[mk IV] wskaźnikt temeratury cieczy chłodzącej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk IV] wskaźnikt temeratury cieczy chłodzącej
Mam pytanie bo wydaje mi się że to oznak jakiegoś problemu. gdy nagrzeje silnik do temp 90stC wyłączam silnik zapalam po 10min zanim odpalę silnik wskaznik temperatury pokazuje temp w okolicy 90stC +- 1
ale problem jest gdy samochód zostawię na godzinę (nawet po długiej jeździe) wtedy wskaźnik mi się nie podnosi pokazuje nawet po odpaleniu 0stC a po przejechaniu max 200m z powrotem temperatura wynosi 90stC mam wrażenie że wcześniej tego nie było i że coś się dzieje jeżeli możecie rozwiejcie moje wątpliwości
ale problem jest gdy samochód zostawię na godzinę (nawet po długiej jeździe) wtedy wskaźnik mi się nie podnosi pokazuje nawet po odpaleniu 0stC a po przejechaniu max 200m z powrotem temperatura wynosi 90stC mam wrażenie że wcześniej tego nie było i że coś się dzieje jeżeli możecie rozwiejcie moje wątpliwości
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 09:07 przez Bandzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Bandzi
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Silnik to AXR a ile by kosztowała u ciebie taka część
a jeszcze jak by ktoś mi zdradził gdzie się znajduje ten czujni to bym był wdzięczny
a jeszcze jak by ktoś mi zdradził gdzie się znajduje ten czujni to bym był wdzięczny
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 14:15 przez Bandzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Bandzi
znajduje się w króćcu wodnym wychodzącym z prawej strony głowicy silnika pod pompą tandem, czujnik znajduje się w tym króćcu od strony przegrody czołowej :Bandzi pisze:jak by ktoś mi zdradził gdzie się znajduje ten czujni to bym był wdzięczny
a tu zdjęcie bardziej orientacyjne (ale na przykładzie silnika z pompą wtryskową - widać go pod pompą podciśnienia) :
zanim jednak kupisz nowy czujnik to po odpięciu wtyczki z niego popsikaj sprayem do złącz elektrycznych piny czujnika oraz gniazda wtyczki bo z objawów jakie opisałeś wychodzi, że robi się gdzieś przerwa w obwodzie czujnika G2 czyli na pinach 2 i 4 i wcale nie musi to być wina samego czujnika tylko przerwy na złączu lub przewodach.
witam odświeżam ten post bo wcześniej nie miałem czasu się zająć dokładnym sprawdzeniem tego czujnika. W piątek miałem trochę czasu i próbowałem wyjąć ten czujnik ale nie mogłem. Jest tam wsuwka może ktoś podpowiedzieć jak ją wyjąć jak odpiąć przewody i ostatecznie wyjąć czujnik z góry dziękuje. a i jeszcze mam takie pytanie czy ten sam czujnik daje informacje komputerowi czy tylko daje wskazania do wskaźnika na desce rozdzielczej
Bandzi
Chyba nie miałeś zbyt wiele tego czasu, żeby wypiąć przewód musisz nacisnąć na te dwie metalowe "łapki" i wtyczka zejdzie, a wsuwkę normalnie wysuwasz, przyłóż się do tego, tam żadnej filozofii nie ma.Bandzi pisze:Jest tam wsuwka może ktoś podpowiedzieć jak ją wyjąć jak odpiąć przewody i ostatecznie wyjąć czujnik
Uważaj, bo po wyjęciu czujnika zacznie Ci się wylewć płyn chłodniczy.
Jest to czujnik podwójny, daje wskazania tu i tu.Bandzi pisze:czy ten sam czujnik daje informacje komputerowi czy tylko daje wskazania do wskaźnika na desce rozdzielczej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 188 gości