Temperatura + wycieki oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Temperatura + wycieki oleju
Witam,
Problem mam nastepujacy. Podczas jazdy, czy to w miescie, czy na trasie, utrzymuje mi sie temperatura w okolicy 100 stopni. Wystarczy 20 minut w samochodzie i juz mam wskazowke na poziomie 100 stopni. Po zgaszeniu silnika wiatrak nadal chodzi.
Doszukuje sie problemu w nieprawidlowo dzialajacym czujniku temperatury, ktory nieprawidlowo wskazuje temperature na wskazowce i powoduje nieuzasadnione uruchamianie wiatraka.
Czy moja diagnoza jest trafna to raczej bym chcial skonfrontowac z waszymi opiniami.
Trapi mnie jednak druga sprawa. Mam rowniez wycieki spod korka oleju i zastanawiam sie czy moze to miec jakis zwiazek ze zbyt wysoka temperatura silnika (wiec czujnik musialby byc dobry, a usterka siedzi gdzie indziej). Po odkreceniu korka przy uruchomionym silniku nie ma przedmuchow, tylko troche chlapie, wiec mysle ze nie ma problemu z cisnieniem na cylindrach. Korek zdaje sie scisle przylegac i dobrze uszczelniac wlew oleju, ale to moze tylko zludzenie.
Pytanie mam takie. Czy moze sie cos dziac z glowica w przypadku takich objawow jak opisalem wyzej ? Czy moze wycieki spod korka nie maja zadnego zwiazku z temperatura pokazywana na desce rozdzielczej ?
No czekam na wasze sugestie.
Pozdrawiam
Problem mam nastepujacy. Podczas jazdy, czy to w miescie, czy na trasie, utrzymuje mi sie temperatura w okolicy 100 stopni. Wystarczy 20 minut w samochodzie i juz mam wskazowke na poziomie 100 stopni. Po zgaszeniu silnika wiatrak nadal chodzi.
Doszukuje sie problemu w nieprawidlowo dzialajacym czujniku temperatury, ktory nieprawidlowo wskazuje temperature na wskazowce i powoduje nieuzasadnione uruchamianie wiatraka.
Czy moja diagnoza jest trafna to raczej bym chcial skonfrontowac z waszymi opiniami.
Trapi mnie jednak druga sprawa. Mam rowniez wycieki spod korka oleju i zastanawiam sie czy moze to miec jakis zwiazek ze zbyt wysoka temperatura silnika (wiec czujnik musialby byc dobry, a usterka siedzi gdzie indziej). Po odkreceniu korka przy uruchomionym silniku nie ma przedmuchow, tylko troche chlapie, wiec mysle ze nie ma problemu z cisnieniem na cylindrach. Korek zdaje sie scisle przylegac i dobrze uszczelniac wlew oleju, ale to moze tylko zludzenie.
Pytanie mam takie. Czy moze sie cos dziac z glowica w przypadku takich objawow jak opisalem wyzej ? Czy moze wycieki spod korka nie maja zadnego zwiazku z temperatura pokazywana na desce rozdzielczej ?
No czekam na wasze sugestie.
Pozdrawiam
A nie masz mazi pod korkiem oleju?
Jak masz 100st. to po zgaszeniu otwórz maskę i posłuchaj czy ci się w zbiorniczku nie gotuje.
Nie miesza ci się olej z wodą (w obie strony sprawdź).
Nie wiem czy dobrze kojarzę ale czujnik temp na wskaźnik i czujnik temp. załączający wiatraki to nie są te same czujniki tylko oddzielne.
Zobacz jak wygląda uszczelka na korku oleju czy nie jest gdzieś poszarpana.
Pozdrawiam
Jak masz 100st. to po zgaszeniu otwórz maskę i posłuchaj czy ci się w zbiorniczku nie gotuje.
Nie miesza ci się olej z wodą (w obie strony sprawdź).
Nie wiem czy dobrze kojarzę ale czujnik temp na wskaźnik i czujnik temp. załączający wiatraki to nie są te same czujniki tylko oddzielne.
Zobacz jak wygląda uszczelka na korku oleju czy nie jest gdzieś poszarpana.
Pozdrawiam
teoretycznie w szczelnym układzie woda tez sie nie zagotuje przy 100st. ze względu na ciśnienie. temp wrzenia jest wyższa.mjeciu pisze:Plyn sie nie gotuje ale z tego co wiem, to ma on wyzsza temperature wrzenia niz woda, wiec nie zagotuje sie przy 100 stopniach.
Uszczelki może pod korkiem oleju może nie być, ale czasami jest nie wiedziałem jak u ciebie.
Dobrze by było podpiąć się pod vaga i sprawdzić jaką temp pokazuje i czy błedów żadnych nie ma.
mjeciu, możliwe że jest to wina termostatu, otwiera się za późno i dlatego utrzymuje wyższą temperaturę silnika. Wymień na Wahlera lub oryginalnego z ASO.
Czujnik temperatury dobrze wskazuje, ponieważ włącza się wentylator, a to oznacza że temperatura jest nieco wyższa (większa od 90st.)
Oczywiście termowłącznik wentylatora nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury, oba te elementy pracują niezależnie.
Tak więc zacznij od wymiany termostatu (sprawdź na wszelki wypadek przy jakiej temperaturze dolny wąż chłodnicy robi się ciepły, jeśli powyżej 90st to termostat walnięty)
Czujnik temperatury dobrze wskazuje, ponieważ włącza się wentylator, a to oznacza że temperatura jest nieco wyższa (większa od 90st.)
Oczywiście termowłącznik wentylatora nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury, oba te elementy pracują niezależnie.
Tak więc zacznij od wymiany termostatu (sprawdź na wszelki wypadek przy jakiej temperaturze dolny wąż chłodnicy robi się ciepły, jeśli powyżej 90st to termostat walnięty)
Korek nie ma uszczelki, a powinien. Dlatego jest wyciek.
Jeśli nie ma ubytku płynu chlodzącego, korek nie ma mazi, auto ma właściwą moc i nie kopci to uszczelka jest ok.
Temp 100st to nie jest jeszcze taka tragedia, silnik powinien utrzymywać szczelność do 130st.
Tak więc oprócz termostatu wymień też korek.
Jeśli nie ma ubytku płynu chlodzącego, korek nie ma mazi, auto ma właściwą moc i nie kopci to uszczelka jest ok.
Temp 100st to nie jest jeszcze taka tragedia, silnik powinien utrzymywać szczelność do 130st.
Tak więc oprócz termostatu wymień też korek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości