Świecąca lampka oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Świecąca lampka oleju
Mam problem. Podczas jazdy jak tylko złapie temp. ok.80 C zaczyna się świecić lampka ciś.oleju. Raz się zaświeci, świeci , przygazuje gaśnie, ale nie ma zasady. Sprawdzałem olej jest ok, byłem u mechanika sprawdzał ciśnienie czy pompa olejowa pracuje ok ( przy wolnych obrotach 3 Bary), czujniki oleju sprawdzane,ok. Nadmienie tylko, że wymieniałem olej pod koniec grudnia oraz filtr powietrza. Taki problem pojawił się po tych dużych mrozach (-28), akumlator wyciągałem każdego dnia do domu. Samochód stoi na dworze. Proszę o pomoc
- krzysiek_morski
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:13
- Lokalizacja: Gliwice
Jazda w bardzo niskich temp. , to jazda na wzbogaconej mieszance przez nieco dłuższy czas. Silnik nie jest w stanie spalić całego paliwa i dostaje się ono do oleju rozrzedzając go.Nie napisałeś jaki przebieg ma autko, ani jaki olej zalałeś. Wyciaganie aku nie ma w tym przypadku znaczenia. Spróbuj zrobić dłuższą przejażdżkę, może pomoże.ikoy pisze:Mam problem. Podczas jazdy jak tylko złapie temp. ok.80 C zaczyna się świecić lampka ciś.oleju. Raz się zaświeci, świeci , przygazuje gaśnie, ale nie ma zasady. Sprawdzałem olej jest ok, byłem u mechanika sprawdzał ciśnienie czy pompa olejowa pracuje ok ( przy wolnych obrotach 3 Bary), czujniki oleju sprawdzane,ok. Nadmienie tylko, że wymieniałem olej pod koniec grudnia oraz filtr powietrza. Taki problem pojawił się po tych dużych mrozach (-2, akumlator wyciągałem każdego dnia do domu. Samochód stoi na dworze. Proszę o pomoc
Auto ma zrobione 189200 olej miałem zalany Mobil 1 15w40 a teraz w grudniu zalałem Fordowski 15w. Nie wiem czy zrobienie dalszej trasy ma coś wspólnego. Owszem jeżdzę tylko do pracy ( ok. 15 km) i tyle. Jak odkręciłem korek od oleju to było masło takie białe, nie wiem co jest. Będę musiał może czujnik oleju wymienić i wysokich obrotów....
[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 15:01 ]
Temperaturę łapię już po paru kilometrach ok.80-90 C
[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 15:01 ]
Temperaturę łapię już po paru kilometrach ok.80-90 C
Mam ta sama sytuacje tyle ze w golfie II wydaje mi sie ze mamy w dwojke uszczelke pod glowa do wymianyikoy pisze:Auto ma zrobione 189200 olej miałem zalany Mobil 1 15w40 a teraz w grudniu zalałem Fordowski 15w. Nie wiem czy zrobienie dalszej trasy ma coś wspólnego. Owszem jeżdzę tylko do pracy ( ok. 15 km) i tyle. Jak odkręciłem korek od oleju to było masło takie białe, nie wiem co jest. Będę musiał może czujnik oleju wymienić i wysokich obrotów....
[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 15:01 ]
Temperaturę łapię już po paru kilometrach ok.80-90 C
tu sie niestety z toba nie zgodze... mialem wczesniej cinkola (wiem ze cinkol to cinkol a golf to golf) i jakos "masla" na bagnecie nie mialem a uczelka do roboty? bylo widac ze zwiekszylo sie cisnienie w obiegu chlodzenia (byc moze zmniejszylo sie w oleju) weze z chlodnicy byly twarde prawie jak kamien... wymiana uszczelki i jak reka odiolbodzio_j pisze:To jest normalny objaw jazdy w zimie na niewielkich odcinkach. Para wodna skrapla się i w połączeniu z olejem tworzy się właśnie coś takiego. Dopóki nie ma tego na bagnecie to jeszcze nie ma powodów do obaw.ikoy pisze:Jak odkręciłem korek od oleju to było masło takie białe, nie wiem co jest.
To jest normalny objaw tylko że cienias pewnie jeżdził na syntetyku a ten objaw jest najbardziej widoczny na mineralu choć nie tylkoSwiRek pisze:tu sie niestety z toba nie zgodze... mialem wczesniej cinkola (wiem ze cinkol to cinkol a golf to golf) i jakos "masla" na bagnecie nie mialem a uczelka do roboty? bylo widac ze zwiekszylo sie cisnienie w obiegu chlodzenia (byc moze zmniejszylo sie w oleju) weze z chlodnicy byly twarde prawie jak kamien... wymiana uszczelki i jak reka odiolbodzio_j pisze:To jest normalny objaw jazdy w zimie na niewielkich odcinkach. Para wodna skrapla się i w połączeniu z olejem tworzy się właśnie coś takiego. Dopóki nie ma tego na bagnecie to jeszcze nie ma powodów do obaw.ikoy pisze:Jak odkręciłem korek od oleju to było masło takie białe, nie wiem co jest.
[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 19:02 ]
Niskiego ciśnienia ma 0.4 bar a wysokiego 1.8 barPrzemo440 pisze:spróbuj sprawdzic drugi czujnik cisnienia bo sa 2 ,ten od niskich obrotów on ma jakas niska wartośc ale dokładnie juz nie pamietam 0,6 do 1,2 chyba bara
[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 19:05 ]
Jest jeszcze taka sprawa że olej 15W40 jest olejem który zachowuje jako taką płynność do -15 stopni a u nas było -28 ja pojechałem do roboty autobusem wolałem nie ryzykować.
A czy jak świeci kontrolka to słyszysz panewki? To jest dość charakterystyczny odgłos.ikoy pisze:No i nie wiem co dalej.Wymieniłem czujnik wysokiego ciśnienia, i nic. Ale dostrzegłem że taraz zaczyna świecic cały czas jak złapię temp.90. Pomaga mu tylko zdrowa przygazówka tak do 4500 obr/min. i to niezawsze. Może problem leży w zaworku w pompie olejowej?Może rezystor poszedł?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 256 gości