[audi]Termostat!!!Duzy klopot!!!!!!!!! : ((((
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ostrożnie z tym pośpiechem panowie. Najpierw posprawdzać wszystko dobrze. Na zawieszonym termostacie to temperatura będzie o wiele wyższa niż te 95 stopni. A termsotat Wahlera w Kraku ok 25 zł.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
giorgio pisze:jeżeli ci się przegrzewa silnik możesz spr jak się bedzie zachowywal bez termostatu,
spr czy nie jest walnięta uszczelka pod głowicą - jakiś tłuste plamy w płynie, spr odmę,
jeżeli jest dobre ciśnienie pompa jest okej jak nie proponuje wymianę- to że pły się przelewa nie oznacza jescze że pompa ma właściwą wydajność, kiedy wymieniałeś pompę??? może już czas, spr jakie są węże twarde czy miękkie???
U mnie gorny waz na goracym silniku twardawy a dolny miekki(jakby pusty). Jakies 1.5 miesiaca temu jak padl mi termostat to testowalem go bez termostatu i silnik w ogole sie nie chcial zagrzac a jak zaslonilem kartonami chlodnice to temperatura ledwo przekroczyla 2 kreske wiec sie nawet nie zagrzal do porzadku. To znaczy ze pompa ok ???
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
Z tego wynika.. że może jednak czujnik temperatury ci się powalił (podobno nagminne w starych autach). Klekot jest wtedy, gdy olej jest zimny (albo go nie ma..), oczywiście jak masz "klawisze" (głowicę) na "szklankach" (zawory hydrauliczne) (UWAGA! Olej rozgrzewa się dużo później niż woda!) Jak mechaniczne, to do mechanika i regulacja! Ew. jeszcze może być termostat na chłodnicy (ale jak dobrze pamiętam, to dolny zawsze miałeś zimny). Albo może zatkana chłodnica?
Jednak musisz gdzieś podłączyć termometr elektroniczny. Fajna sprawa i raczej nie oszukuje. Mam na wężu przed chłodnicą. Niedługo chyba jeszcze dodam sobie do oleju. Też warto wiedzieć jak tam to wygląda.
Jednak musisz gdzieś podłączyć termometr elektroniczny. Fajna sprawa i raczej nie oszukuje. Mam na wężu przed chłodnicą. Niedługo chyba jeszcze dodam sobie do oleju. Też warto wiedzieć jak tam to wygląda.
Nie nie nie. Zapomnialem dodac ze 1.5 miesiaca temu jak mi sie silnik przegrzewal to kupilem termostat i dalem do mechanika zeby wymienil i ten czubek wprowadzil mnie w blad bo mi kazal kupic gdzies uzywana chlodnice bo stwierdzil ze jest zapchana.Tak sie zlozylo ze chlodnice kupilem nowke ze sklepu a termostat tez przedtem dalem mu nowy.Sprawdzilismy go i jak sie troche woda w garnuszku pogotowala to dopiero sie otworzyl.Powiedzial ze albo pompa albo uszczelka pod glowica skoro to nie chlodnica.Powiedzial mi jeszcze zebym pojezdzil bez termostatu i bylo tak jak pisalem wyzej.Wymienilem w tym samym sklepie na inny ale tez tej samej firmy czyli made in italia tylko nie na taki jak poprzedni 90 stopni tylko na 87 stopni. Minelo 1,5 miesiaca i sytuacja sie powtorzyla w sobote i do dzisiaj tak jest.Juz do tego czuba nie jade wiec pytam kolegow na forum.
Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G
teraz jest Vectra 1.8 B+G
Ja również mam problem z temperaturą silnika. Na trasie wskazówka temperatury wskazuje ... 0, nawet po przejechaniu kilkudziesięciu km! Dopiero w korku lub na postoju wskazówka płynnie przesuwa się do ok. 90 stopni i włącza się wentylator. Ruszam i na trasie wskazówka znowu spada do minimum. Mechanik wymienił mi termostat, ale nic się nie zmieniło. Nawet, jeżeli włożył mi od początku walnięty termostat to podczas jazdy wskazówka powinna chyba przesunąć się w prawo. Help! Mam Golfa 1.6 na benzynie.
-
- Ma gadane
- Posty: 157
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
- Lokalizacja: Gdynia
Jak dobrze pamiętam, to do diesla lepiej mieć 83-85 (ale 87 też powinno być ok). Płyn gotuje się w 110. A zgodnie z książką termostat ZACZYNA otwierać się przy tej temperaturze (a kończy ~20* później) (czyli mechanik wprowadził mnie w błąd! a ja za nim wszystkich na forum!)
A w zbiorniczku płyn cały czas krąży. Im wyższe obroty tym lepiej "sika". Niezależnie od temperatury silnika (ale przy wysokiej temperaturze ostrożności nigdy nie za dużo).
Możesz jeszcze "nagrzać" go na maxa przed domem i zmierzyć temperaturę w zbiorniczku. Może czujnik się po prostu myli (ten "skok" mnie trochę zastanawia). Powinna być trochę niższa niż na wskaźniku (~95*), a wentylator powinien się włączyć.
Jutro zagadnę mechanika o co może chodzić.. Skoro będę go widział..
A w zbiorniczku płyn cały czas krąży. Im wyższe obroty tym lepiej "sika". Niezależnie od temperatury silnika (ale przy wysokiej temperaturze ostrożności nigdy nie za dużo).
Możesz jeszcze "nagrzać" go na maxa przed domem i zmierzyć temperaturę w zbiorniczku. Może czujnik się po prostu myli (ten "skok" mnie trochę zastanawia). Powinna być trochę niższa niż na wskaźniku (~95*), a wentylator powinien się włączyć.
Jutro zagadnę mechanika o co może chodzić.. Skoro będę go widział..
dzis zaloazylem moj stary termostat ; ) myslalem ze mnie rozerwie!!!!!najpierw zalozylem ten orginalny od kumpla z samochodu niestety na nim mi cieklo : ( przyjzalem sie mu i jest troche pokrzywiony : ((( choc u kumpla chodzil dobrze i niecieklo.Zalozylem stary na nowych uszczelkach odpowietrzylem ukl i posprawdzalem przewody z chodnicy jeden wymienilem,nowy co kupilem jest do bani 22zl w dupie!!!ale juz wiem czemu ma niedokonca tak dobre chlodzenie przez korek ; ) ze zbiorniczka jest uszkodzony nietrzymie cisnienia teraz zalatwiam ten korek i powinno byc OK! dzieki za wszelka POMOC pozdr!!
GPwariat
Powiem tak.Jeszcze nic nie grzebalem bo dopiero co wrocilem z roboty ale zauwazylem ze jak rano go odpalilem po 1,5 minuty ruszylem i jak dojechalem do roboty 3 km to temp byla juz w polowie na wskazniku ale dalej klekotal.Teraz to juz niewiem czy to termostat czy moze raczej czujnik.Chyba ze sie spieprzylo cos innego.
Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G
teraz jest Vectra 1.8 B+G
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
eh dramat, ja mam to samo. top chyab jakas plaga. gorny cieply dony zimny, temperatura prawie 100, chlodnica drozna, korek trzyma, termostat wymieniony na Vartneta no i pompa daje cisnienie. ale co ciekawe to trzyma temperature prawie 100 stopni. raz jak jechalem to nawet czesc prawa chlodnicy sie troche nagrzala wiec moze tew termostaty maja za duza temperature otwarcia
witam. Z tego co widze to ten problem ma sporo osób. Mój Golf byl ciagle niedogrzany(ciagle na dużym obiegu) zmieniłem termostat na jakiejs badziewnej firmy Made in France to sie zaczelo co kolega opisywał górny goracy,doly zimny i 100* na wskaźniku, wentylator nie włanczał sie. Wkurzyłem sie i kupiłem drugi Wahlera no i teraz jest lepiej acz nie idealnie.Temp. w drodze krąży miedzy 90 a 93 no a a wentyl włancza sie gdzies przy 98*. Tak ze spróbuj tej firmy. Choc i tak mysle ze cos jest nie tak no ale to chyba tak zostawie:) a jaka wreszcie powinna byc ta temperatura?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 118 gości