Elektryczne szyby i domykanie w nie ORI instalacji
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie za bardzo, taki sterownik wytworzy impuls na domykanie i co dalej? Ten impuls sam szyb nie domknie, musisz go wpiąć w sterownik szyb taki jak masz. W sumie jeśli o same szyby idzie to zyskałbyś tylko możliwość operowania szybami z pilota, oprócz operowania z kluczyka
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
to w takim razie, tak teoretycznie, gdzie wpina się kabel od takiego sterownika, między przycisk, a sterownik, czy między sterownik, a silnik ?
Jeśli mialbym pilota, to korzystałbym z niego, więc domykanie z kluczyka nie byłoby takie potrzebne.
zobaczymy co jutro uda się wykombinować, o ile się coś uda, bo właśnie zaczęło lać.
Jeśli mialbym pilota, to korzystałbym z niego, więc domykanie z kluczyka nie byłoby takie potrzebne.
zobaczymy co jutro uda się wykombinować, o ile się coś uda, bo właśnie zaczęło lać.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
miałbyś to i toflorek41 pisze:Jeśli mialbym pilota, to korzystałbym z niego, więc domykanie z kluczyka nie byłoby takie potrzebne.
a kabel od steronika centrala lub alarm wpiąłbyś do sterownika szyb, on jest od tego żeby zająć się samymi szybami, bo silniczki dużo prądu potrzebują,
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ja na twoim miejscu zrobilbym tak: Wywalil cale to cudo z auta. Silowniki wiazki do nich itp opchnal na allegro razem z ta super centralka i zakupil org. Widze ze przelaczniki, boczki, raczki masz. Wiec pozostaloby tylko do kupienia prowadnice i wiazki drzwiowe i pod deska(jezeli nie chcialbys sie bawic w dorabianie). Wtedy robisz wszystko metoda plug&play i all smiga:). Co do dachu no to na allegro silnik kupisz juz za ok 60zl. Najlepiej zdjemij ta plastikowa oslonke silnika wypnij wtyczke i na przekreconym zaplonie naciskaj przycisk od sterowania dachem a miernikiem sprawdzaj czy pojawia sie napiecie. Powinno pojawic sie na trzech kabelkach (uchyl otworz zamknij).
[ Dodano: 03 Wrz 2009 23:26 ]
A co do tych roznych wtyczek to u mnie jest podobnie:P. Wydaje mi sie ze to zalezy od wersji wyposazenia co jest podlaczone a co nie.
[ Dodano: 03 Wrz 2009 23:26 ]
A co do tych roznych wtyczek to u mnie jest podobnie:P. Wydaje mi sie ze to zalezy od wersji wyposazenia co jest podlaczone a co nie.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Szyby na bank nie są ori - są to nieoryginalne podnośniki, przystosowane do mkIII. Spotkałem się już z takimi - identycznymi. Ten moduł to nie jestem do końca pewien, czy do domykania szyb jest - może być też jakimś wyłącznikiem przeciążeniowym, czy coś. W każdym razie można zrobić tak, ze go wywalić a elektrykę od szyb podłączyć dokładnie tak samo jak w mkII. Potem dokupić moduł domykania z allegro i temat załatwiony.
A jeszcze pokaż zdjęcie przełączników szyb od strony pinów - bo pewnie nie są ori - choć wyglądają na takie same. Ori przełączniki mają tylko jeden styk przełączny, a w tych pewnie będziesz miał tak, jak w mkII jest zrobione - dwa styki przełączne.
[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 10:09 ]
Spotkałem się też bardziej zaawansowanymi podnośnikami, które miały opcje takie jak ori podnośniki, nawet wtyczka pasowała do ori instalacji.
A jeszcze pokaż zdjęcie przełączników szyb od strony pinów - bo pewnie nie są ori - choć wyglądają na takie same. Ori przełączniki mają tylko jeden styk przełączny, a w tych pewnie będziesz miał tak, jak w mkII jest zrobione - dwa styki przełączne.
[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 10:09 ]
Spotkałem się też bardziej zaawansowanymi podnośnikami, które miały opcje takie jak ori podnośniki, nawet wtyczka pasowała do ori instalacji.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, pogrzebałem przy tym trochę i znalazłem kable odpowiadające za domykanie , później opiszę co i jak.
Powiedzcie mi, czy moge wykorzystać + z centralnego, ten odpowiedzialny za domykanie właśnie, jako zasilanie centralki szyb na czas domykania ?
Bo sprawdziłem i ta centralka jest podłączona pod zapłon i kiedy nie ma w niej prądu nie domknie szyb, więc musi dostać prąd na czas domykania.
Powiedzcie mi, czy moge wykorzystać + z centralnego, ten odpowiedzialny za domykanie właśnie, jako zasilanie centralki szyb na czas domykania ?
Bo sprawdziłem i ta centralka jest podłączona pod zapłon i kiedy nie ma w niej prądu nie domknie szyb, więc musi dostać prąd na czas domykania.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jeśli masz tam napięcie dopiero po kluczyku , to ktoś po prostu wykorzystał tą centralką jako odciążenie styków w oryginalnych wyłącznikach , oraz jako wyłącznik przeciążeniowy w przypadku jakby ktoś trzymał przycisk nawet po całkowitym zamknięciu szyb , domykanie z pilota jest możliwe tylko wtedy jak masz ciągle napięcie na centralce
No panowie, problem rozwiązany !
kable sterujące domykaniem to 2 z tej wiązki nie podpiętej
nie umiałem dojść ktore to są, bo jeden z nich, ten który właśnie był potrzebny do domykania elektryk przylutował do masy z zasilania centralki i to mnie zmyliło.
Podłączyłem zielony centralnego zamka do fioletowego i szary centralnego do niebiesko-czerwonego w centralce, ale nie działało to po przekręceniu kluczyka w drzwiach, dopiero kiedy do centralki podłączyłem zasilanie z aku, wtedy się domknęły bez problemu, ale z kolei problemem było to,że nie chciałem, aby szyby dało się otworzyć po wyjęciu kluczyka.
Tak, jak pisał Paweł Marek , wykorzystałem przekaźnik, o którym pomyślałem zaraz po napisaniu poprzedniego posta.
Kupiłem taki o:
i podłączyłem, na razie na 'pająka'
85 do masy
86 do + który pojawia się kiedy kluczyk w drzwiach jest przekręcony w pozycję 'zamknij'
87a do + po stacyjce (zapłon)
87 do + od aku (przez bezpiecznik ofc.)
30 do kabla zasilającego centralkę
i takim sposobem wszystko działa jak trzeba, czyli kiedy trzyma się kluczyk w zamku przekręcony na zamknij, to przekaźnik dostaje sygnał, że ma do centralki podać + od aku, a centralka w tym samym momencie dostaje impuls, ze ma domknąć szyby i to robi.
Kiedy kluczyk w zamku jest w pozycji neutralnej, albo otwiera drzwi nic się nie dzieje, a do centralki przekażnik podaje + po zapłonie i dopiero kiedy go włączymy to szyby działają. :green_fuck:
Więc obyło się bez kupowania nowej centralki za 50zł, a wystarczył przekaźnik za 4zł i trochę główkowania.
miś fazi, zgadza się, ze do sterownika centralnego musi być stały + podłączony, ale do szyb niekoniecznie, nie wiem jak było to wcześniej zrobione, ze działało, ale ważne,że teraz będzie działać.
Wiedziałem, że ta centralka szyb ma funkcję domykania i nie jest wykorzystana jako odciążenie przycisków, bo przed wizytą u elektryka domykanie działało.
jutro wszystko polutuję jak należy, poizoluję i schowam tą wkurzającą centralke, żeby jej nie widzieć więcej na oczy, bo zjadła sporo pracy i nerwów
Dzięki wielkie za pomoc !
kable sterujące domykaniem to 2 z tej wiązki nie podpiętej
nie umiałem dojść ktore to są, bo jeden z nich, ten który właśnie był potrzebny do domykania elektryk przylutował do masy z zasilania centralki i to mnie zmyliło.
Podłączyłem zielony centralnego zamka do fioletowego i szary centralnego do niebiesko-czerwonego w centralce, ale nie działało to po przekręceniu kluczyka w drzwiach, dopiero kiedy do centralki podłączyłem zasilanie z aku, wtedy się domknęły bez problemu, ale z kolei problemem było to,że nie chciałem, aby szyby dało się otworzyć po wyjęciu kluczyka.
Tak, jak pisał Paweł Marek , wykorzystałem przekaźnik, o którym pomyślałem zaraz po napisaniu poprzedniego posta.
Kupiłem taki o:
i podłączyłem, na razie na 'pająka'
85 do masy
86 do + który pojawia się kiedy kluczyk w drzwiach jest przekręcony w pozycję 'zamknij'
87a do + po stacyjce (zapłon)
87 do + od aku (przez bezpiecznik ofc.)
30 do kabla zasilającego centralkę
i takim sposobem wszystko działa jak trzeba, czyli kiedy trzyma się kluczyk w zamku przekręcony na zamknij, to przekaźnik dostaje sygnał, że ma do centralki podać + od aku, a centralka w tym samym momencie dostaje impuls, ze ma domknąć szyby i to robi.
Kiedy kluczyk w zamku jest w pozycji neutralnej, albo otwiera drzwi nic się nie dzieje, a do centralki przekażnik podaje + po zapłonie i dopiero kiedy go włączymy to szyby działają. :green_fuck:
Więc obyło się bez kupowania nowej centralki za 50zł, a wystarczył przekaźnik za 4zł i trochę główkowania.
miś fazi, zgadza się, ze do sterownika centralnego musi być stały + podłączony, ale do szyb niekoniecznie, nie wiem jak było to wcześniej zrobione, ze działało, ale ważne,że teraz będzie działać.
Wiedziałem, że ta centralka szyb ma funkcję domykania i nie jest wykorzystana jako odciążenie przycisków, bo przed wizytą u elektryka domykanie działało.
jutro wszystko polutuję jak należy, poizoluję i schowam tą wkurzającą centralke, żeby jej nie widzieć więcej na oczy, bo zjadła sporo pracy i nerwów
Dzięki wielkie za pomoc !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości