wcześniej termostat źle podłoźył uszczelkę (pokazał nie równo odciśniętą) i źle leżał!!! Z tąd ten błąd. Stary termostat jest wg niego na 99% dobry.

Tego dupka co zakładał go w czwartek w poniedziałek nie omieszkam odwiedzić (mechanik z polecenia). Odda mi 30zł za wymianę i sprzedam mu ten termostat który mi został w zapasie. Co do czujnika nie jestem jeszcze pewien co do nie słuszności wymiany więc jak już jest to niech bedzie.

Aha Jak sprawdze stary czujnik i bedzie ok to bede mogl go pozyczac na probe( nawet wyslac) tym ktorzy nie sa pewni swoich czujnikow a nie chca od razu kupowac.

Jeden problem z glowy, trzeba brac sie za nowe.

Pozdrawiam
Mariusz



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob lut 04, 2006 19:31

Witaj maryjan.Widzisz jak to jest,napisałeś że termostat masz dobry bo nowy.Szukalim przyczyny ale skąd moglim wiedzieć że "mechanik"spieprzył robote.Czytałem wczoraj post sergio i szczerze mówiąc wypowiedz:
sergio77sarad pisze: cieplejsze dni lub upaly jak bedzie troszke chlodniejszy niz 90stopni
Rozbawiła mnie do łez bo jak wskaznik przekłamuje to od tego silnik nie może być "troszke chłodniejszy"Ale fajnie że problem z głowy i życze bezproblemowej jazdy.Pozdro. :pub:



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob lut 04, 2006 20:39

Siemanko

no przedewszystkim wielkie dzieki! dzieki wam mam w koncu chociarz blade pojęcie na temat ciepłoty Golfiego.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 07, 2006 10:45

maryjan112 :
ja tez wymieniłem termostat Verneta na Wahlera, kupiłem nowy czujnik ale ma te sam,e wartości temperatury co ten który mam :(
Za czujnik dałem 30 zyla na allegro i ma oznaczenie 357 919 501A ) 4 piny zółta obwódka..

Napisz jaki kupiłeś czujnik bo mi w ASO WV krzykneli 88 zyla za czujnik 6U0 919 501B - wg Etki to zamiennik tego który kupiłem...

dodatkowo wartosci rezystancji na czujniku które podaje Autodata na stykach 1-3 u mnie występują na stykach 2-4 - na stykach 1-3 mam prawie 2 x większe..

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233&start=15

dodatkowo autodata pokazuje na schemacie że kabelki z pinów 2-4 (2 na mase) własnie idą do wskaźnika...



youpieMK3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sty 26, 2006 00:30
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: youpieMK3 » ndz lut 12, 2006 21:41

Mam podobny problem i nie mam pojęcia, co to. Na dzień dobry wymieniłem termostat i temperatura w momencie biła na ponad 100 czego skutkiem była zapalona kontrolka oleju więc zamieniłem spowrotem na stary termostacik (żeby było zabawnie to jak sprawdzałem oba otwierały się w tym samym momencie). W tej chwili samochód łapie temperature tylko na postoju, bo gdy ruszam spada do 70-80 (nawet kiedy zakryłem chłodnice i grilla nic się nie zmieniło) Konsekwencją wszystkiego jest brak ogrzewania w czasie jazdy i lęk przed przegrzaniem w czasie postoju. Jak ktoś ma jakieś przesłanki co to prosze o pomoc, bo też mechanikiem nie jestem i samo to że sam wymieniłem termostat jest dla mnie sukcesem. Pozdrawiam



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » ndz lut 12, 2006 22:53

youpieMK3 pisze:Mam podobny problem i nie mam pojęcia, co to. Na dzień dobry wymieniłem termostat i temperatura w momencie biła na ponad 100 czego skutkiem była zapalona kontrolka oleju więc zamieniłem spowrotem na stary termostacik (żeby było zabawnie to jak sprawdzałem oba otwierały się w tym samym momencie). W tej chwili samochód łapie temperature tylko na postoju, bo gdy ruszam spada do 70-80 (nawet kiedy zakryłem chłodnice i grilla nic się nie zmieniło) Konsekwencją wszystkiego jest brak ogrzewania w czasie jazdy i lęk przed przegrzaniem w czasie postoju. Jak ktoś ma jakieś przesłanki co to prosze o pomoc, bo też mechanikiem nie jestem i samo to że sam wymieniłem termostat jest dla mnie sukcesem. Pozdrawiam

Dziwne.
Ciekawe czy czujnik nie fiksuje.
Proponuje skołować czujnik temperatury do 100 C, nie wiem tylko jaki masz silnik i przy ilu termostat powinien otwierać (z tego co wiem większość przy 87 stopniach ale są też na 84 stopnie).
Włóż termometr do zbiorniczka wyrównawczego i odpal bryczke. Przy okazji sprawdz czy z górnego wężyka zbiorniczka leje się płyn (jak się leje to spoko). Złap dolną rure od chłodnicy i czekaj aż termostat puści, zrobi się ciepła. Od razu sprawdź co pokazuje termometr w zbiorniczku (powinien mniej więcej tyle ile deklarowana temp. otwarcia termostatu) i szybciutko kuknij co pokazuje Ci wskaźnik tempratury.
Wszystkie 3 wartości powinny być w miarę podobne (nie apteka). Jak któraś wartość będzie odbiegała od 2 pozostałych to prawdopodobnie tam trzeba szukać przyczyny.

Wg mnie taka strategia da Ci kilka istotnych informacji przy uniknieciu większych kosztów.

Dodatko możesz kuknąć przy jakiej temp. (najpewniej spoglądać na termometr w zbiorniczku wyrównawczym) włączy się wentylator. Jak się boisz to pilnuj tego zwykłego termometru i jak temperatura dojdzie do 100 a śmigiełko sie nie włączy to zgaś bryczke.

Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lut 12, 2006 22:11 ]
cowboy pisze:maryjan112 :

Napisz jaki kupiłeś czujnik bo mi w ASO WV krzykneli 88 zyla za czujnik 6U0 919 501B - wg Etki to zamiennik tego który kupiłem...

Nie mam teraz dostepu do Etki więc nie powiem Ci jaki tam symbol podają do mojego autka, nie wiem też czy mamy te same.

Swój czujnik kupiłem w intercars na kolesia (bo ma troche rabatu) i kosztował mnie 51,70. W intercars figuruje jako HP103 568 LU5. Całkiem mozliwe że takie same idą na pierwszy montaż. Mimo że stary czujnik był opisany chyba inaczej (nie wszystko jest czytelne) ale na obydwóch jest napisane tą samą czcionka i wym samym miejscu "made in Lichtenstein".

Pozdrawiam
Mariusz



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 12, 2006 23:18

Najprostsze wyjaśnienienie byłoby takie, że za pierwszym razem źle odpowietrzył się układ, a po dugim razie wszystko jest ok z wyjątkiem tego termostatu, ktory przecież z jakiegoś powodu wymieniałeś. Przy sprawdzaniu termostatu ważne jest nie tylko to że w tym samym momencie sie otwierają, ale muszą mieć odpowiedni skok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 283 gości