MK4 montaż orginalnych Xenon-ów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtek_gtx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lip 18, 2009 23:02
Lokalizacja: Teraz Marki
Auto: V50 T5 AWD

Post autor: wojtek_gtx » śr sie 26, 2009 22:12

A powiedzcie czy ktoś kombinował tak żeby kupić Lampy soczewki no i masz problem kostek i poziomowania z głowy a do tego zapodać zestaw HID 4300K i w sumie to samo ?? a troszkę taniej a tak jak ja mam u siebie jeszcze halogeny a w ori xenonach tego nie ma a w soczewkach bywają


Volvo V50 T5 AWD

Dawniej:
Ford Galaxy 1.9TDI AFN+216+Program - prawie...VW ;-)
Audi B4 Coupe Quattro 4.2 V8 ;-)
VW Golf KM IV GTI 1.8T
Mazda 323 GT-R 300KM+ (Rajdówka)
Subaru forester 2.0 Turbo 250KM+ (Już prawie STI)

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » śr sie 26, 2009 22:18

wojtek_gtx pisze:Lampy soczewki no i masz problem kostek i poziomowania z głowy a do tego zapodać zestaw HID 4300K i w sumie to samo ??
No nie do końca to samo.. Zupełnie inne światło (czyt. gorsze).
HID w soczewce świeci lepiej niż zwykłe lampy, ale ori xen świeci lepiej niż HID.
A poza tym soczewkowe lampy nie mają homologacji na xenon.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
wojtek_gtx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lip 18, 2009 23:02
Lokalizacja: Teraz Marki
Auto: V50 T5 AWD

Post autor: wojtek_gtx » śr sie 26, 2009 22:30

A czy znajdę kogoś w warszawie kto by mi pomógł założyć oraz podłączyć ori Xenony


Volvo V50 T5 AWD

Dawniej:
Ford Galaxy 1.9TDI AFN+216+Program - prawie...VW ;-)
Audi B4 Coupe Quattro 4.2 V8 ;-)
VW Golf KM IV GTI 1.8T
Mazda 323 GT-R 300KM+ (Rajdówka)
Subaru forester 2.0 Turbo 250KM+ (Już prawie STI)

alanchef
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 25, 2008 23:30
Lokalizacja: szczecin

Post autor: alanchef » czw sie 27, 2009 12:48

witam dzieki za rozpiske dzisiaj btlm dowiadywac sie i jest taka sprawa ze moje lampu maja 2 rodzaje wtyczek 4 pinowe i 12 pinowe te 12 pinowe sa oki wtyczki i piny sa dobrze poprzelanczane ale problerm jest taki ze niewiem do czego jest wtyczka 4 pinowa bo doniej ida w lampie kable od mijania i masy chyba???i prawdopodobnie to jest przyczyna ze nie swieci xenon.zaplonniki sa wporzadku zarowki tez bo sa nowe.i teraz moje pytanie jak jedno z wielu czy mozliwe jest ze sa jeszcze jakies przetwornice do tych wtyczek???czy moze sie myle ?? postaram sie wrzucic zdjecia i pokazac co mam w tych lampach.pozdrawiam



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » czw sie 27, 2009 14:07

wojtek_gtx pisze:A czy znajdę kogoś w warszawie kto by mi pomógł założyć oraz podłączyć ori Xenony
Myślę, że spokojnie znajdziesz :-) Kulon i Cinek2004 u siebie zakładali, ja też zakładałem, więc myślę, że nie byłoby z tym problemu.

Samo założenie to jest kwestia 20 minut. A reszta to już zależy od sposobu rozwiązania kwestii instalacji, czy chciałbyś zostawić sobie stare lampy na przyszłość i zrobić nowe, xenonowe z przejściówkami z 12-pin na 10-pin, czy wykorzystując instalację zwykłych lamp przerobić instalację lamp xenonowych na wtyczki 10-pinowe (ja tak u siebie robiłem).
Ewentualnie można zdobuć instalację zwykłych lamp i z nią się pobawić, wpasowując ją w xeny.
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 14:09 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
wojtek_gtx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lip 18, 2009 23:02
Lokalizacja: Teraz Marki
Auto: V50 T5 AWD

Post autor: wojtek_gtx » czw sie 27, 2009 14:10

a co najłatwiej i najlepiej zrobić


Volvo V50 T5 AWD

Dawniej:
Ford Galaxy 1.9TDI AFN+216+Program - prawie...VW ;-)
Audi B4 Coupe Quattro 4.2 V8 ;-)
VW Golf KM IV GTI 1.8T
Mazda 323 GT-R 300KM+ (Rajdówka)
Subaru forester 2.0 Turbo 250KM+ (Już prawie STI)

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » czw sie 27, 2009 14:14

alanchef pisze:ale problerm jest taki ze niewiem do czego jest wtyczka 4 pinowa bo doniej ida w lampie kable od mijania i masy chyba
Zapodaj jakieś fotki jak to jest u Ciebie rozwiązane.
W starszych lampach przetwornice były mocowane nie na lampie, a osobno i były podłączane właśnie do tych wtyczek 4-pinowych.
Jeśli masz przetwornice zamocowane na lampie to trzeba by było przerobić instalację w lampie, tak, żeby zasilanie i masa zamiast na wtyczkę 4-pinową szły na przetwornicę.
W tej małej wtyczce przetwornicy kable zasilające ją to te dwa na największe końcówki (mniej więcej po środku gniazda).
Jakby co to w wolnej chwili postaram się zrobić jakieś fotki czy zrobić szkic jak to u mnie jest popodłączane.
Ale popatrz sobie na tą moją rozpiskę i postaraj się u siebie tak popodłączać.

[ Dodano: 27 Sie 2009 14:17 ]
wojtek_gtx pisze:a co najłatwiej i najlepiej zrobić
To już od Ciebie zależy.
Do przejściówek musiałbyś zakupić w ASO 2 wtyczki 12-pinowe (wraz z końcówkami damskimi) i 2 gniazda 10-pinowe (wraz z końcówkami męskimi).
Przy przerabianu z instalacji starych lamp wykorzystuje się w zasadzie instalację zwykłych lamp (na zasadzie tu przeciąć, tam podlutować). Tyle, że zwykłe lampy zostają Ci bez instalacji, więc już ich nie założysz.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

alanchef
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 25, 2008 23:30
Lokalizacja: szczecin

Post autor: alanchef » czw sie 27, 2009 17:50

Obrazek Obrazek


a wiec to sa moje lampy.i teraz co mam zrobic zeby swiecilo????



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » czw sie 27, 2009 18:49

alanchef pisze:a wiec to sa moje lampy.i teraz co mam zrobic zeby swiecilo????
A jak masz podłączone kable w środku tej lampy z przetwornicą?

Teoretycznie wykorzystując te złącza 4-pinowe można by było to podłączyć pod jedną przetwornicę, tylko teraz kwestia czy jedna przetwornica wytrzyma na dwie lampy.

Może rozrysowałbyś jakiś schemat jak masz to połączone w tych lampach..

Bo przy zastosowaniu przejściówek powinno to wyglądać tak (nie sugeruj się kolorami, bo dałem je żeby jakoś to rozróżnić, a nie pamiętam jaki kolor jest od czego):
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 18:51 przez Kamel, łącznie zmieniany 2 razy.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

alanchef
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 25, 2008 23:30
Lokalizacja: szczecin

Post autor: alanchef » czw sie 27, 2009 20:41

Obrazek

[ Dodano: 27 Sie 2009 20:43 ]
niewiem czy tu wiadac dobrze zolty i brazowy to swiatla mijania plus chyba masa i ida do kostki z 12 pinami mechanikiem nie jestem wiec moglem sie pomylic a czerwony i niebieski ida z kostki do zapolnnika oraz te 2 szare ida do zaplonnika i do zarowek d2s.tak jak napisales na wtyczce 4 pinowej sa masy .jak podlanczam lampe to swieca wszystkie swiatla procz xenonu probowal moj kolega zalatwic to w i dawal na wtyczke zworki i patrzal czy odpali lampa ale tez niechciala.jednym slowem niewiem jak mam sobie tlumaczyc brak xenonu podobno do ej lampy sa jakies przetwornice co ida do tej wtyczki 4 pinowej bo na lapach tych co ja mam to sa czujniki samopoziomu bynajmiej na tej jednej.a przetwornica ma kabel gdzie idzie jedna koncowka do przetwornicy a druga do lampy na 4 piny i teraz niewiem jak myslisz czy to jest prawidlowe podlonczenie czy trzeba to inaczej podpiac ??



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » czw sie 27, 2009 22:23

alanchef to wychodzi na to, że masz xenony starego typu z osobnymi przetwornicami - tak jak na tej aukcji: http://www.allegro.pl/item722271579_vw_ ... letna.html

Takie przetwornice ciężko Ci będzie znaleźć, być może jedynie w ASO, a tam cena jest zaporowa.
Można się z tym pobawić i przerobić pod przetwornice od nowego typu lamp, np. takie: http://www.allegro.pl/item710145026_now ... skoda.html

No ale niestety będziesz musiał dokupić przetwornice i bawić się w robienie instalacji lamp.
Sam u siebie się z tym bawiłem, ale jakoś poszło.

Ewentualnie można by było pokombinować z czymś takim: http://www.allegro.pl/item715653138_xen ... jetta.html
Ale też nie wiem czy nie musiałbyś przerabiać instalacji lampy.

Dlatego osobiście raczej bym dokupił przetwornice i robił instalację lampy od nowa.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

alanchef
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 25, 2008 23:30
Lokalizacja: szczecin

Post autor: alanchef » pn sie 31, 2009 18:13

witam chcialem podziekowac za pomoc a szczegoilnie tobie kamel.naszczescie znalazlem przetwornice szybko na allegro i kupilem i wszystko ladnie dziala i swieci spryskiwacze tez dzialaja wiec jest czesc sukcesu.i kupilem zarowki 5000k wiec okaze sie jak beda swiecic mam nadzieje ze fajnie bo dzisiaj zalozylem i jeszcze wieczorem nie jechalem :)
a teraz jeszcze taka sprawa jak zrobic regulacje poziomu z kabiny i patrzac nato ze mam przejsciowki i lampy tak jak widac wyzej na zdjeciu z takim podlonczeniem czy ktos mi pomoze
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » wt wrz 01, 2009 13:33

Spox, nie ma za co :-)
alanchef pisze:i kupilem zarowki 5000k
Dobry wybór, bo nie wpadają jeszcze chamsko w niebieski. Fabryczne żarniki mają 4200-4300K.
alanchef pisze:a teraz jeszcze taka sprawa jak zrobic regulacje poziomu z kabiny i patrzac nato ze mam przejsciowki i lampy tak jak widac wyzej na zdjeciu z takim podlonczeniem czy ktos mi pomoze
W przejściówce pod regulację z kabiny musisz mieć w sumie 9 kabli.
Na poprzedniej stronie opisałem Ci który kabel w kostce 12-pinowej jest od czego..
W swoich przejściówkach masz za mało kabli. Musisz dorzucić jeszcze 3 kable od regulacji wysokości z kabiny.
Powinieneś połączyć następujące piny w kostkach:
.. 12-pinowa ..... 10-pinowa
........ 1 .................. 1 .......... +12V silniczka regulacji
........ 3 .................. 2 .......... -12V silniczka regulacji
........ 11 ................ 5 .......... control silniczka regulacji

Poza tym w lampie trzeba też przerobić instalkę, i podpiąć silniczek pod kostkę 12-pinową, z tym, że po fotkach wydaje mi się, że masz to już zrobione.
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 13:34 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

alanchef
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 25, 2008 23:30
Lokalizacja: szczecin

Post autor: alanchef » wt gru 15, 2009 16:58

witam chcem jeszcze raz dowiedziec sie dokladnie jak to mam sprawdzic czy mam silniczki regulacji poziomu w xenonnach moze pytanie glupie bo powinno byc ale chcem upewnic sie xenon z przetworincami na zewnarz bosha czyli nie ma wbudoweanego modulu zdjecia moich xenonnow sa wyzej jak ktos chce zajrzec i czy jst bez zadnego ale mozliwosc podlonczenia je pod regulacje z kabiny bo niewiem na jakiies zasadzie dziala regulacja automatyczna jesli by ktos mogl mi wytlumaczy schemat tego jakie czesci sa potrzebne zeby to dzialalo.i doradzic bo kolega kamel mi doradzil zebym poprzepinal piny do tych kostek z ebaya ale chcem miec 100%pewnosc ze to bedzie dzxialac i ze pieniedzy nie wyrzuce w bloto na zrobienie tego .czekam na odpowiedz i pozdrawiam kolegow i kolezanki:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 264 gości