DRGANIA LUZ W KIEROWNICY

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bryczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 23:14
Lokalizacja: KONIN
Kontakt:

DRGANIA LUZ W KIEROWNICY

Post autor: bryczek » wt wrz 01, 2009 23:20

witam....czytałem wiele tematów na forum, ale postanowiłem swój problem opisać aby wyszukać pomocy od Was..

otóż : nie dawno w moim GOLF IV TDI wymieniłem przekładnie kierowniczą na nową, gdyż w starej był wyciek płynu- nie nadawała sie do regeneracji...

Po wymianie ustawiono zbieżność ale pojawiły mi się problemy:
- na postoju jak ruszam kierownicą wyczuwam luzy
- przy prędkości powyżej 80km/h pojawiają się drgania i czuje jak by coś lekko biło w okolicy kół

- koła wyważone, zmieniane tył przód i to samo
- czy tarcze hamulcowe mają jakiś wpływ przy jeździe na wibrację kierownicy? czy tylko przy hamowaniu jak są krzywe może kierownica bić?
Co to może być? w czym tkwi problem? bardzo proszę o porady....
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 08:34 przez bryczek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » śr wrz 02, 2009 11:44

a nie sprawdzales luzy na drazkach kierowniczych?

ja mam podobny problem,nie mam luzu ale drgania na kierownicy. Akurat u mnie po wymianie drazki nowe byly dane, wiec luzow nie mam



bryczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 23:14
Lokalizacja: KONIN
Kontakt:

Post autor: bryczek » pt wrz 04, 2009 23:45

a czy krzywe tarcze hamulcowe mają wpływ na drganie? ale nie podczas hamowania?

jak jadę wolno to czuję nie wielkie trzęsienie autem



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » sob wrz 05, 2009 00:33

Tak jak krzywe są tarcze to czuć bicie ale raczej przy dużych prędkościach... Skoro czujesz luzy to zapewne za te drgania kiery nie odpowiadają tarcze...



bryczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 23:14
Lokalizacja: KONIN
Kontakt:

Post autor: bryczek » sob wrz 05, 2009 00:35

luzy czuje na postoju

a trzęsienie i drganie podczas jazdy

mam wrażenie jak by coś się działo w okolicy kół



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » sob wrz 05, 2009 07:55

Sprawdź w jakiej kondycji są drążki kierownicze oraz końcówki drążków (gałki) oraz sworznie wahacza i przy okazji simerbloki wahacza ,ja bym obstawiał na wybite drążki lub końcówki ale trzeba to sprawdzić ,Możesz to sprawdzić na stacji diagnostycznej za drobną opłatą lub nawet za free



bryczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 23:14
Lokalizacja: KONIN
Kontakt:

Post autor: bryczek » sob wrz 05, 2009 11:55

witam

byłem dziś na szarpakach... nic nie wykazało...drążki i końcówki są nowe....

luz czuje na kierownicy

oraz przy dużych prędkościach (80km/h) bicie, trzęsienie, drganie....

jeden mechanik stwierdził że może iść to od krzywych tarcz..

nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić..



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » sob wrz 05, 2009 12:08

Ja miałem coś takiego w (ale u mnie dodatkowo latał kierak jak hamowałem ze 100km/h i tak do 50km/h było to czuć) peugeocie wymieniłem tarcze niestety nie pomogło ... Jak byłem na przeglądzie to koleś mi powiedział że przegub już długo nie pochodzi ... więc pomyślałem że to jest jego wina wymieniłem go ... niestety nie pomogło ... do dziś nie wiem co to było wydałem sporo kasy jeździłem tak przez jakiś rok w końcu sprzedałem.
Po mojemu nie masz co kombinować na własną rękę bo jest wiele rzeczy które mogą mieć wpływ na to ... Ja wydałem coś koło 1000zł i i tak bicie nie ustało ...



bryczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 23:14
Lokalizacja: KONIN
Kontakt:

Post autor: bryczek » pn paź 19, 2009 15:42

witam ponownie

czy ktoś jest w stanie pomóc

byłem na stacji diagnostyki na badaniach technicznych

jak wzięli auto na rolki by sprawdzić hamulce, auto przy kręceniu rolek się trzęsło...

wiec ktoś co to może być?



Awatar użytkownika
krzysbiker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:59
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: krzysbiker » pn paź 19, 2009 17:23

kolego jestem w tej samej sytuacji 3 dni temu kupiłem nowa maglownice poniewaz tamtej nie dało sie zregenelowac powiem tak jest lepiej ale malutki luz jest odczuwalny zrobiłem małego testa odkreciłem od czesci malowiny krzyzak złapałem go reka i kreciłem delikatnie kiera stuki dobiegały z kolumny kierownicy czyli luz jest tam pozatym kiedys miałem opla corse i miałem ten sam problem wymieniłem maglowice ale luz tez był rozwiazanie w corsie polegał na poluzowaniu górnej sruby na max ale nie całkiem tak zeby trzymało sie ledwo gwintu potem dolny krzyszak przy maglownicy jak najnizej wpuscic w maglownice (krzyzak był rozciagany) zakrecic go ,potem srube na górze przy kerownicy dokrecac i tak krzyzak sie rozciagał i zmniejszał luz na łozyskach w kolumnie kierownicy podejkzewam ze tu moze byc tak samo dzis próbowałem sie dostac tam ale mam problem z zrzuceniem kierownicy moze ma ktos jakies foty jak ta chlerna kierownice sciagnac ? podrzycam fotke która mi została z opla corsy takze prosze o jakiec porady jak sie tam dostac do tej kierowbicy jak zrzycic poduche i kiere?

[ Dodano: 05 Lis 2009 12:33 ]
witam kolego zabrałem sie za demantaz kierownicy aby stwierdzic w czym tkwi problem dołanczam fotki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 225 gości