Problemy ze smarowaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tidia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 23:35

Problemy ze smarowaniem

Post autor: tidia » wt sty 31, 2006 20:01

Czesc

Mam problem ze smarowaniem.golf 3 1.6 rok 95 przebieg 134 tys

Mruga i piszczy kontorlka smarowania i nie jest to problem z odmą.Wyczyscilem ja i dalej sie problem powtarza.Nie wiem co jest grane

Bylem u kilku mechaników i elektryków i niestety bez rezultatu

Czujniki sa ok.
Smarowanie jest.olej jest w poziomie normalnym ma ok 8 tys km Castrol gtx magnatec.pod korkiem oleju jest nalot koloru beżowego rano jest to twarde jakby zamarzniete co wytre nastepnego dnia znowu jest.

czytalem ze to odma moze byc ale niestety wyczyscilem i to samo.jakis czas wczesniej wyzocil mi troche oleju przez bagnet.

Samo zachowanie jest dziwne bo rano zapalam auto na paliwie chodzi normalnie,pali od pierwszego obrotu ,chodzi równiutko.przełączam na gaz tez ok.nic nie piszczy po prostu ok. zaczyna sie ok 80 90 stopni temperatury i na podwyzszonych obrotach.Jezeli juz piszczy i mruga to gasze silnik zapalam i jest ok przygazowuje do ok od 2200 do 3300 i wyje jak glupi i mryga. gasze i zapalam i jest ok.Może chodzić na wolnych obrotach godzine i nie bedzie wyc i mrygac.!!

Moze to uszczelka pod glowica lub pierscienie?

Co jeszcze dziwne ze jak przejade ze 30 km temp(90st) na gazie to jezdzi ok. przelącze na paliwo i zdycha. ruszajac gazem szarpie do przodu ale nie ciagnie.

I co mi o tym powiecie co poradzicie????



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » wt sty 31, 2006 20:41

witam.
najpierw sprawdz ciśnienie oleju u mechanika.
brak ciśnienia oleju prowadzi tez do złej regulacji zaworów bo są hydraulicznie regulowane.
może zatkany jakiś kanał w którym przebiega olej pod ciś.
a jak jest ok z układem smarującym to sprawdzic czy sterownik niema błędów.
ale jeszcze sprawdziłbym wszystkie czujniki, nawet czujnik temperatury sterujr kompem.
ze smarowaniwm niema żartów.
pozdro.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sty 31, 2006 23:04

tidia pisze:Mruga i piszczy kontorlka smarowania i nie jest to problem z odmą.
I tumasz świętą racje, bo to raczej bardziej poważny problem z silnikiem (w strone jego remontu). Na początek zmierz ciśnienie oleju - jeśli kiepskie no to juz możesz powoli rozbierać silnik. Jeśli ciśnienie wyjdzie OK - przyczyna może być nadal po stronie elektrycznej.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

promo211
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr sty 18, 2006 20:41
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: promo211 » śr lut 01, 2006 20:38

witam
miałem podobny problem a więc;
zmieniłem w silniku olej na;
Castrol GTX HIGH MILEAGE 15/w40SL/CF A3/b3
icałkowicie problemu teraz brak :okej:
pozdrawiam Przemek


...

tidia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 23:35

Post autor: tidia » pt lut 03, 2006 09:44

witam bylem u mechanika i cisnienie jest bardzo dobre. moze to bledy komputera lub usterka licznika. a moze lepiej do salonu pojechac?? jaki jest koszt naprawy??czy ktos wie cokolwiek o moim problemie????



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt lut 03, 2006 10:05

tidia pisze:witam bylem u mechanika i cisnienie jest bardzo dobre. moze to bledy komputera lub usterka licznika. a moze lepiej do salonu pojechac?? jaki jest koszt naprawy??czy ktos wie cokolwiek o moim problemie????
A mechanik nie mógł Ci jeszcze pomierzyć czujnika ciśnienia oleju? Bo on jest następny w kolejce. Nie jeź do ASO tylko znajdź takiego mechanika (a właściwie elektryka) który sprawdzi Ci czujniki i wskaźnik



wysoki999

Post autor: wysoki999 » pt lut 03, 2006 14:38

Mam podobny problem. Silnik był już rozbierany dwa razy. Wymieniono w nim chyba wszystko związane ze smarowaniem (m.in. nowa pompa oleju, panewki, czujniki). Sprawdzono dokładnie blok i głowicę. I wszystko było OK. Po remoncie przejechałem 10 tyś, ale teraz problem znowu powrócił. Ostatnio u znajomego w tym samym silniku tzn. ABS... 1.8 też to się pojawiło i niego ze smarowaniem też jest wszystko OK. Zatem jak jesteś w stanie sprawdzić, że ze smarowaniem jest wszystko OK, to idź w kierunku tej całej cholernej instalacji, która to nadzoruje, bo ja jeszcze w sumie tego nie ruszałem.
PS. Zaczął mi dokładnie świrować po roku jak trochę postał na mrozach.
Może to jakiś banał, a ja już trochę kasy wydałem. Jak coś odkryjesz, to daj znać proszę.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pt lut 03, 2006 16:58

No właśnie...
Miałem/mam to samo, wymieniłem czujniki, sprawdziłem ciśnienie u mechanika, ciśnienie idealne. Zapala się i piczczy bez reguły co do temperatury silnika, obrotów itp. Ale on twierdzi że w 1.8 lubi paść... elektronika wskaźników i może tam tkwi problem?
Właśnie zapiąłem sobie równolegle na obwody czujników własne kontrolki żeby to optycznie zweryfikować i czekam a ten jak na złość nie chce zabłyskać i zapiszczeć...



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » pt lut 03, 2006 18:10

Wyślij mechanika do szkoły i nie dawaj mu się dotykać do samochodu! Klasychne objawy zużycia silnika. To się odzywa czujnik wysokich obrotów dlatego nie wyje na wolnych obrotach. Twój przypadek jest wręcz KSIĄŻKOWY ale może pomóc wymiana oleju ten jest zdecydowanie za rzadki jak na wiek i przebieg auta.

[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 17:15 ]
Cefaloid pisze:No właśnie...
Miałem/mam to samo, wymieniłem czujniki, sprawdziłem ciśnienie u mechanika, ciśnienie idealne. Zapala się i piczczy bez reguły co do temperatury silnika, obrotów itp. Ale on twierdzi że w 1.8 lubi paść... elektronika wskaźników i może tam tkwi problem?
Właśnie zapiąłem sobie równolegle na obwody czujników własne kontrolki żeby to optycznie zweryfikować i czekam a ten jak na złość nie chce zabłyskać i zapiszczeć...
Elektronika wskażników? A co to takiego?? Najprostrzy układ jaki znam (masa, czujnik, kabel, kontrolka, plus). Jak je spiołeś razem to tak jak byś nie miał żadnego.



tidia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 23:35

Post autor: tidia » pt lut 03, 2006 18:46

CzescNo i co dalej nie doszlem w czym przyczyna? Moje cisnienie to 0.8 na wolnych obrotach i 2.0 na szybkich obrotach. dobre czy zle

a co z tym czujnikiem obrotow jak go sprawdzic?prosze o odpowiedz!



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt lut 03, 2006 21:25

wysoki999 pisze:Mam podobny problem. Silnik był już rozbierany dwa razy. Wymieniono w nim chyba wszystko związane ze smarowaniem (m.in. nowa pompa oleju, panewki, czujniki). Sprawdzono dokładnie blok i głowicę.
Zaraz zaraz, to robiłeś remont kapitalny silnika,z odpowiednia kwalifikacją części i szlifami, czy jakies wymiany na wyrywki??? Bo jeśli to nie była kapitalka z prawdziwego zdarzenia to nie dziw sie, że nie ma poprawy


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » sob lut 04, 2006 00:13

tidia pisze:CzescNo i co dalej nie doszlem w czym przyczyna? Moje cisnienie to 0.8 na wolnych obrotach i 2.0 na szybkich obrotach. dobre czy zle

a co z tym czujnikiem obrotow jak go sprawdzic?prosze o odpowiedz!
To ja już nic z tego nie rozumiem jeśli jest takie ciśnienie nie ma prawa wyć czujnik wolnych obrotów jest ustawiony na 0.4 bar a wysokich na 1.8 bar. Pisałeś że czujniki są w pożądku skąd to wiesz wymieniałeś? bo to może być czujnik albo zwarcie w instalacji (przetarta izolacja).



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » sob lut 04, 2006 01:11

Sprawdź jeszcze odłączając czujnik. Po zwarciu do masy (bez obrotów) dioda powinna się świecić. Zwiększając obroty: powinna zaświecić i zabrzęczeć. Jak tak jest to elektronika raczej ok (NIE ZWIERAJ PRZEWODU DO MASY BO SPALISZ TABLICE!). Może pomoże wymiana czujnika?
Ale 0.8MPa to "trochę" dużo na wolnych obrotach (powinno być 0.3).. "Przy okazji" wymiany oleju (np. jutro), poproś mechanika o sprawdzenie "zaworka powrotnego" w pompie oleju (niestety koszt robocizny spory, muszą podnieść silnik, zdjąć miskę). Możesz mieć "na stałe otwarty taki" zaworek i po prostu popuszcza to co wysyła do klawiatury i stąd to ciśnienie.
Czy po rozgrzaniu silnika klekocze jak diesel (albo dokladniej "jak zimny diesel")?
Jak to to, to raczej hol i prosto na warsztat. Bo jak pójdzie olej przez filtr w czasie jazdy to silnik będzie czekał tylko na generalkę..



tidia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 23:35

Post autor: tidia » sob lut 04, 2006 23:30

:grrr: No i dalej nie wiem o co chodzi ,może trzeba mu zrobić generalna diagnostyke silnika?

Jak juz ktos pisalwczesniej ten problem mam od kilku dni jak byly te duze mrozy.

Czujniki obydwa wymienilem na nowe,dalej nic? cisnienie tak jak pisze 0,8bara dlaczego takie duze jest czyżby uszczelka pod glowica?

Piszecie mi zebym go ciagnoł na warsztat ale problem w tym ze ja dalej nim jezdże i wszystko jest ok? a mechanik mowi ze gdyby to bylo cos powaznego to by juz padl całkiem.

A o co chodzi z tym zaworkiem powrotnym?

[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 22:33 ]
A zapomnialem jak go zapale a stoi na dwoze to przez doslownie 3-5 sekun slysze klepanie hydro zaworów potem wszystko milknie?


mOze poleciec nim na serwis Vw jak myslicie jaka kasa wchodzi tu w rachube?

gdzie znalezc numer?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 311 gości