jaki kolor kabla - sonda lambda -> ecu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 14:22
Lokalizacja: Gliwice

jaki kolor kabla - sonda lambda -> ecu?

Post autor: bl » wt sie 25, 2009 00:03

witam,

Panowie mam prosbe.
dysponuje ktos moze schematem, albo wie... jaki kolor w w wiązce ma kabel sygnalowy, oraz masa, prowadzący do ecu?
potrzebuje sprawdzic czy jest prawidlowe polaczenie na kablach sygnalowych - komputer/sonda, bo cos dziwnego mi sie dzieje.

przy okazji moze ktos wie, jakie powinno byc napiecie generowane z ecu na tych kablach? mam niestety 0 v, i cos mi sie to nie podoba, bo z tego co wiem, komputer do sondy też podaje napięcie.


pzdr, Bartek
jest: reanimowany, ratowany przed zlomem golf III 3d 1.8 + LPG
był: golf III 1.6 ABU + LPG
byl: golf II 1.6D JP - nie zniszczalny, jedyny w swoim rodzaju;)

pawel kog
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt gru 26, 2008 11:50
Lokalizacja: irlandia

Post autor: pawel kog » wt sie 25, 2009 00:56

ile masz kabli wychodzacych z sondy.jezeli masz 4 to dwa biale sa podgrzewaniem sondy lambda gdy silnik jest zimny natomiast szary i czarny to sygnaly idace do komputera.
bialy z czerwonym paskiem podgrzewanie
brazowy z czarnym paskiem podgrzewanie
bialy sygnal z lambdy
zielony z czerwonym paskiem sygnal
wejscie 38 i 15 w komputerze sygnaly sondy.chyba miernikiem tego napiecia nie zmierzysz poniewaz zmienia sie za szybko .uzyj VAGA albo specjalnego przyzadu do sprawdzania sond lambda ktore to pokarza ci wartosc napiecia i czy sonda jest dobra napiecie powinno sie zmieniac miedzy 0.3 i 0.8 nawet 1Volt.
powodzenia


pozdrowienia

bl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 14:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bl » wt sie 25, 2009 08:59

witaj,
dzięki wielkie.
który z n ich to masa?

"bialy sygnal z lambdy
zielony z czerwonym paskiem sygnal "


wrzucilem nowa sonde lambda, ale coś odczyty z nierj nie bardzo. odczywiście może być uszkodzona.
niemam natomiast żadnego napięcia na wtyczce od kompa do sondy, a wydaje mi się że powinno tam coś się pojawiać. z tąd ten temat.

o ile biorę pod uwagę że miernik może kłamać,, i nie pokazywać oscylacji, o tyle, centralka LPG która pokazuje wachania napięć też daje jakieś zbyt niskie napięcia. przy dodaniu gazu napięcie rośnie, ale ale mimo wszystko nie jest to napięci takie jak powinno być.


pzdr, Bartek
jest: reanimowany, ratowany przed zlomem golf III 3d 1.8 + LPG
był: golf III 1.6 ABU + LPG
byl: golf II 1.6D JP - nie zniszczalny, jedyny w swoim rodzaju;)

pawel kog
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt gru 26, 2008 11:50
Lokalizacja: irlandia

lambda

Post autor: pawel kog » wt sie 25, 2009 22:28

mowiac szczeze nie mam zielonego pojecia ktory przewod moze byc masa.jezeli nie masz VAGa to moze znajdziesz kogos kto ma przyrzad do pomiaru stanu sondy.ale rob to tylko kiedy silnik jest goracy (wentylator zakrecil conajmniej raz).na podgrzewaniu masz napiecie tylko jak silnik jest zimny pozniej juz nie ma.mysle ze skup sie raczej na sygnale z sondy a nie na tym ktory tomasa.urzyj przyrzadu bonie zmierzysz napiecia.


pozdrowienia

bl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 14:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: bl » śr sie 26, 2009 10:17

ok.
vaga mam, ale moj sterownik silnika jest bardzo prosty, nie pokazuje niestety dokladnie dzialania sondy - pokazuje tylko wspolczynnik,
dzisiaj wezme interfejs i sprawdze co i jak. ale już chyba przyczyne znalazlem - zle zacisniety konektor idacy do centralki LPG.
dzisiaj posiedze i zobacze.


pzdr, Bartek
jest: reanimowany, ratowany przed zlomem golf III 3d 1.8 + LPG
był: golf III 1.6 ABU + LPG
byl: golf II 1.6D JP - nie zniszczalny, jedyny w swoim rodzaju;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 128 gości