Kiedy zaświeca się kontrolka rezerwy ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kiedy zaświeca się kontrolka rezerwy ?

Post autor: luzur » pt wrz 04, 2009 13:13

Witam
Mam zamontowany od niedawna licznik z MFA od Ibizy TDI.
Wszystko działa prawidłowo.

Wskazówka od pozomu paliwa w zasadzie już dotyka ostatniej kreski a rezerwa się nie zaświeca ?! Wszędzie piszą że te liczniki od Ibizy mają kontrolki rezerwy.

Pytanie czy powinna się zaświecić jak już całkiem wskazówka opadnie ?
Czy może jak się zbliża do zera ?

Mam przejechane 850 km na baku z czego ok 60% miasto, no i bym se zatankował,
ale chcę zobaczyć jak świeci kontrolka rezerwy :grin:

Pozdrowienia



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt wrz 04, 2009 13:27

Musisz sobie skalibrowac wskazowke licznika czyli na swoim starym liczniku dojdz do czerwonego pola wskazowka (normalnie jezdzac, nie dotykajac wskazowki), a nastepnie przeloz licznik od Ibizy i wygnij wskazowke na mniejwiecej to samo polozenie. Problem tego licznika polega na tym, ze przynajmniej moje vento ma 55l bak a ibiza tylko 45l.
Przed kalibracja to rezerwa palila sie gdy juz wskazowka spadla ponizej ostatniej kreski a jeszcze gnalo w dol.

Acha, i sprawdz czy na pewno masz wsadzona zarowke i czy nie jest spalona.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pt wrz 04, 2009 13:44

Nie bardzo mi się podoba taki sposób kalibracji :)

Nie bardzo rozumiem samą wskazówke wygiąć ?!

Pozatym niemam juz starego licznika.

Sprawdze napierw czy tej żarówki ktoś nie wyjoł a jak nie to czy jest sprawna...

Ale wychodzi na to że kontrolka powinna się zapalić po osiągnięciu przez wskazówke ostatniej kreski na skali ? Nie wcześniej ?

Pozdr.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt wrz 04, 2009 13:55

mi się świeci na przedostatniej czerwonej kresce , a tak na marginesie to woź ze sobą jakąś bańkę z paliwem , bo jak Ci nie działa :bajer:



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pt wrz 04, 2009 14:34

Właśnie w liczniku z Ibizy jest jedna czerwona kreska oznaczająca "zero",
poprzednia kreseczka oznacza 1/4 baku.

A jak mi zabraknie ON to bedzie spory problem, 1Z sie chyba sam nie odpowietrzy ...

Teraz się zastanawiam czy Ibiza ma taką samą pojemność baku jak MK3 5D,
kolega napisał że Vento ma 55l mi nigdy się nie udało nalać więcej jak 50 litrów,
ale przecież Vento powinno mieć taki sam zbiornik jak hatchback.

Pozdr.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt wrz 04, 2009 16:07

kolega ma rację Vento ma 55 l



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt wrz 04, 2009 18:45

Wskazowka paliwa jak i wskazowka cieczy chlodzacej jest na sprezynie, obrotomierz i predkosciomierz na serwach (mowa o liczniku z ibizy produkcji VDO). Lekko chwycic za wskazowke i zdecydowanym ruchem przesunac ja na ośce.
U mnie zero paliwa jest gdy wskazowka spadnie troche za ostatnia kreske. Czyli w optymistycznej teorii na swiecacym zydku mozna dojsc do czerwonej kreski i zatankowac bez problemu.

Niedawno przez przypadek odkrylem taka rzecz w tym liczniku (a moze wszystkich). Wchodzi sie w tryb serwisowy licznika (na zaplonie naciska sie guzik do kasowania km i go trzyma, wylacza zaplon i szybko wlacza, puszcza sie guzik). Na pozycji "7", jest obrotomierz. No i ujechalem moze 500m atu mi zydek mignal, a dopiero co wyjechalem ze stacji benzynowej. Jak sie pozniej okazalo w tym trybie, wskazowka latala jak zyd po pustym sklepie. Jak sie hamowalo to paliwa ubywalo, a jak przyspieszalo albo jechalo pod gorke to przybywalo.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pt wrz 04, 2009 19:38

Hmm, oświadczam że kontrolka rezerwy lepiej działa, jak jest wsadzona sprawna żarówka :rotfl:

Nadal więc nie wiem kiedy się włącza :) bo jak wsadziłem sprawną to się świeci, a wskazówka jest już pod ostatnią kreską :)

zatankuje teraz z 10 litrów i sprawdzę dla zasady.

Przy okazji sprawdziłem inne żarówki i spalona była od świateł.

Natomiast zauważyłem że żarówka od świec żarowych jest sprawna na nie załącza się ani na milisekunde ...

Teraz nie pamiętam,
czy przy takiej temperaturze zewnętrznej się wogóle sie na sek załączała czy nie ?!

Wszędzie piszą że wiązka do licznika MFA jest zawsze taka sama,
ja mam diesla a wiązkę licznika od jakiegoś GTI benzynowego.

Sprawdzę wtyczkę z rozpiską.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 19:47 przez luzur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt wrz 04, 2009 21:37

luzur, jesli masz wiazke z benzynowca to na bank nie masz poprowadzonego kabla od swiec zarowych w wiazce. Wiem bo posiadam i taka. To jest do poprawki i dolutowania.
Moja oryginalna wiazka w samochodzie byla przygotowana juz pod MFA.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » sob wrz 05, 2009 00:53

Jutro wygrzebie starą wiązkę i porównam,
poza tym mam gdzieś rozpiskę pinów licznika to sprawdzę.

Dziwne to że tyle porad na forum dot. MFA
a nikt nie wspomniał że wiązki licznika benzyna/diesel się różnią... :foch:

Pozdr.

[ Dodano: 09 Wrz 2009 08:55 ]
Dołożyłem do wiązki licznika kabel od świec żarowych,
wymieniłem żarówki na niespalone :grin:

Wszystko śmiga :)

Jak mi się zaświeci rezerwa to dam znać
czy przed czy na ostatniej kresce się zapala :smoke:

[ Dodano: 20 Wrz 2009 23:51 ]
No i kontrolka rezerwy zaświeciła mi się jak wskazówka była mniej więcej w tym miejscu gdzie w oryginalnym liczniku w MK3 zaczyna się pierwsza czerwona kreska,
trochę ponad 1/8 skali.
Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 222 gości