[mk3] Brak mocy w moim golfie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dark moon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 03, 2006 13:24
Lokalizacja: Oława

[mk3] Brak mocy w moim golfie

Post autor: dark moon » pt lut 03, 2006 13:31

Cześć
Mam golfa III, silnik abs. Auto kupiłem miesiąc temu, wymieniłem wszystkie paski, oleje, przewody, świece, filtry, płyny. Jednak auto dalej jest zamulone. Objawia to się tym, że auto nie ma mocy, jeśli jadę 100 km/h to auto ma już prawie 3100 obr. na 5 biegu. A z tego co wiem przy tej prędkości powinno być raczej ok. 2500 obr.
Czytałem kilka postów na forum w związku z brakiem mocy i mam pytanie czy może to być przepływomierz lub podstawa gaźnika lub katalizator, czy może zupełnie coś innego?



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » pt lut 03, 2006 14:49

no rzeczywiście przy 3000obr/min na prostej drodze powinno być co najmniej 120km/h


[you] dobrze że jeździsz vw

dark moon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 03, 2006 13:24
Lokalizacja: Oława

Post autor: dark moon » pt lut 03, 2006 14:52

krzysio pisze:no rzeczywiście przy 3000obr/min na prostej drodze powinno być co najmniej 120km/h
Dokładnie, a to auto po prostu nie jedzie. Myślałem, że pomoże wymiana ww. części ale nadal to samo i nie wiem co może być przyczyną, liczę na to że ktoś mi pomoże na tym forum :).



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt lut 03, 2006 21:45

dark moon, więc pora na początek podłaczyć autko do komputera (bo może któryś czujnik padnięty), a jak nie wyskoczą jakieś blędy to zająłbym się diagnostyka silnika - pomisr ciśnienia sprężania itp itd, bo może silniczek nie jedzie więcej bo już nie może....
Napisz jeszcze cos o zużyciu oleju i zużyciu paliwa


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

luk22mie
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: sob cze 04, 2005 12:45
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: [mk3] Brak mocy w moim golfie

Post autor: luk22mie » pt lut 03, 2006 21:49

w mk3 1,4 przy 3000 mam jakieś 110 km/h wiec napewno cos jest nie tak



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » pt lut 03, 2006 22:03

luk22mie pisze:w mk3 1,4 przy 3000 mam jakieś 110 km/h wiec napewno cos jest nie tak
Na to nie ma reguły... Bo ja mam w 2,0 przy 3 tys obr. 110 km/h ale jeszcze duży zapas mocy...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

dark moon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 03, 2006 13:24
Lokalizacja: Oława

Post autor: dark moon » pt lut 03, 2006 22:34

Adamtd pisze:dark moon, więc pora na początek podłaczyć autko do komputera (bo może któryś czujnik padnięty), a jak nie wyskoczą jakieś blędy to zająłbym się diagnostyka silnika - pomisr ciśnienia sprężania itp itd, bo może silniczek nie jedzie więcej bo już nie może....
Napisz jeszcze cos o zużyciu oleju i zużyciu paliwa
Odpowiadam wpierw na pytania:
- oleju nie bierze, jak kupiłem auto wymieniłem oleje i jego stan jest taki jak zalałem
- co się tyczy paliwa, jeżdżę głównie po mieście więc spalanie ok 10l na 100 km

Wybieram się właśnie do diagnosty, żeby mi całe auto sprawidził ale to dopiero w poniedziałek. Zastanawia mnie właśnie przyczyna owego "muła", na co byście postawili?
- ciśnienie
- sprzęgło
- przepływomierz
- podstawa
- katalizator



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » pt lut 03, 2006 22:45

Siemanko

U mnie też przy 3000 mam jakieś 110 i nie uważam żeby mój Golfi z 1,8 ABS cokolwiek odstawała względem mocy podobnym egzemplarzom.

Poza tym kondycja jednostki nie ma nic wspólnego z prędkościami osiaganymi na poszczególnych biegach (no chyba że na 4 czy 5 nie ma już siły dokręcić wyżej).

Wydaje mi się że różnice wskazań między poszczególnymi egzemparzami oprócz ewidentnych awari czujnkika lub zegara (chyba rzadkość) wynika głównie z rzeczy takich jak: profil opny (balonowa opona ugina sie mocniej od niskoprofilowej); ciśnienie w kołach a nawet zużycie ogumienia.

Jak ma Cię to pocieszyć to mój też jest taki dojechany że prz 3000 na 5-tce kula się tylko 110. :)

Pozdrawiam Mariusz

[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 21:47 ]
Aha zapomniałem dodać że niekiedy sprzęgło może się slizgać ale z reguły tylko podczas rozpędzania a nie jazdy ze stałą prędkością



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » pt lut 03, 2006 22:53

Ja jak miałem trochę problemów z obrotami to zresetowałem (nieświadomie przy wymianie akumulatora) komputer i chodzi teraz pięknie. Powracając do 3tys obrotów to ja w silniku AAM mam ponad 120 km/h a mam LPG(mierzone gdzieś przedwczoraj) ale kiedyś miałem ok.115 przy prawie 4tys. obrotów (w międzyczasie wspomniany już zresetowany komp, wymienione łożyska i olej :D )


[you] dobrze że jeździsz vw

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt lut 03, 2006 23:19

maryjan112 pisze:Poza tym kondycja jednostki nie ma nic wspólnego z prędkościami osiaganymi na poszczególnych biegach (no chyba że na 4 czy 5 nie ma już siły dokręcić wyżej).
Ma - jak silnik nie daje momentu i mocy maksymalnej to i prędkości (samochodu nie silnika) będzie większy problem wykrecić - dotyczy to wszystkich biegów

[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 22:26 ]
dark moon, czy dobrze rozumiem że silnik wkeca sie bez problemów na obroty? Sprawdzałeś czy nie ślizga się sprzęgło? Bo jeśli sprzęglo będzie OK - oleju nie łyka, benzyny pali normalnie - to może masz wszystko OK.
Niech może sie jeszcze ktoś wypowie kto ma ABSa jak ma z tymi prędkościami przy 3000


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob lut 04, 2006 00:32

[Ma - jak silnik nie daje momentu i mocy maksymalnej to i prędkości (samochodu nie silnika) będzie większy problem wykrecić - dotyczy to wszystkich biegów

Nie jestem mechanikiem (i pamiętam, że niekiedy to Ty pomagałeś mi a nie na odwrót) ale jakoś nie może do mnie dotrzeć ta teoria. Wynika z tego, że porównując silnik ABS z 75 konnym AAM (z tego co wiem skrzynie są te same) ten słabszy powinien jechać na przysłowiowych 3000 na 5-tce wolniej od 90 konnego ABS. Czy tak?

Pozdrawiam
Mariusz



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob lut 04, 2006 00:54

maryjan112 pisze:ten słabszy powinien jechać na przysłowiowych 3000 na 5-tce wolniej od 90 konnego ABS. Czy tak?
Nie znam ich charakterystyki momentu i mocy aby Ci odpowiedzieć wprost.
Ale ja miałem na myśli dwa identyczne silniki - tylko jeden w dobrym stanie, a ten kolejny w kiepskim. Wtedy to owszem sprawny silnik prędzej osiągnie te np 3000 obrotów i faktycznie auto może mieć większą prędkośc - w prównaniu z autem z padniętym silniczkiem.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

dark moon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lut 03, 2006 13:24
Lokalizacja: Oława

Post autor: dark moon » sob lut 04, 2006 01:21

Adamtd pisze:dark moon, czy dobrze rozumiem że silnik wkeca sie bez problemów na obroty? Sprawdzałeś czy nie ślizga się sprzęgło? Bo jeśli sprzęglo będzie OK - oleju nie łyka, benzyny pali normalnie - to może masz wszystko OK.
Niech może sie jeszcze ktoś wypowie kto ma ABSa jak ma z tymi prędkościami przy 3000
Oborty łapie bez problemu, na postoju nie ma też żadnego falowania obrotów czy też gaśnięcia silnika. Sprzęgło się nie ślizga, sprawdzałem i wszystko jest cacy. Swoją drogą sprzęgło sprawdzałem po przez jechanie na drugim biegu i dodawanie gazu. Wszystko było ok, czy ta metoda jest aby dobra? (przeczytałem o niej na forum)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob lut 04, 2006 01:29

dark moon pisze:swoją drogą sprzęgło sprawdzałem po przez jechanie na drugim biegu i dodawanie gazu
Więc stanij autkiem, zaciągnij mocno ręczny, wrzuć dajmu na to trójkę i puszczaj sprzęglo dodając gazu- tak jakbyś chciał ruszyć. Jeśli silnik w pewnym momencie zgaśnie to sprzęglo OK. A jeśli Ty będziesz dodawal gazu - obroty zaczną rosnąć, a autko w miejscu - to juz OK nie jest. Ta metoda uważam że jest bardziej praktyczna i wiarygodna



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 208 gości