-

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

caspper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:36
Lokalizacja: Polska

-

Post autor: caspper » sob sie 29, 2009 16:49

-
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 12:09 przez caspper, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » sob sie 29, 2009 20:22

caspper pisze:Sprawa I:
Chwilowy postój. Nie wrzucam biegu P - trzymam hamulec. Po chwili samochód lekko rwie się do jazdy, przestaje, a kiedy zwalniam hamulec lekkutko przyszarpuje i rusza. Po chwili zapala się kontrolka trójkąta z wykrzyknikiem (docelowo kontrolka odpowiada za ESP). Samochód nieco topornie zmienia wówczas bieg.
Zdarzyło mi się to pierwszy raz. Zatrzymałem samochód, zgasiłem silnik. Po chwili zapaliłem ponownie i wszystko było już ok.
Dodam, że olej w skrzyni był wymieniany 2 tys. km temu, w czerwcu tego roku.
błędów na vag nie ma? może czujnik świateł stop? bo skoro stałeś na hamulcu a próbował jechać
caspper pisze:Bez najmniejszego powodu samochód przy pierwszym od kilkunastu godzin odpaleniu ostrzega trzykrotnym sygnałem (potrójne pikanie).
wiesz co - jak nie ma kontrolki to nie ma błęu - równie dobrze może pikać że masz kluczyk w stacyjce a nie zamknięte drzwi - czy ty aby nie za bardzo przewrażliwiony jesteś?



caspper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:36
Lokalizacja: Polska

Post autor: caspper » sob sie 29, 2009 23:46

-
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 12:10 przez caspper, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz sie 30, 2009 00:32

caspper pisze:Potrójny sygnał dźwiękowy zdarzył się dwa razy ostatnio, a samochód użytkuje od ponad pół roku. Podejrzewam, że coś jest nie tak, skoro sygnalizuje.
możłiwe ze sygnalizuje np - błąd stopu - kurcze - ciężko zdiagnozować coś co zdarzyło się komuś dwa razy i to sam ni ewie w jakiej sytuacji - bo skoro kontrolka się nie zapaliła to działo się to z czym innym np próbowałeś wrzucić Drive a czujnik stop ni edał sygnału lub tez inny czujnik



caspper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:36
Lokalizacja: Polska

Post autor: caspper » ndz sie 30, 2009 11:05

-
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 12:10 przez caspper, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz sie 30, 2009 12:28

to że nie robiłeś nie oznacza że np czujnik który szwankuje (np od zmieniania biegów) nie dał sygnału że próbujesz przełączyć



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sie 30, 2009 13:32

Odczytaj błędy na VAGu - to na początek. Najlepiej przejedź się, tak, żeby zmienil na wszystkie biegi itp. i potem, nie gasząc silnika sprawdź błędy.



caspper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:36
Lokalizacja: Polska

Post autor: caspper » pn sie 31, 2009 16:46

-
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 12:11 przez caspper, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn sie 31, 2009 21:10

Na 90% problem leży w elektronice. Tylko pókui nie poodepniesz pod kompa to nic nie będziesz wiedzał. Może być problem z czujnikiem prędkości.



caspper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:36
Lokalizacja: Polska

Post autor: caspper » pn sie 31, 2009 23:39

-
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 12:11 przez caspper, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt wrz 01, 2009 08:17

caspper, kup sobie kabelek na Allegro za jakieś 70zł i sam sobie zdiagnozujesz. Trudne to nie jest - potrzebny tylko laptop. Poziom trudności taki, jak instalowanie drukarki w komputerze.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt wrz 01, 2009 11:58

caspper pisze:Kilka miesięcy temu wpinałem się w małym warsztacie i wszystko było OK, a więc nie do końca można temu ufać...
nie koniecznie, jeżeli jest jakaś usterka to mogła się ona pojawić teraz
caspper pisze:Nie wrzucam biegu P - trzymam hamulec. Po chwili samochód lekko rwie się do jazdy, przestaje, a kiedy zwalniam hamulec lekkutko przyszarpuje i rusza.
o ile zrozumiałem to jest tak -- stajesz (np: pod światłami) wybierak jest w pozycji D, trzymasz nogę na pedale ham. i stoisz
jest to bardzo duży błąd gdyż skrzynie ustawiona w pozycji D już zaczyna "pełzać", bo zostało dokonane "połączenie" silnika z kołami, a ty przytrzymując auto hamulcem na biegu powodujesz szybsze zużycie skrzyni
być może komp. w aucie zaczyna odbierać jakieś błędy


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości