Zegary z obrotomierzem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ok, wszystko ładnie, pięknie wyjście W jest, kable pociągnięte więc postanowiłem kupić zegary z obrotkiem i tak zrobiłem, dziś go wmontowałem i pupa nie działa. Popatrzyłem co i jak i zauważyłem jakiś odłączony kabel przy alternatorze. Był bym wdzięczny jak by mi ktoś napisał gdzie to podłączyć i czy po takiej operacji obrotomierz będzie działał.
Lukaszr0, jaki to kabel (kolor)? Na wyjściu W jest jakiś założony?
Jeśli obrotomierz jest sprawny to da się to zrobić choćby nawet z alternatorem z benzyniaka, tylko trzeba właśnie wyprowadzić przewód bezpośrednio z uzwojenia stojana.
Nadwozie i instalację elektryczną masz oryginalną od sinika diesla, czy była przekładka z benzyny? Jeśli to drugie, to trzeba jeszcze puścić kabel ze skrzynki bezpieczników do wtyczki zegarów.
Jeśli obrotomierz jest sprawny to da się to zrobić choćby nawet z alternatorem z benzyniaka, tylko trzeba właśnie wyprowadzić przewód bezpośrednio z uzwojenia stojana.
Nadwozie i instalację elektryczną masz oryginalną od sinika diesla, czy była przekładka z benzyny? Jeśli to drugie, to trzeba jeszcze puścić kabel ze skrzynki bezpieczników do wtyczki zegarów.
A to wyjście u Ciebie to nie jest taka wystająca wsuwka "męska", na którą tylko zakłada się konektorek? bo tak powinno być.
Jeśli nie ma tej wsuwki, to trzeba rozebrać altek i przylutować jakiś kabelek bezpośrednio do jednego z trzech zakończeń uzwojenia stojana i do niego podłączyć ten kabelek który masz urwany.
Jeśli nie ma tej wsuwki, to trzeba rozebrać altek i przylutować jakiś kabelek bezpośrednio do jednego z trzech zakończeń uzwojenia stojana i do niego podłączyć ten kabelek który masz urwany.
Możesz jeszcze sprawdzić czy wychodzi kabel (powinien być zielony) z głównej skrzynki elektrycznej z niebieskiej kostki U1, pin 6 i idzie na pin nr. 10 wtyczki licznika.
Pinout skrzynki elektrycznej
Pinout kostki licznika
I na sam koniec jeszcze sprawdź na obu końcach całego układu czy jest przejście, tzn. między kabelkiem zakładanym na wyjście W altka i pinem nr.10 we wtyczce zegarów (np. miernikiem z funkcją brzęczyka). Prowizorycznie możesz nawet puścić bezpośrednio kabel łączący te dwa punkty i wtedy nie ma bata, musi działać obrotek.
Pinout skrzynki elektrycznej
Pinout kostki licznika
I na sam koniec jeszcze sprawdź na obu końcach całego układu czy jest przejście, tzn. między kabelkiem zakładanym na wyjście W altka i pinem nr.10 we wtyczce zegarów (np. miernikiem z funkcją brzęczyka). Prowizorycznie możesz nawet puścić bezpośrednio kabel łączący te dwa punkty i wtedy nie ma bata, musi działać obrotek.
Lukaszr0, nie wiem czy z tą twoją instalacją jest wszystko ok ale na tych twoich zdjęciach coś to dziwnie wygląda także dołączam zdjęcie jak to wygląda w alternatorze podłączenie kabli i ich kolory widać tam wyjście W i jaki kabel tam powinien być podpięty, sprawdz czy tak jest u Ciebie
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 17:47 przez noVWy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 22:28
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Witam, to teraz ja mam pytanie odnosnie podlaczenia obrotomierza. Mam Golf'a II 1,6TD - 1V silnik. W moim egzemplarzu jest licznik z (nie dzialajacym) zegarkiem na jeden wtyk. Na dniach chce kupic licznik - tez na jeden wtyk - z obrotomierzem i pytanie czy bedzie mi dzialal od razu, czy bede musial jakies kable podlaczac do alternatora? Bylem przed chwila przed blokiem i widze, ze tam jest jeden luzny kabelek, z tego co mi sie wydaje jest to ten sam kabel co u noVWy na zdjeciu. Wystarczy, ze go wloze w to wejscie W i bedzie wszystko sprawnie dzialalo? Zrobilem kilka zdjec, ale jest ciemno i tak srednio bedzie je widac Prosze o rady
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 263 gości