zwarcie w skzrynce bezpieczników

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ZEUSSKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 27, 2009 09:53
Lokalizacja: Starachowice

zwarcie w skzrynce bezpieczników

Post autor: ZEUSSKS » czw sie 27, 2009 10:37

NIedawno zauważyłem, że silnik bardzo szybko się zagrzał(dmuchawa nie działała) spiąłem dumchawe na króko - działa. sprawdziłęm bezpieczniki i faktycznie 30A się przepalił. Wymieniłem bezpiecznik i znowu to samo, przy wpinaniu kolejnego zaczyna iskrzyć w skrzynce bezpiecznikowej. Oprócz tego nie zawsze chce zapalić)dociskam przewody w kopułce i świece i odpala ale potrawi tez zwariowac obrotomierz(lata od 0 do 4000) i auto gaśnie.
Czy mieliście podobne problemy? Potrzebny byłby schemat elektryki żebym mogł sprawdzić wiązkę kabli do dmuchawy.
prosze o pomoc w tej sprawie
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 10:52 przez ZEUSSKS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw sie 27, 2009 10:54

napisz jakie oznaczenie silnika, jeżeli po wsadzeniu nowego bezpiecznika pali się on od razu to znaczy że gdzieś jest zwarcie, musisz po kablach dojść gdzie jest problem.


Obrazek

ZEUSSKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 27, 2009 09:53
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: ZEUSSKS » czw sie 27, 2009 11:04

silnik 1,6 benzyna 55km, do dmuchawy ida chyba trzy przewody czerwono-biały, czerwono czarny i jescze jakiś sprawdze czy nie ma gdzies na nich zwarcia

symbol
poj.
śr. cyl. skok tłoka ilość cyl. kW model auta lata produkcji typ silnika rodzaj zapłonu

ABU 1598 76,5 86,9 4R 55 Golf III/Vento 7/92-9/94 si, kat Mono Motronic MA 1.2.3
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 11:25 przez ZEUSSKS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw sie 27, 2009 11:22

ZEUSSKS, idzie jeszcze brązowy, to jest masa. Czerwono-biały to I bieg dmuchawy, czerwono-czarny - II bieg.
Ale jeśli bezpiecznik spala się przy wkładaniu na zimnym silniku to te kable nie będą raczej przyczyną (bo na zimnym silniku i tak nie ma w nich napięcia). Przewody te (oba czerwono-kolorowe) idą do czujnika temperatury w chłodnicy i dopiero od tego miejsca napięcie jest doprowadzone na stałe (niezależnie od temp. silnika i stacyjki) przewodem całym czerwonym. Przewód ten razem z brązowym przechodzą jeszcze przez taką podwójną złączkę i dalej idą do skrzynki bezpieczników. Prawdopodobnie gdzieś się przetarł albo może być też przyciśnięty akumulatorem do masy pojazdu.



ZEUSSKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 27, 2009 09:53
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: ZEUSSKS » czw sie 27, 2009 11:27

iskrzy i sie przepala dopieero na goracym silniku, na zimnym działa



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw sie 27, 2009 11:28

to może czujnik temp się rozleciał jakoś i robi zwarcie


Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw sie 27, 2009 11:33

ZEUSSKS pisze:działa
Czyli w sumie nie działa, tyle że się nie przepala :bajer:
Skoro przepala się dopiero po zagrzaniu silnika to przyczyna powinna leżeć pomiędzy czujnikiem w chłodnicy i wentylatorem. Kable są chyba tam przyciśnięte do tej blachy na chłodnicy takim blaszanym języczkiem, może to on przeciął któryś kabel :-k
Lukasz_mk2 pisze:to może czujnik temp się rozleciał jakoś i robi zwarcie
Zwarcia do masy to raczej nie robi, bo masa wcale do niego nie dochodzi a siedzi on w plastikowej części chłodnicy i z masą nie ma styku.
Ale...
Może być jeszcze tak że zwarte są obydwa biegi wentylatora (w czujniku lub samym silniku wentylatora) i przy rozruchu na dwóch biegach jednocześnie pobór przekracza te 30A

[ Dodano: Czw Sie 27, 2009 11:39 am ]
ZEUSSKS, możesz sprawdzić czy po podaniu napięcia "na krótko" kolejno na zacisk od kabla czerw.-białego a następnie czerw.-czarnego wentylator osiąga różne obroty. Wtedy będzie wiadomo że biegi działają oddzielnie i nie są ze sobą zwarte.
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 11:35 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



ZEUSSKS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 27, 2009 09:53
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: ZEUSSKS » czw sie 27, 2009 12:45

przy wejściu na 2 bieg bezpiecznik się przepalił



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości