kontrolka oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

luciu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 09, 2005 20:33
Lokalizacja: Inowrocław

kontrolka oleju

Post autor: luciu » sob lut 04, 2006 19:38

Witam..
co to może być?
niedawno wywaliło mi olej bagnetem - w czasie tych mrozów....mechanik wymienił usczelki na korbowodzie.......i uzupełnił brakujący olej nowym...nie wymienił filtru oleju!

Teraz jak jadę i silnik sie nagrzeje....to jak sie zatrzymam na krzyżówce albo na parkingu, na wolnych obrotach to kontrolka oleju sobie miga regularnie, albo mignie...potem znowu regularnie.....tylko na wolnych obrotach bez brzęczyka:). Poziom oleju sprawdzam - jest poprawny.

Co to może być?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob lut 04, 2006 19:48

Teraz jak jadę i silnik sie nagrzeje....to jak sie zatrzymam na krzyżówce albo na parkingu, na wolnych obrotach to kontrolka oleju sobie miga regularnie, albo mignie...potem znowu regularnie.....tylko na wolnych obrotach bez brzęczyka:). Poziom oleju sprawdzam - jest poprawny.

Co to może być?
może sam czujnik oleju jest do wymiany, sprawdż czy z niego nie leci olej(tam gdzie jest podpinany przewód)


:-k ...

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » sob lut 04, 2006 19:50

Bez brzęczyka bo to się odzywa czujnik niskiego ciśnienia a on nie ma brzęczyka. A jaka była przyczyna że wywaliło olej? Może zatarłeś panewki przy okazji



luciu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 09, 2005 20:33
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: luciu » sob lut 04, 2006 20:28

hmm....a gdzie ten czujnik zlokalizować....jakieś wskazówki to sprawdze ....z góry dzięki:)

olej wywaliło, bo pojawiła sie ta słynna maź o kolorze kawy z mlekiem trochę przy korku od wlewu oleju no i była zabrudzona poważnie odma....



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob lut 04, 2006 20:32

luciu pisze:hmm....a gdzie ten czujnik zlokalizować....jakieś wskazówki to sprawdze ....z góry dzięki:)
podaj jakieś skromne naqmiery na Twój silnik (poj. - rok. prodkcji)


:-k ...

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » sob lut 04, 2006 20:35

Nie wiem jaki to silnik ale u mnie czujnik niskiego ciśnienia jest w głowicy. Jak otworzysz maskę to z prawej strony z boku



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob lut 04, 2006 20:35

jeśli chodzi o silnik 1,6 na benzynie to jest czujnik na głowicy z prawej str. patrząc od przodu auta


:-k ...

luciu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 09, 2005 20:33
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: luciu » ndz lut 05, 2006 11:12

mój silnik to 1.3 benzyna, wtrysk

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 10:14 ]
rok produkcji to 1990



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz lut 05, 2006 11:57

czyli znowu problem z odma w 1,3



luciu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 09, 2005 20:33
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: luciu » ndz lut 05, 2006 12:12

hmm właśnie....po wymianie tych uszczelek na korbowodzie myślałem, ze to koniec tego problemu z odmą ale.......wszystko wskazuje że to kontynuacja.....

nie wiem wymieniać filtr i olej? czujnik? zdania są podzielone..

napewno sprawdze styki tych czujników i zobacze jak sie nagrzeje jaki bedzie efekt

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 12:28 ]
czy te czujniki sa obok siebie....znalazlem i przy jednym z nich przewód jest wątpliwy, tzn. izilacja przecięta...styk niby jest...ale.....
narazie oczyściłem styki

przejechałem się kilka kilometró...silnik rozgrzal sie do temp. przy któej wczoraj migała lampka

i jak obroty spadaja na jalowym to ni migało...raz tylko mignela jak juz stalem

jutro bede robił dłuższa trase kilkadziesiat km to sie sprawdzi a swoja droga te przewody i tak wymienię

[ Dodano: Wto Lut 07, 2006 23:52 ]
wystarczyło w moim przypadku poprawić przewody łączące czyjnik oleju i już

:okej:



orzeszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 30, 2006 12:41
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: orzeszek » pn sty 08, 2007 22:09

Witam i pozdrawiam
Ja mam problem z czujniekiem oleju w Golfie IV 1.4 16V. Po rozgrzaniu sie slinika zapala mi sie kontrolka oleju i zgaśnie dopiero po przekreceniu kluczyka na 0 i po jakimś czasie tak samo. Olej i filtry mam wymienione i oczywiście oleju na swoim poziomie bez ubytków. Dodam że zalewany jest pełnym syntetykem 0W-40. Jeśli ktoś sie już z czymś takiem spodkał i może mi pomóc to będę wdzięczny.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości