1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pn sie 17, 2009 01:16

już Ci odpisałem w innym temacie :bajer:
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 22:08 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.



Darron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sie 17, 2009 02:32
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darron » pn sie 17, 2009 03:15

Witam, mam ze swoją SRką taki problem ( poza tymi typowymi - falowanie obrotow i slabe wkrecanie sie na obroty ) ze potrafi mi po prostu w trakcie jazdy zgasnac, jade normalnie nic nie robie poza wciskaniem gazu i nagle siada, jakbym przekrecil kluczyk w stacyjce... , a potem nie chce odpalac, musi odstac kilka minut jakgdyby potrzebował ostygnąc i wtedy znow pali na dotyk :f Wymienilem cewke, lambde... nie mam juz pomyslu co moze byc nie tak...
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 03:16 przez Darron, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » pn sie 17, 2009 21:13

panowie pomocy !!!! od pół roku borykam sie z zapachem benzyny w aucie podczas jazdy przy otwartych szybach... najczesciej w gorące dni pod maską nic nie smierdzi wycieków nie ma wiec z kąd ten zapach najczesciej objawia sie wtedy gdy silnik nie wyrabia i potrzebuje redukcji na mniejszy bieg równiez przy jezdzie na wzniesieniach tez czuc ale oprócz tego podczas jazdy na długim wzniesieniu czuc jaby odcinało mu paliwo płynny spadek mocy a po chwili płynny wzrost i znów spadek i wzrost i tak kilka razy najczesciej na 4 biegu przy 3tys obr


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pn sie 17, 2009 22:10

Darron pisze:Witam, mam ze swoją SRką taki problem ( poza tymi typowymi - falowanie obrotow i slabe wkrecanie sie na obroty ) ze potrafi mi po prostu w trakcie jazdy zgasnac, jade normalnie nic nie robie poza wciskaniem gazu i nagle siada, jakbym przekrecil kluczyk w stacyjce... , a potem nie chce odpalac, musi odstac kilka minut jakgdyby potrzebował ostygnąc i wtedy znow pali na dotyk
Sprawdź przepustnice



Awatar użytkownika
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: sob maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Kontakt:

Post autor: OIL » wt sie 18, 2009 17:29

Sprawdź przepustnice

a ja bym pod kompa podpiął


MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest

Darron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sie 17, 2009 02:32
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darron » śr sie 19, 2009 02:57

był pod kompem i nie wykazywało zandych błędow ( chociaz raz cos zaswirowała lambda ) a przepustnica była czyszczona
Ostatnio zmieniony śr sie 19, 2009 02:57 przez Darron, łącznie zmieniany 1 raz.



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » śr sie 19, 2009 07:50

U mn ie jest podobny problem z tym ze czuc banzyne i sie dlawi podczas porannego odpalania. Musze przygazowac i jest ok. Jak sie nagrzeje wszystko chodzi jak trzeba. Troche czasem potrafi rzucac silnikiem. Wczesniej mialem problemy z obrotami. Wazne aby dobrze wyczyscic przepustnice czyli caly spray zurzyc, nastepnie tylko VAG i poprawnie wykonana adaptacja. Mi pomoglo i obroty sie trzymaja.- zas rzucanie i jakby wypadanie zaplonu mam dalej.



Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » śr sie 19, 2009 20:56

przepustnica czysciutka pali na dotyk rano....jz wszystko przekopałem i smierdzi dalej wymienie jeszcze pompe zobaczymy co bedzie dalej...choc wymiana tu chyba nic nie da.... :grrr:


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

PucekMario
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw sie 27, 2009 22:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: PucekMario » czw sie 27, 2009 22:44

Witam , jestem posiadaczem MK4 1.6 sr od prawie roku, mam problem z predkością, chodzi mianowicie o fakt że przy 170km/h przestaje juz sie rozpedzac obroty około 5300, już czytałem o problemie awaryjnego działania systemu w komp. komputer nie wykazał bledów, w czym tkwi problem. pozdrawiam



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Bieg wsteczny

Post autor: bicker83 » czw sie 27, 2009 23:35

Witam. mam taki problem w moim AKL ze ciezko wchodzi bieg wsteczny i wypada po przjechaniu kilku metrow albo jak sie russza z wiekszych obrotow to od razu wypada. dodam ze nie mam jakichs wiekszych problemow z reszta biegow.


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
juuzek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: czw paź 28, 2004 15:41
Lokalizacja: Legnica (DL)
Kontakt:

Post autor: juuzek » pt sie 28, 2009 19:46

Znajomy ma problem w silniku AKL, a mianowicie po wyczyszczeniu dokładnym przepustnicy i zaadaptowaniu jej vagiem, po uruchomieniu auta, jest 2 tys obrotów i tak ciągle stoją, jakieś sugestie ? :hmm: :jezor:

dodam ze wszystko poskręcane jest dobrze, nie ruszał zaś przeplywki, jest opcja ze czysta jest przepustnica a przeplywka zasyfiona i trzyma te obroty? przed zabiegiem przepustnicy obroty się w miarę trzymały :)


JEST->Jetta V, A4 B6 1.8T, BoraT V5, Golf Mk4, Audi A3 Ambiente, Lupo 1.4 16v,Audi A3 8L Ambition, mk2 Fire & Ice, mk2 1.6 GL, mk3 GTI Edition, mk2 1.3 Bistro, Jetta Mk1 1.1 <- BYŁO :)

Obrazek

grizzly83

Post autor: grizzly83 » sob sie 29, 2009 17:17

Słuchajcie , czytam jakie macie sytuacje z 1.6SR silniczek AKL więc dodam coś od siebie i od razu prośba o ewentualną pomoc informacyjną.
To poniżej normalna sytuacja spotykana w tych silnikach:
- broty nieregularne ( autko bieg na luz , obroty samoistnie delikatnie falują , na tyle delikatnie że nic z tym nie robię )

Moja sytuacja gdzie nie wiem co się dzieje :
Przy odpaleniu auta , silnik zimny , dodaje gazu i w tym samym czasie dławi się i obroty zamiast wzrastać to spadają do 500-600 obr/min :crazy: i po chwili wzrastają i później już jest wszystko ok . Nie raz obr te spadają do wyłączenia silnika ale rzadko. Wniosek : po odpaleniu zimnego silnika nie mogę odrazu ruszyć "normalnie" autem bo się dławi.

Proszę Was o pomoc w tej sprawie .



Awatar użytkownika
Seba51a
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 21, 2006 13:34
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Seba51a » sob sie 29, 2009 22:45

czytam, czytam i czytam - przecież te IV to jakaś pomyłka - miałem III 1,4 na pełnym wtrysku i przez 4 lata eksploatacji nie powiem złego słowa. Zdecydowałem się na IV 1,6 16V, ale szybko zrezygnowałem (zużycie paliwa). Zdecydowałem się na 1,4 16v bo porównując osiągi do do 1,6 16v to, aż takiej różnicy niema jak straszna jest różnica w spalaniu. Kupiłem 1,4 16 v w trasie do 130km/h nawet w 7l w mieście 8l, ale podstawowa wada to felerne tłoki ( http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251129 ), a w 1,6 jak nie obroty to II bieg itp.... Byłem strasznie zadowolony z III, ale IV mnie załamały (przynajmniej w benzynie)... VW w mojej ocenie, to chyba pomyłka - mocno zastanawiam się nad TOYOTĄ Corollą... - teraz czekam, czy mnie "zniszczycie", czy też podzielicie moje zdanie - zaznaczę że znam FORDA Focusa 1,6 16V i silnik bez problemów (190kkm) - może to przypadek, a VW to jednak dalej SUPER wozy...
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 22:50 przez Seba51a, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt wrz 01, 2009 07:27

Seba51a pisze:czy mnie "zniszczycie"
nie, zlinczujemy,
sam walczę z obrotami na zimnym a poza tym to już do MK3 bym się nie przesiadł, sam żałuję że nie wyżebrałem 3tys. przy zakupie na TDI. Codziennie pluję sobie w brodę.
A tak na poważnie to benzyny w MK4 to już nie te 1.8 co w MK3, przesadzili lekko z elektroniką i innymi. Ogólnie fajne autka ale zdecydowanie trza dbać i co chwila coś podłubać, głównie z obrotami.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 542 gości