AKL (1.6i 8V) - bierze olej - czy remont się szykuje?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

AKL (1.6i 8V) - bierze olej - czy remont się szykuje?

Post autor: Agamek12 » pt sie 21, 2009 12:26

Mój [AKL] po 200.000km wciąga olej. Na półsyntetyku MOBIL brał około 0,3l/1000km, na mineralnym MOBIL zużycie się nie zmniejszyło. Auto ma moc, spalanie benzyny bardzo przyzwoite, żadnych problemów z zapalaniem, żadnych pęcherzyków powietrza czy śladów oleju w płynie chłodniczym, żadnych wycieków. Jedynie podczas zzpalania zimnego silnika po przegazowaniu potrafi z rury wylecieć przez kilka sekund ciemno-siwy/szary (ale z całą pewnością nie niebieski) dym. Zderzak i inne elementy nadwozia są nieokopcone, jedynie w rurze jest "czarno". Analiza spalin na ciepłym silniku nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Co z tym robić? Zostawić, jak jest, czy remontować? A jeśli remontować, to co?
Jeden ze znajomych mówi, że może to być winą nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych - może mieć rację? A jeśli tak, to jaki może być koszt takiej wymiany?
Inny mówi, że ten silnik ma wysoką temperaturę wewnątrz cylindrów i wskutek niej olej (inny, niż dopuszczony przez VW normą 500.00, 501.01, 502.00) olej poprostu "wyparowuje". Myślę o powrocie na półsyntetyk, np. Shell Helix PLUS (10W40).

Co sądzicie?


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » pt sie 21, 2009 12:41

najprawdopodobniej uszczelniacze sie kończą, jak smienisz na 10w40 to napewo mu sie nie poprawi:)


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt sie 21, 2009 12:57

powiem tak mój brał 1l/1000km zmieniłem z castrola 10W40 na minerala 15w40 i nic sie nie zmieniło, po 2000km zaczął kopcić po odpaleniu i mocnym przygazowaniu, oddałem do mechanika - diagnoza uszczelniacze, rozebrał i niestety pierścienie już umarły koszt roboty prawie 1300, ale powróciłem na półsyntetyk 10W40 Mobila 3tys km zrobiłem i olej czyściutki i nawet 1mm nie zmniejszył się puki co(przebieg obecnie 203000km). Co jeszcze po odpaleniu i odkręceniu korka oleju były przedmuchy (skoki obrotów).
Co do twojej sytuacji zmiana bez wymiany uszczelniaczy tylko pogorszy wycieki, ewentualnie brać będzie jak brał.
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 12:57 przez feniks, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pt sie 21, 2009 19:11

Ja nie zaobserwowałem zwiększenia zużycia oleju przez ostatnie 20.000km - zawsze było na tym samym poziomie. Nie narzekam też na spadek dynamiki czy jakiekolwiek inne niedogodności. Tak sobie myśle, czy nie zaryzykować wlania jakiegoś firmowego (np. STP) śuwaksa do silnika...


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pt sie 21, 2009 21:13

zacznij od uszczelniaczy, objawy ktore opisales pasuja - przechodzilem przez to samo i ich wymiana pomogla... jesli Tobie nie pomoze, to i tak uwazam ze powodow do zbytniej paniki jeszcze nie ma.


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pt sie 21, 2009 21:44

j_a_r_o_o_o pisze:zacznij od uszczelniaczy, objawy ktore opisales pasuja - przechodzilem przez to samo i ich wymiana pomogla... jesli Tobie nie pomoze, to i tak uwazam ze powodow do zbytniej paniki jeszcze nie ma.
po przejrzeniu kilku stron www skłaniam się ku tej właśnie teorii - mógłbyś powiedzieć, ile zapłaciłeś za uszczelniacze (jakie?) i ich wymianę (czy robiłeś bez zdejmowania głowicy?)?


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pt sie 21, 2009 21:53

Agamek12 pisze:
j_a_r_o_o_o pisze:zacznij od uszczelniaczy, objawy ktore opisales pasuja - przechodzilem przez to samo i ich wymiana pomogla... jesli Tobie nie pomoze, to i tak uwazam ze powodow do zbytniej paniki jeszcze nie ma.
po przejrzeniu kilku stron www skłaniam się ku tej właśnie teorii - mógłbyś powiedzieć, ile zapłaciłeś za uszczelniacze (jakie?) i ich wymianę (czy robiłeś bez zdejmowania głowicy?)?
powiem Ci tak, placilem razem z wymiana uszczelki pod glowica. Same uszczelniacze nie sa az takie drogie, kilkadziesiat zł. To takie male gumki :grin: Mnie w sumie naprawa wyszla 200 zl po malych perturbacjach z mechanikiem - dlatego troche taniej



Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pt sie 21, 2009 22:50

j_a_r_o_o_o pisze:
Agamek12 pisze:
j_a_r_o_o_o pisze:zacznij od uszczelniaczy, objawy ktore opisales pasuja - przechodzilem przez to samo i ich wymiana pomogla... jesli Tobie nie pomoze, to i tak uwazam ze powodow do zbytniej paniki jeszcze nie ma.
po przejrzeniu kilku stron www skłaniam się ku tej właśnie teorii - mógłbyś powiedzieć, ile zapłaciłeś za uszczelniacze (jakie?) i ich wymianę (czy robiłeś bez zdejmowania głowicy?)?
powiem Ci tak, placilem razem z wymiana uszczelki pod glowica. Same uszczelniacze nie sa az takie drogie, kilkadziesiat zł. To takie male gumki :grin: Mnie w sumie naprawa wyszla 200 zl po malych perturbacjach z mechanikiem - dlatego troche taniej
200zł za uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą? To koszt samej robocizny, czy razem z częściami?
Uszczelniacze to podobno koszt około 5zł/szt...


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pt sie 21, 2009 23:21

uszczelniacze to koszt ok 15-20zl za komplet 8sztuk... elringa np..

wymiana bez zdejmowania glowicy to srednio koszt 150-200zl za sama robote, plus uszczelniacze i uszczelka pod pokrywe zaworow...takze ok 250zl mozna dac ( w wawie takie ceny)

z tym ze jesli bylyby to uszczelniacze to po nocnym odpalaniu powinien zakopcic na niebiesko.. poniewaz olej splywa sobie w prowadnicy zaworowej poprzez niesczelne uszczelniacze do komory i tam sie spala, stad ten dym...

warto to zrobic bo moga sie zapiekac pierscienie jak oleju zaczyna coraz wiecej splywac....

ja u siebie to robilem, poniewaz denerwowalo mnie kopcenie na niebiesko przy rannym odpalaniu, tyle ze u mnie to padlo przy 293kkm..

a co do oleju to polecam motula lub liqui molly, valvoline, reszta to rozlewane oleje w polsce..



Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pt sie 21, 2009 23:44

haps pisze:z tym ze jesli bylyby to uszczelniacze to po nocnym odpalaniu powinien zakopcic na niebiesko.
u mnie kopci na ciemno-szary/siwy kolor ale tylko przy porannym odpaleniu i tylko wtedy, gdy zaraz po zapaleniu zdecydowanie go "przegazuję" (jak nie dam gazu, nie widać żadnego dymu...). Z całą pewnością dym nie jest niebieski.

PS: mógłbyś mi dać namiar na warsztat, w którym robiłeś swoje uszczelniacze?
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 23:53 przez Agamek12, łącznie zmieniany 1 raz.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pt sie 21, 2009 23:58

Agamek12 A kiedy wymieniales swiece??


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
cinekban87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cinekban87 » sob sie 22, 2009 00:03

ja sie tak dolacze bo i u mnie prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany wszytsko wyszlo po zalozeniu lpg bo na benzynie nie bral nie kopcil i nie kopci heh moze jeszcze tak pojedze czy zwlekanie z wymiana moze cos pogorszyc czy tylko coraz wieksze dolewki oleju na 1 tys km bierze ok 0.5 l oleju


Passat B3 1.8 Rp 90 Rip
Polo II 1.4 92 Rip
Golf III 1.6 94 Sprzedany :[
Scirocco II 1.8 88 Rip
Scirocco II 1.8 90

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » sob sie 22, 2009 08:04

cinekban87 pisze:jeszcze tak pojedze czy zwlekanie z wymiana moze cos pogorszyc
tak jak kolega haps wyżej pisał, albo zrobisz uszczelniacze albo wkrótce uszczelniacze z pierścieniami i zamiast 250pln za uszczelniacze zapłacisz 1270 jak ja za robotę pierścieni i całej reszty.


Obrazek

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » sob sie 22, 2009 09:06

j_a_r_o_o_o pisze:Agamek12 A kiedy wymieniales swiece??
20.000km temu...


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości