[mk3] Brak mocy w moim golfie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Brak mocy w moim golfie
Cześć
Mam golfa III, silnik abs. Auto kupiłem miesiąc temu, wymieniłem wszystkie paski, oleje, przewody, świece, filtry, płyny. Jednak auto dalej jest zamulone. Objawia to się tym, że auto nie ma mocy, jeśli jadę 100 km/h to auto ma już prawie 3100 obr. na 5 biegu. A z tego co wiem przy tej prędkości powinno być raczej ok. 2500 obr.
Czytałem kilka postów na forum w związku z brakiem mocy i mam pytanie czy może to być przepływomierz lub podstawa gaźnika lub katalizator, czy może zupełnie coś innego?
Mam golfa III, silnik abs. Auto kupiłem miesiąc temu, wymieniłem wszystkie paski, oleje, przewody, świece, filtry, płyny. Jednak auto dalej jest zamulone. Objawia to się tym, że auto nie ma mocy, jeśli jadę 100 km/h to auto ma już prawie 3100 obr. na 5 biegu. A z tego co wiem przy tej prędkości powinno być raczej ok. 2500 obr.
Czytałem kilka postów na forum w związku z brakiem mocy i mam pytanie czy może to być przepływomierz lub podstawa gaźnika lub katalizator, czy może zupełnie coś innego?
dark moon, więc pora na początek podłaczyć autko do komputera (bo może któryś czujnik padnięty), a jak nie wyskoczą jakieś blędy to zająłbym się diagnostyka silnika - pomisr ciśnienia sprężania itp itd, bo może silniczek nie jedzie więcej bo już nie może....
Napisz jeszcze cos o zużyciu oleju i zużyciu paliwa
Napisz jeszcze cos o zużyciu oleju i zużyciu paliwa
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Re: [mk3] Brak mocy w moim golfie
w mk3 1,4 przy 3000 mam jakieś 110 km/h wiec napewno cos jest nie tak
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Odpowiadam wpierw na pytania:Adamtd pisze:dark moon, więc pora na początek podłaczyć autko do komputera (bo może któryś czujnik padnięty), a jak nie wyskoczą jakieś blędy to zająłbym się diagnostyka silnika - pomisr ciśnienia sprężania itp itd, bo może silniczek nie jedzie więcej bo już nie może....
Napisz jeszcze cos o zużyciu oleju i zużyciu paliwa
- oleju nie bierze, jak kupiłem auto wymieniłem oleje i jego stan jest taki jak zalałem
- co się tyczy paliwa, jeżdżę głównie po mieście więc spalanie ok 10l na 100 km
Wybieram się właśnie do diagnosty, żeby mi całe auto sprawidził ale to dopiero w poniedziałek. Zastanawia mnie właśnie przyczyna owego "muła", na co byście postawili?
- ciśnienie
- sprzęgło
- przepływomierz
- podstawa
- katalizator
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Siemanko
U mnie też przy 3000 mam jakieś 110 i nie uważam żeby mój Golfi z 1,8 ABS cokolwiek odstawała względem mocy podobnym egzemplarzom.
Poza tym kondycja jednostki nie ma nic wspólnego z prędkościami osiaganymi na poszczególnych biegach (no chyba że na 4 czy 5 nie ma już siły dokręcić wyżej).
Wydaje mi się że różnice wskazań między poszczególnymi egzemparzami oprócz ewidentnych awari czujnkika lub zegara (chyba rzadkość) wynika głównie z rzeczy takich jak: profil opny (balonowa opona ugina sie mocniej od niskoprofilowej); ciśnienie w kołach a nawet zużycie ogumienia.
Jak ma Cię to pocieszyć to mój też jest taki dojechany że prz 3000 na 5-tce kula się tylko 110.
Pozdrawiam Mariusz
[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 21:47 ]
Aha zapomniałem dodać że niekiedy sprzęgło może się slizgać ale z reguły tylko podczas rozpędzania a nie jazdy ze stałą prędkością
U mnie też przy 3000 mam jakieś 110 i nie uważam żeby mój Golfi z 1,8 ABS cokolwiek odstawała względem mocy podobnym egzemplarzom.
Poza tym kondycja jednostki nie ma nic wspólnego z prędkościami osiaganymi na poszczególnych biegach (no chyba że na 4 czy 5 nie ma już siły dokręcić wyżej).
Wydaje mi się że różnice wskazań między poszczególnymi egzemparzami oprócz ewidentnych awari czujnkika lub zegara (chyba rzadkość) wynika głównie z rzeczy takich jak: profil opny (balonowa opona ugina sie mocniej od niskoprofilowej); ciśnienie w kołach a nawet zużycie ogumienia.
Jak ma Cię to pocieszyć to mój też jest taki dojechany że prz 3000 na 5-tce kula się tylko 110.
Pozdrawiam Mariusz
[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 21:47 ]
Aha zapomniałem dodać że niekiedy sprzęgło może się slizgać ale z reguły tylko podczas rozpędzania a nie jazdy ze stałą prędkością
Ja jak miałem trochę problemów z obrotami to zresetowałem (nieświadomie przy wymianie akumulatora) komputer i chodzi teraz pięknie. Powracając do 3tys obrotów to ja w silniku AAM mam ponad 120 km/h a mam LPG(mierzone gdzieś przedwczoraj) ale kiedyś miałem ok.115 przy prawie 4tys. obrotów (w międzyczasie wspomniany już zresetowany komp, wymienione łożyska i olej )
[you] dobrze że jeździsz vw
Ma - jak silnik nie daje momentu i mocy maksymalnej to i prędkości (samochodu nie silnika) będzie większy problem wykrecić - dotyczy to wszystkich biegówmaryjan112 pisze:Poza tym kondycja jednostki nie ma nic wspólnego z prędkościami osiaganymi na poszczególnych biegach (no chyba że na 4 czy 5 nie ma już siły dokręcić wyżej).
[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 22:26 ]
dark moon, czy dobrze rozumiem że silnik wkeca sie bez problemów na obroty? Sprawdzałeś czy nie ślizga się sprzęgło? Bo jeśli sprzęglo będzie OK - oleju nie łyka, benzyny pali normalnie - to może masz wszystko OK.
Niech może sie jeszcze ktoś wypowie kto ma ABSa jak ma z tymi prędkościami przy 3000
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
[Ma - jak silnik nie daje momentu i mocy maksymalnej to i prędkości (samochodu nie silnika) będzie większy problem wykrecić - dotyczy to wszystkich biegów
Nie jestem mechanikiem (i pamiętam, że niekiedy to Ty pomagałeś mi a nie na odwrót) ale jakoś nie może do mnie dotrzeć ta teoria. Wynika z tego, że porównując silnik ABS z 75 konnym AAM (z tego co wiem skrzynie są te same) ten słabszy powinien jechać na przysłowiowych 3000 na 5-tce wolniej od 90 konnego ABS. Czy tak?
Pozdrawiam
Mariusz
Nie jestem mechanikiem (i pamiętam, że niekiedy to Ty pomagałeś mi a nie na odwrót) ale jakoś nie może do mnie dotrzeć ta teoria. Wynika z tego, że porównując silnik ABS z 75 konnym AAM (z tego co wiem skrzynie są te same) ten słabszy powinien jechać na przysłowiowych 3000 na 5-tce wolniej od 90 konnego ABS. Czy tak?
Pozdrawiam
Mariusz
Nie znam ich charakterystyki momentu i mocy aby Ci odpowiedzieć wprost.maryjan112 pisze:ten słabszy powinien jechać na przysłowiowych 3000 na 5-tce wolniej od 90 konnego ABS. Czy tak?
Ale ja miałem na myśli dwa identyczne silniki - tylko jeden w dobrym stanie, a ten kolejny w kiepskim. Wtedy to owszem sprawny silnik prędzej osiągnie te np 3000 obrotów i faktycznie auto może mieć większą prędkośc - w prównaniu z autem z padniętym silniczkiem.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Oborty łapie bez problemu, na postoju nie ma też żadnego falowania obrotów czy też gaśnięcia silnika. Sprzęgło się nie ślizga, sprawdzałem i wszystko jest cacy. Swoją drogą sprzęgło sprawdzałem po przez jechanie na drugim biegu i dodawanie gazu. Wszystko było ok, czy ta metoda jest aby dobra? (przeczytałem o niej na forum)Adamtd pisze:dark moon, czy dobrze rozumiem że silnik wkeca sie bez problemów na obroty? Sprawdzałeś czy nie ślizga się sprzęgło? Bo jeśli sprzęglo będzie OK - oleju nie łyka, benzyny pali normalnie - to może masz wszystko OK.
Niech może sie jeszcze ktoś wypowie kto ma ABSa jak ma z tymi prędkościami przy 3000
Więc stanij autkiem, zaciągnij mocno ręczny, wrzuć dajmu na to trójkę i puszczaj sprzęglo dodając gazu- tak jakbyś chciał ruszyć. Jeśli silnik w pewnym momencie zgaśnie to sprzęglo OK. A jeśli Ty będziesz dodawal gazu - obroty zaczną rosnąć, a autko w miejscu - to juz OK nie jest. Ta metoda uważam że jest bardziej praktyczna i wiarygodnadark moon pisze:swoją drogą sprzęgło sprawdzałem po przez jechanie na drugim biegu i dodawanie gazu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 208 gości