Padł alternator?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Padł alternator?

Post autor: Bakamura » sob wrz 05, 2009 18:32

Witam. Od jakiegoś czasu lekko zapalała mi się kontrolka od ładowania akumulatora, ale tylko na chwile. Później dłużej świeciła ale na wyższych obrotach (od 3000) gasła i było niby ok. A teraz świeci się cały czas :/

Dodam że pasek od alternatora jest dobry i dobrze naciągnięty, nie ślizga się raczej bo nawet po długiej trasie koło od alternatora było w normalne temperaturze.

Czy to oznacza koniec żywota alternatora czy może być jakaś inna przyczyna? nie chciałbym kupować alternatora niepotrzebnie..

Z góry dziękuję za pomoc..



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob wrz 05, 2009 18:34

zawsze mozna wymienic uszkodzony element,jedz do elektryka samochodowego on napewno bedzie wiedzial jak do tego podejsc



Awatar użytkownika
LoLs
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: LoLs » sob wrz 05, 2009 18:36

raczej do wymiany szczotki w sumie nie wiele roboty i koszt średnio od 30 do 100zł zależy skąd będziesz brać , a co do wymiany to nie będziesz mieć problemu


[URL=https://datesnow.life]Night dating, no obligations[/URL]

Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » sob wrz 05, 2009 18:38

z opisu wygląda jakby szczotki Ci się skończyły. można to dokupić (z reguły są one razem z regulatorem)


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » sob wrz 05, 2009 19:17

regulator napięcia wymieniany kilka miesięcy temu :( więc szczotki raczej odpadają.. ale nie wiem w jakim stanie jest reszta.. może już nie mają po czym "jeździć"..



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob wrz 05, 2009 19:24

pierscienie tez sie bezproblemowo wymienia :bigok:



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » sob wrz 05, 2009 19:27

Czyli nie winy mam szukać tylko w alternatorze z tego co czytam, zajrzę do niego :)

A powiedzcie mi jeśli wiecie.. W alternatorze są diody, jedna osoba powiedziała że to one mogą tak mieszać..



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 05, 2009 19:37

Nie wiadomo, u mnie winien był wirnik, u ciebie winne moga być diody, gdybać niema co. Może opłacać się kupno używki wziąwszy pod uwagę koszty robocizny elektryka


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob wrz 05, 2009 19:42

diode tez mozna jedna kupic koszt kilka zloty.wazne abys trafil na uczciwego elektryka.jesli sam potrafisz rozkrecic i zlozyc alter. to polowa sukcesu.miernikiem latwo sprawdzisz ktora dioda padla czy uzwojenie stojana.z wirnikiem gorzej tam raczej optycznie tylko mozna podumać.

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 19:43 ]
fakt urzywke kupisz juz od okolo 100zl,w mojej miescinie po regeneracji sa po 150zl



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » sob wrz 05, 2009 19:51

Chciałbym uratować ten altek bo regulator jest nowy a dałem sporo ponad 50 za sam regulator :) ale i używki można kupić za grosze bo to silnik 1,3.

Dziękuję bardzo za podpowiedzi, napewno wezme je pod uwagę :)



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » sob wrz 05, 2009 19:55

Bakamura pisze:dałem sporo ponad 50 za sam regulator
ja za regulator dałem 19zł też do 1.3 :grin:
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 19:56 przez artur1902, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » sob wrz 05, 2009 20:00

Bakamura, kolego tez mialem takie przeboje w swoim altku! Okazalo sie ze diody byly zjarane wlasnie! Elektryk zrobil i smiga dalej :bigok:


viewtopic.php?t=202847" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob wrz 05, 2009 20:02

artur1902 pisze:dałem 19zł
mozna kupic i za 70zl.kup boscha za 19zl ok?



przemassbdg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 21:26
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: przemassbdg » sob wrz 05, 2009 20:07

u mnie to byl przewod odpowiedzialny za zapalanie sie diody przy zegarach... dziwne...poprawilem go i odziwo ladowanie wrocilo i problem minal...a mialem takie same objawy...samochod padal mi podczas jazdy...sprawdz przewody



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 155 gości