1.8 ABS Nowy termostat i dalej 70 do 80 st

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

1.8 ABS Nowy termostat i dalej 70 do 80 st

Post autor: maryjan112 » czw lut 02, 2006 21:30

Siemanko.

Mimo że dużo jest podobnych tematów nie znalazłem nic analogicznego do mojego problemu.

Przedwczoraj rano jadąc do pracy zauważyłem że skazówka temp. nie urosła powyżej 80 st.
Normalnie jak tylko sie ruszy to śmiało bryka aż do 90 st. Wkurzyłem się bo pomyślałem że to przez ten tani termostat który wymieniłem w tamtym roku.

Dziś kupiłem nowy a mechanik wymienil mi go (oryginalny Wa....-dokładnie nie pamiętam).

Niestety temperatura wzrosła ale tylko do 70st. Po dłużym postoju z włączonym motorem powoli wzrastała do pionu. Jednak przy nie pełnych 90 st zaczął duchać wentylator (zawsze włącza się przy jakiś 95 st). Z tego co mi się wydaje przy tych 70 st ogrzewanie działa całkiem sprawnie.

Wydaje się że to czujnik. Tylko który? Podobno jest kilka. A może coś zegarami?
(wadliwy termostat raczej odpada).

Węży nie macałem ale jak trzeba to zaraz szoruje na parking.

Nie chce już ryzykować błędnej diagnozy bo wszystko kosztuje a w sobote golfi pociągnął mnie 250 zeta.

Ktoś miał coś podobnego i wie w co jest cięte?
Pozdrawiam Mariusz



bakrzych
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 17:33
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: bakrzych » czw lut 02, 2006 21:40

Cześc
Ja wtamtym tygogniu miałem to samo: wskazówka trzymała 70-80st ale czasami skakała do 90 i potem znowu dół. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury koszt 30zł i wszystko ok

[ Dodano: Czw Lut 02, 2006 20:40 ]
Cześc
Ja w tamtym tygogniu miałem to samo: wskazówka trzymała 70-80st ale czasami skakała do 90 i potem znowu dół. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury koszt 30zł i wszystko ok



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 02, 2006 21:42

maryjan112 pisze:Węży nie macałem ale jak trzeba to zaraz szoruje na parking.
Pomacaj jak będziesz miał na wskazniku w granicach 80st.Jak dolny bedzie zimny to termostat masz oki.A tak nawiasem mówiąc to masz wywalony czujnik temperatury.Bo wentylator ma swój czujnik w chłodnicy i on działa bo sie włącza.



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » czw lut 02, 2006 22:03

...jeśli czujnik jest ok --> daje sygnał wentylowi już po otwarciu termostatu. Wtedy ciecz jest już w chłodnicy i wiatrak ma co chłodzić. Jeśli czujnik jest walnięty, wiatrak kręci się za wcześnie... Najpierw dolny waż się ma zrobić ciepły, potem ma się włączyć wiatrak, bo gorąca ciecz wpłynęła do dużego obiegu. Jeśli jest odwrotnie - czujnik do wymiany. Z kolei jeśli przed osiągnięciem 90st dolny wąż robi się ciepły - padł termostat i za szybko puszcza duży obieg... BTW – nawet fabrycznie nowy termostat może być padnięty, WAHLER jest najpewniejszy ale jednak…

Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 02, 2006 22:38

...jeśli czujnik jest ok --> daje sygnał wentylowi już po otwarciu termostatu. Wtedy ciecz jest już w chłodnicy i wiatrak ma co chłodzić. Jeśli czujnik jest walnięty, wiatrak kręci się za wcześnie... Najpierw dolny waż się ma zrobić ciepły, potem ma się włączyć wiatrak, bo gorąca ciecz wpłynęła do dużego obiegu. Jeśli jest odwrotnie - czujnik do wymiany. Z kolei jeśli przed osiągnięciem 90st dolny wąż robi się ciepły - padł termostat i za szybko puszcza duży obieg... BTW – nawet fabrycznie nowy termostat może być padnięty, WAHLER jest najpewniejszy ale jednak…
Killer to co piszesz to oczywiscie prawda.Chyba nie zrozumiałeś co mam na myśli-czujnik do wymiany.Chodziło mi o czujnik temperatury odpowiedzialny za podawanie napięcia do wskaznika.Z tego co wiem i co Ty piszesz to czujnik wentylatora jest w chłodnicy i oczywiście on jest odpowiedzialny za jego włączenie.Wiec jesli wentylator sie włącza przy niepełnych 90st.jak napisał maryjan to jednak szukałbym przyczyny w tym czujniku od wskaznika.Bo on może jednak przekłamywać.Hejka.



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » czw lut 02, 2006 22:53

Właśnie wracam z parkingu.

Sam wskaźnik działa. (zwarłem dwa zaciski kabelkiem i wychylił sie na maxa).

A z tymi wężami poszło tak. Wskaźnik domaszerował do jakiś 70 paru st i stanął. Dolny wąż był zimny ale nie wiem do jakiej temp. Jako typowa niecierpliwa oferma (laik) skapnąłem się że mam ustawione pokrętło temperatury na najzimniej i przekręciłem na gorące.
Po chwili dolny wąż stał się ciepły. Nie mam pojęcia czy to przekręcenie miało jakiś wpływ na jego temp. i czy jak tak to przypadkiem termostat puścił bo ciecz rozgrzała się do jego temp otwarcia czy dlatego że odkęciłem "ciepłe powietrze".

Troche wstyd ale mechanikiem nie jestem a z temperaturą nie miałem jeszcze większych przygód (rok temu wystaczyła sama wymiana termostatu).

Chyba jutro lece po czujnik (rozumiem w tym plastikowym kolektorku przy silniku), obym trafił.
Oryginalny to jaka firma?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 02, 2006 23:03

maryjan112 pisze:termostat puścił bo ciecz rozgrzała się do jego temp otwarcia czy dlatego że odkęciłem "ciepłe powietrze".
Raczej to pierwsze.A co do czujnika to niestety nie znam nazwy firmy,ale jak bedziesz pytał to powiedz że chcesz oryginał(bo podróbka za 8 zł może być nie tego)Daj znać jak poszło.



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » czw lut 02, 2006 23:10

Na pewno dam cynk jak mi poszło.

Tylko jeszcze ostatnie pytanko (pewnie dla Was śmieszne).
Rozumiem że czy ustawieniu pokretła na zimne jak i na ciepłe, dolny wąż powinien się zrobić ciepły w tej samej temperaturze? Ustawienie pokrętła ma jakieś znaczenie?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 02, 2006 23:19

maryjan112 pisze:Ustawienie pokrętła ma jakieś znaczenie?
Nie.Jak masz pokretło na zimne to szybciej nagrzeje sie silnik bo nie oddaje ciepła do nagrzewnicy.



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » pt lut 03, 2006 19:16

Siemanko!
Wymieniłem czujnik....no i chyba dalej maniana!

To znaczy polepszyło się ale i tak nie jest tak jak wcześniej.

Teraz trzyma sobie jakieś (wg wskazówki) 82 stopnie (czasami ciut więcej). Dolny wąż robi się ciepły zaraz po dobrych 80 st.
Ale wskazówka pokazuje raczej dobrze. Wentylator włącza się wg wskaźnikowych przy około 93-94 st. Czyli niby ok. Czujnik kupiłem identyczny jak był (ze zniżką w Intercars 52 złote).

Już nie wiem co myśleć!

Może to być związane z mocnym hałasem z okolic pasków klinowych. Na prawde głośno.
Auto musi być fest gorące by nie "świergoliło". Ten gruby pasek wygląda na w miare nowy i jego napięcie też w miarę ok. Ten mniejszy (bliżej gleby) wydawał mi się sprawcą ale po jego wymianie nic się nie zmieniło.

Ktoś ma pojęcie w co jest cięte? Ja już powoli się poddaje.

Pozdrawiam. Mariusz



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lut 03, 2006 19:29

Witaj.Zastanawiam sie jeszcze czy nie ma to związku z temperaturą zew.Sprawdzałeś przy jezdzie czy na postoju?



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » pt lut 03, 2006 20:18

Do 90 zagrzewa się tylko na postoju.
Jadąc waha się od jakiś 80 do 85 st.
Może coś się zmienić jak wciągnie cały płyn chłodniczy? (rok temu po wymianie termostatu uzupełniłem stan; jak sprawdziłem stan po dwóch dniach to wciągną jeszcze dobre pół litra).


A propos.
Jak sprawdzić czy pompa jest ok lub nA odwrót?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lut 03, 2006 20:37

maryjan112 pisze:Jadąc waha się od jakiś 80 do 85 st.
Przy jakiej trasie i czy przy włączonym ogrzewaniu?Pompy to chyba nie da sie na odwrót przykrecić.



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » pt lut 03, 2006 22:28

Siemanko

No na razie miałem mozliwość kręcić się tylko krótkawe odcinki po mieście.
Zawsze jeżdże zimą tak samo. Ogrzewanie na początku mam skręcone na minimum,nawiew na 1 lub2 na szybke.
Jak wskazówka podniesie sie za temp. minimalną ogrzewanie przekręcam na środek i tak jeżdże. Przed chwilą wiozłem żonke na solarium i zauważyłem że tem rośnie w miare równomiernie do ok 80C a potem prawie staje (tak mi się wydaje).

Z czasem doczłapuje się do niepełnej połowy pola między 80 a 90. Spróbowałem odkręcić ogrzewanie na maxa i wtedy o dziwo podniosła się z 80 do tych ok 84-85 st w miarę szybko.

Myślisz że fakt że termostat a czujnik są od siebie oddalone może mieć jakiś wpływ na wskazania?
Ja zauważyłem dziś znaczne opóźnienie wskazań czujnika względem wentylatora. Tzn. mimo iż wentylator już dmuchał to wskazówka nadal pięła się przez moment w góre. I na odwrót: wentylator już nie dmuchał a ona spadała.

Pozdrowionka

[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 21:33 ]
bongo102 pisze:
maryjan112 pisze:Jadąc waha się od jakiś 80 do 85 st.
Przy jakiej trasie i czy przy włączonym ogrzewaniu?Pompy to chyba nie da sie na odwrót przykrecić.
:) chodziło mi o podanie sposobu pewnego określenia czy pompa jest dobra

lub na odwrót ... czyli że definitywnie jest z nią cos nie tak.

:)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 356 gości