Spalanie 1.6 TD JR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tidit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sty 11, 2006 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Spalanie 1.6 TD JR

Post autor: tidit » ndz lut 05, 2006 13:59

Samochód jest z 1985 oryginalinie był to 1.6 D ale jakieś 2 lata temu poprzedni właścicel kupił 1.6 TD JR i go zamontował. Teraz jestm w posiadaniu owego golfika i mam kilka pytań:

1 jakie powinno był optymalne spalanie na tym silniczku (pytam głównie wółaścicieli tego modelu)?

2 jeżdże raczej spokojnie lecz mimo to spalanie wacha się ok 9 - 10 l - (w mieście) czy aby nie za dużo?

3 czy zamiana silnika z D na TD wymaga dodatkowych przeróbek - jakich - sprawdze bo może w instalacji czeoś brakuje i dlatego ciągnie więcej paliwa

4 co mogę zrobić w moim autku aby stał sie bardziej ekonomiczny

5 jakie paliwo najlepiej lać ( z jakich sprawdzonych stacji?

6 o ile wiecej pali na ssaniu niż bez ssania

* * * * * *
prosze o porady może razem zmniejszymy spalanie :d

ps. punkciki czekają

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 15:20 ]
moja wyszukiwarka na waszej stronie nie działa więc proszę o pomoc



stonalodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 13:26
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: stonalodz » ndz lut 05, 2006 16:54

1. mam ten sam silniczek - spalanie od 6.1 do 6.5 l, w miescie, raczej dynamiczna jazda.
3.silnik TD ma wieksza chlodnice.
4. jechac do pompiarza zeby poustawial wszystko
5.tankuje tylko z shella
6.roznic w spalaniu na wycignietej raczce ("ssanie") nie zauwazylem. (ona nie zwieksza dawki tylko przyspiesza minimalnie zaplon).


co do porad - nie katuj silnika na zimnym (chodzi o turbinke), po ostrej jezdzie poczekaj chwilke przed zgaszeniem., pilnuj temperatury, silniczek najladniej pracuje od 2.5 do 4 tys. obr, nie ma sensu trzymac do na maks. obrotach, (to nie jest benzyna), jak jest baardzo zimno mroz powyzej 20 st. C to odpalac bez ssania - jak juz zacznie zapalac to dopiero wyciagac raczke.

jazda ekonomiczna - pewnie juz zauwazyles ze diesle (szczegolnie TD) maja tendencje do rozbiegania sie - wykorzystaj - to nie musisz wciskac pedalu gazu mocno wystarczy lekko, a on sam bedzie zwiekszal obroty, tyle ze po prostu wolniej - jak nie wciskam gazu wiecej jak 1/3 to spalanie mam 6.1, i nie jest to jazda za wolna, ani szybka.

to na tyle
pozdrawiam



Awatar użytkownika
tidit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sty 11, 2006 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tidit » ndz lut 05, 2006 17:19

dzieki za tą odpowiedz, czekam na inne opinnie aby mieć szersze porównanie co to tego silniczka

zapraszam. punkciki czekają :D



sergio77sarad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lut 01, 2006 18:28
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sergio77sarad » ndz lut 05, 2006 17:28

witam mialem kiedys mk2 1.6td JR z 87r i naprawde bez sciemy kupilem go w niemczech od goscia 51rocznik urodzenia byl pierwszym wlascicielem autko mialo przejechane 133tys km i chodzbym niewiem jak mu dawal ognia nigdy mi nie wzial 6 litrow tankowalem zawsze do pelna (zbiorni ma 55l ale w otworze wlewowym jest taki guzik to odpowietrznik wcisniesz go i jeszcze troche paliwa sie miesci wiec licze zawsze ze 60 litrow wchodzi i powiem Ci ze jechalem kiedys nad nasze morze i wracalem po tygodniu spowrotem na jednym zbiorniku zrobilem 1280km bez tankowania ale predksc nieprzekraczala 100/h te silniczki sa tak elastyczne ze spokojnie mozesz zalozyc mu 5ty bieg juz przy 60km/h i sobie smialo poradzi
Twoje spalanie mnie przeraza bo teraz ma golfa3 1.8 benzyna i przy spokojnej jezdzie mieszcze sie w 6.5litra wiec jedno Ci powiem albo masz zle ustawiona dawke paliwa na pompie i to piorunujaco albo masz zajechana turbinke i zeby to twoje autko pojechalo deptasz mu po gazie bezskutecznie
2 co do wymiany samego silnika to wiedz ze D od TD rozni sie wieloma czesciami tak jak Ci kolega wyzej napisal chlodnica jest wieksza (by byla bardziej wydolna) ,wzmocnione sa polosie, pompa wtryskowa wydajniejsza , sprzeglo , a i sama skrzynia biegow jest odporniejsza na moc przenoszenia wie jesli ktos to zle poskladal to jezdzic bedze ale nie tak jak powinno
rady:
-jedz wyregulowac uklad zasilania(i powymieniaj filtry paliwa i powietrza)
-sprawdz cisnienie jakie podaje turbina
jak to bedzie ok to autko powinno spalac gora 6.5l /100km w miescie a na trasie moze uda
ci sie zmiescic w 4.3l/100km

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 465 gości