pasek klinowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob lut 04, 2006 11:23

misiek10111 pisze:miałem napisać FSM
Ale pacan ze mnie, że też się nie kapnąłem :)

[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 10:26 ]
piter13 pisze:no tak tez patrzałem na oko czy sa prosto względem siebie,a moze to byc od zbyt luznego paska bo często musiałem go naciągac
Dość to nietypowe. Pasek jak się naciągnie raz to wystarcza na dość długo. Może to wina paska. Jest jakiś felerny, szybko się naciąga i zęby wylatują. Załóż może jakiś porządny pasek i zobaczysz co się będzie działo.



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob lut 04, 2006 11:32

no tez mnie to troche dziwi bo auto mam dopiero od niespełna pół roku i juz 3 pasek założyłem,następny jaki kupie to taki bez zębów albo wymienie kola



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » sob lut 04, 2006 23:37

piter13,
Faktycznie w poldkach było napinanie przez podkładki, w VW jest "na łom" (swoją drogą znacznie lepsze rozwiązanie).
Możesz sprawdzić, czy przypadkiem "środkowe" koła (te mają śrubki!) nie są jakoś dystansowane, czy nie jest alternator wykrzywiony (liniał i czy trafia idealnie na drugie koło), czy wszystkie koła chodzą "równo" (uruchomiony silnik + kreda).
Jak samochód był walony, to może mieć lekko kopnięty wspornik alternatora i może o to chodzi?



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » sob lut 04, 2006 23:42

piter13 pisze:chodzi mi o ten pasek ktory napedza tylko alternator,obok jest drugi pasek od pompy wody,itp to on jest ok
W moim JR jeden pasek napędza alternator i pompę wody. Jest to właściwe?Mam kombinowane w tym aucie z tym silnikiem. Czyżbym aż tak miał zakombinowane ? :D

[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 23:01 ]
Obejrzałem teraz sobie w "Sam naprawiem VW Golf/Jetta diesel/turbo diesel" i już nic nie wiem. W rozdziale opisującym układ chłodzenia jest rysunek sugerujacy ze pompa wody ma swój własny pasek, a w części dotyczącej elektryki jest obrazek pokazujący jeden pasek na pompę i alternator. Może jakiś właściel GTD powie jak u niego jest, bo ja mam rozterkę. A w dodatku mechanik zwrócił uwagę że na wale korbowym są dwa koła, i założył że jedno z nich, niewykorzystane, jest na pompę wspomagania.



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » ndz lut 05, 2006 00:37

są dwie wersje (jeden lub dwa paski). Fabryczna kombinacja ;)



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » ndz lut 05, 2006 01:09

1. IMHO paski z zebami maja ciut lepsze parametry uzytkowania.
2. sprawdz czy przypadkiem kolo napedzajace i kolo napedzane znaduja sie w jednej plaszczyznie ...

pzdr


Pozdrawiam!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lut 05, 2006 06:36

pajakgdynia pisze:piter13,
Faktycznie w poldkach było napinanie przez podkładki
A ten znowu o podkładkach w poldku. Podkładki były w malcach, a w poldkach na łon.
peter13 cora bardziej skłaniam się do wersji z nieprawidłowo założonymi kołami. Np. jedno z nich może być lekko pod kątem w stosunku do drugiego i bedzie wyrywało zęby. Jeśli założysz pasek bez tych zębów prawdopodobnie będzie go wycierało z jednej strony. Jak masz jeszcze te stare paski to popatrz czy przypadkiem z jednej strony nie widać śladów wytarcia.



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz lut 05, 2006 16:50

Wawro pisze:W moim JR jeden pasek napędza alternator i pompę wody. Jest to właściwe?Mam kombinowane w tym aucie z tym silnikiem. Czyżbym aż tak miał zakombinowane ?

u ciebie jest pewnie ok, ja mam jeszcze klimatyzacje i to wlasnie z nia chodzi mi alternator

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 15:53 ]
a jak dokladnie zobaczyc czy kola chodza w rowno w plaszczyznie , bo na oko to tak nie dojrze raczej?



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » ndz lut 05, 2006 19:24

jesli kolo ma bicie promieniowe (bije na boki) to latwo mozna to sprawdzic niestety wsadzajac tam lape z kawalkiem kredy gdy toto sie radosnie kreci. na tokarce tak sie ustawia wirujace czesci. osadzasz lape zeby nie drgala, opierasz na czyms i delikatnie dosuwasz krede do rantu kola. na tyle delikatnie ze jesli kolo bije to zostawi bialy slad na czesci swojego obwodu. na tokarce sie bierze dalej mlotek i zalatwia sprawe wycentrowania przedmiotu. tutaj nic nie sugeruje ;) przy okazji dotykajac kreda kola bedziesz czul czy ci udeza w ta krede czy rowno pracuje.

jak juz sprawdzisz kola to niestety trzeba jeszcze zerknac na to czy plaszczysnzna jednego kola pokrywa sie z plaszczyzna drugiego. mozesz to zrobic przy dobrym swietle na oko albo uzyc jakiegos linialu przylozonego do krawedzi bocznej kol. co jeszcze ... nie wiem. wogole dziwna sprawa z tymi zebami.

pzdr


Pozdrawiam!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lut 05, 2006 19:49

piter13 pisze:a jak dokladnie zobaczyc czy kola chodza w rowno w plaszczyznie , bo na oko to tak nie dojrze raczej?
Możesz też założyć nowy pasek, niech popracuje trochę i obejrzeć czy nie jest gdzieś za bardzo wytarty.



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz lut 05, 2006 21:36

dzieki chlopaki ,narazie mam nowy pasek i zobacze po jakims czasie jak bedzie go wycierało i wtedy cos popatrze na te koła



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 450 gości