Czy to może być problem z kątem wtysku w moim dieselku?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to może być problem z kątem wtysku w moim dieselku?
cześć
mam problem z rozruchem mojego Dieselka MK3 1.9D w zimie
Mianowicie muszę długo go zakręcić.Po rozruchu wydostaje się duża chmura ciemnego dymu.Swiece wymienione akumulator nówka>podpowiadają mi że to może być zle ustawiony kąt wtrysku.Fakt pasek zmieniał mi znajomy w garażu,ale ro bił to nie pierwszy raz,czy to możliwe że mógł sie przestawić .Oco tu chodzi? Z góry dziękuję za podpowiedzi.Pozdrawiam
mam problem z rozruchem mojego Dieselka MK3 1.9D w zimie
Mianowicie muszę długo go zakręcić.Po rozruchu wydostaje się duża chmura ciemnego dymu.Swiece wymienione akumulator nówka>podpowiadają mi że to może być zle ustawiony kąt wtrysku.Fakt pasek zmieniał mi znajomy w garażu,ale ro bił to nie pierwszy raz,czy to możliwe że mógł sie przestawić .Oco tu chodzi? Z góry dziękuję za podpowiedzi.Pozdrawiam
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Jeżeli mogę cos powiedzieć,to właśnie po to,zeby kąta wtrysku ciagle nie ustawiać,to do wymiany paska pompę blokuje sie specjalnym kołkiem,a koło na wałku rozrządu zluzuje,zbija ze stożka,i po ustawieniu znaków dopiero skręca.Jeżeli było robione na znaki markerem,to rzeczywiście mógł się przestawić.Ale to tylko czujnik zegarowy pokaże.Zły kat objawiałby sie klekotaniem,albo dymieniem na biało,prawda?bongo102 pisze:po kazdej wymianie powinien być ustawiony kąt wtrysku
A ile ma przeleciane ten twój sprzęt?rebus99 pisze:Po rozruchu wydostaje się duża chmura ciemnego dymu
teoretycznie masz rację ale tylko teoretycznie bo np. w przypadku mojego silnika akurat zablokować możesz w punkcie takim że właśnie przestawisz kąt - bo mój silnik i rebus99, ma blokadę na srube 6 a nie na kołek i możesz zablokować tylko i wyłacznie w 1 punkcie a regulacja następuje nie przez przesuniecie pompy tylko na kole pompy - poprzez poluzowanie 3 śrub i przesunięcie względem wałka własnie tym wypustem pod śrubę 6. Zmieniając pasek mozna więc przestawic zapłon...stonefree pisze:Jeżeli mogę cos powiedzieć,
Przeleciane ma 240tys, ale niedam się pociąć czy to prawdziwy przebieg.Chciałem dodać ,że on zakopci tylko na począdku,pużniej gdy już odpali pracuję równo ale dosyć głośno.Świece są ok na bank ,przekażnik i bezpiecznik też.Gdy nim kręce jest takie nierówne rwanie trząsa nim,ale jak zaskoczy wydaje się pracować normalnie.
[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 08:52 ]
przedchwilą przejechałem się.Zaobserwowałem jeszcze taki dziwny klekot silnika i jadąc przy obrotach 1800-1900,zaczyna lekko przerywać silnik.adzisiaj po odpaleniu zapracował tak ze trzyrazy nie równo szarpał i po chwili przestało.
[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 08:52 ]
przedchwilą przejechałem się.Zaobserwowałem jeszcze taki dziwny klekot silnika i jadąc przy obrotach 1800-1900,zaczyna lekko przerywać silnik.adzisiaj po odpaleniu zapracował tak ze trzyrazy nie równo szarpał i po chwili przestało.
Witam,
Miałem podobny problem z odpalaniem auta.
Rano przy zapaleniu szarpało silnikem. Również przy jeździe gdy obroty dochodziły do ok. 1600 była podobna sytuacja - dopuki silnik się nie nagrzał. Pojechałem do mechanika i okazało się że był źle ustawiony rozrząd i kąt wtrysku.
Teraz pali dobrze choć jak jest zimny to klekocze ale to może wynikać z faktu że mam minerał zalany do silnika a teraz jest zimno więc olej jest gęsty.
Miałem podobny problem z odpalaniem auta.
Rano przy zapaleniu szarpało silnikem. Również przy jeździe gdy obroty dochodziły do ok. 1600 była podobna sytuacja - dopuki silnik się nie nagrzał. Pojechałem do mechanika i okazało się że był źle ustawiony rozrząd i kąt wtrysku.
Teraz pali dobrze choć jak jest zimny to klekocze ale to może wynikać z faktu że mam minerał zalany do silnika a teraz jest zimno więc olej jest gęsty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 255 gości