Mrugajaca kontrolka oleju?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kenorb85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob sie 09, 2008 00:16
Lokalizacja: Kłosowo, Trójmiasto

Post autor: kenorb85 » czw sie 13, 2009 12:13

Banan79 pisze:Pytanie ktory czujnik jest od wysokiej temp. oleju-ten bialy od str silnika?
Chodzi chyba o czujnik wysokiego ciśnienia.
Obrazek
Gdy dzieją się takie cyrki to trzeba sprawdzić ten w podstawie filtra oleju, odpowiada on za brzęczyk powyżej 2000 obr
Banan79 pisze:Chyba pojade sprawdzic cisnienie oleju.
to podstawa, na pewno nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony czw sie 13, 2009 12:35 przez kenorb85, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Banan79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: wt sie 11, 2009 11:17
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: Banan79 » pt sie 14, 2009 15:41

No i lipa:( wymienilem oba czujniki oleju (bialy i brazowy) i znowu to samo... teraz obawiam sie najgorszego? W najlepszym wypadku moze jedynie pompa olejowa. No chyba ze te n licznik o ktorym ktos tu pisal ale w to raczej nie wierze aby licznik mial cos do tego? Przy okazji jakie kupic najlepiej swiece do golfa i kable (golf jest na gaz i benzyne) z gory dzieki za pomoc wszystkim Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » pt sie 14, 2009 16:18

Pisałeś że wymieniałeś filtr i olej i zaczęło mrugać. Jak kupiłeś kiepski filtr to będzie się tak działo. Wymień filtr oleju na lepszą firmę np. Mann i problem powinien ustąpić.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Banan79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: wt sie 11, 2009 11:17
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: Banan79 » sob sie 15, 2009 10:52

chodzi wlasnie o to ze dzialo sie to juz przed wymiana filtra i oleju:( takze wydaje mi sie ze problem tkwi w pompie olejowej... I tak jeszcze z ciekawosci spytam bo jedno mnie zastanawia? Jak wyzej pisalem bzyczek zalacza sie od 2100 do 2300 obrotow, takze ciekawe jak bede jechal np. na 3000 tysiacach to czy pompa daje cisnienie na silnik bo do 2 tys jezdzic nie mam zamiaru pewnie kazdy wie jaka to meka :grrr:

[ Dodano: 15 Sie 2009 15:47 ]
I jak odpowie mi ktos? Z gory dziex
Ostatnio zmieniony sob sie 15, 2009 15:45 przez Banan79, łącznie zmieniany 1 raz.



kenorb85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob sie 09, 2008 00:16
Lokalizacja: Kłosowo, Trójmiasto

Post autor: kenorb85 » sob sie 15, 2009 21:19

Pompa daje (smaruje) cały czas bo byś już dawno silnik zatarł. Tylko do 2000 sprawdzany jest sygnał z czujnika niskiego ciśnienia, po przekroczeniu 2000 obr sprawdzany jest stan czujnika wysokiego ciśnienia (1.8 bara - jeśli dobrze pamiętam). Dlatego po przekroczeniu tej magicznej granicy włącza się brzęczyk. Poniżej 2000 też na pewno masz za niskie ciśnienie, ale czujnik na pewno cię o tym nie poinformuje (musiało by spaść poniżej 0.3 bara). Czy będziesz jeździł do 2000 obr, czy do 3000 obr to jeden pies dla silnika (tylko nie dla ucha). Jeśli przestaje ci migać po przekroczeniu 2500 obr to z pompą jest już źle bo powinno być ok 5 barów, a jest ok 2 barów. Ale mogą być to również panewki lub zegary (u mnie było podobnie i winne były zegary).

Pomiar ciśnienia rozwieje wszystkie wątpliwości.

Napisz jeszcze czy zaraz po odpaleniu (zimnego silnika) mignie ci kilka razy kontrolka.



Rychu_19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 18:57
Lokalizacja: Jelonki
Kontakt:

Post autor: Rychu_19 » sob sie 15, 2009 23:43

Witam tez mialem podobny problem i umnie byl to czujnik oleju sprawdz moze cos zostalo zle podlaczone przy nim i filtrze ??!! :chytry:



Awatar użytkownika
Banan79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: wt sie 11, 2009 11:17
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: Banan79 » ndz sie 16, 2009 15:25

dzieki chlopaki za odpowiedzi :pub: . Zgadzam sie musze jechac na sprawdzenie cisnienia oleju to bede wiedzial wiecej. Co do kontrolki to jak odpalam na zimnym silniku to zachowuje sie normalnie czyli pale auto i kontrolka gasnie. A co moze byc nie tak z zegarami?



kenorb85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob sie 09, 2008 00:16
Lokalizacja: Kłosowo, Trójmiasto

Post autor: kenorb85 » ndz sie 16, 2009 16:53

Banan79 pisze:A co moze byc nie tak z zegarami?
Mogą być wstawione zegary od innego modelu, u mnie tak było (ale to mało prawdopodobne). Poza tym na forum była mowa o stabilizatorze napięcia znajdującym się na płytce drukowanej zegarów. Trzeba poszukać na forum (jak wpiszesz w wyszukiwarce "kontrolka oleju" to znajdziesz dużo postów na ten temat).
Np:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



Awatar użytkownika
Banan79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: wt sie 11, 2009 11:17
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Post autor: Banan79 » ndz sie 16, 2009 17:00

kenorb85 pisze:
Banan79 pisze:A co moze byc nie tak z zegarami?
Mogą być wstawione zegary od innego modelu, u mnie tak było (ale to mało prawdopodobne). Poza tym na forum była mowa o stabilizatorze napięcia znajdującym się na płytce drukowanej zegarów. Trzeba poszukać na forum (jak wpiszesz w wyszukiwarce "kontrolka oleju" to znajdziesz dużo postów na ten temat).
Np:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Dzieki,sprawdze napewno. pozdro :pub:



Rychu_19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 18:57
Lokalizacja: Jelonki
Kontakt:

Post autor: Rychu_19 » ndz sie 16, 2009 20:05

Nie umnie tez tak bylo na zimnym nic a dopiero jak sie rozgrzal to siue swiecila!! :grin:



karo82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt sie 18, 2009 14:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: karo82 » śr sie 19, 2009 10:44

Witam ! Jestem tu 1 raz i mam podobny problem jak wyżej! Otóż u mnie kontrolka oleju zaczyna migać przy rozgrzanym oleju i to w momencie kiedy obroty spadną tak do 800 ! Do tego na biegu jałowym! Więc troszkę inaczej niż wyżej opisane! Nie jestem pewna czy mam 1 czy 2 czujniki! silnik to 1,6 benzyna! i jeszcze 1 pytanie - jakie powinno być ciśnienie?Proszę o podpowiedź bo juz sama nie wiem czy się martwić?!!!!!!!!

[ Dodano: 19 Sie 2009 10:51 ]
Wiem ,że dużo na tym forum takich postów ale do mojego problemu nic do końca nie pasuje! Dodam jeszcze ,że jak się autko rozgrzeje to wachają mi się obroty od 1100 do 500 i tak sobie dziwnie podpąpowuje ! Mechanik powiedział ,że może być zepsuty czujnik temperatury ale wolałabym się upewnić! Chciałabym założyć gaz ale waham się bo nie wiem co się będzie działo po zamontowaniu instalacji! Proszę o radę!



Awatar użytkownika
Kasiunia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 22:52
Lokalizacja: Wrocław/PL/ Oudenbosch/NL/
Kontakt:

Post autor: Kasiunia » pt wrz 11, 2009 01:46

2 tygodnie temu śmigałam z Holandii do Polski - ponad 1000 km (średnia na trasie 130km/h)
noc dość chłodna .... i nic się nie działo,
ale gdy nastał dzień i słońce walio okrutnie - temperatura oleju latała od 94-102* ... :bajer:

czy jest możliwa taka zależność temp. oleju od warunków pogodowych ? :helm:
a może to zależy od zrobionych km niemalże jednym ciągiem ? :helm:

teraz przy spacerowej jeździe (w korkach po zakupy) ... temp oleju to 90-96.

i czy 100 (wskazywaną przez mfa ) powinnam się bardzo martwić czy dać sobie spokój,
bo w weekend czeka mnie powrót do NL


ps. *przy czym żadna kontrolka mi się nie świeciła

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 01:47 przez Kasiunia, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img204.imageshack.us/img204/5218/otqg3.gif[/img]
>>> SZALEŃSTWO Z HERMANEM <<<

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt wrz 11, 2009 01:54

Kasiunia pisze: i czy 100 (wskazywaną przez mfa ) powinnam się bardzo martwić czy dać sobie spokój,
temperatura oleju powyżej 100 st. to nic nadzywczajnego - normalka
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 01:54 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pt wrz 11, 2009 07:24

mettenos pisze:temperatura oleju powyżej 100 st. to nic nadzywczajnego - normalka
Potwierdzam .Do 120* wprawdzie u mnie nie doszło ale przy jezdzie autostradą 140/h non stop przez pół godziny,latem , miałem na mfa 106 i nic się nie działo.
No i lipa:( wymienilem oba czujniki oleju (bialy i brazowy) i znowu to samo... teraz obawiam sie najgorszego?
po 2000 ci się włacza a kiedy gaśnie i przestaje wyć?Jak np przy 2200 to zmień czujnik od wysokiego ciśnienia na mniejszy i będziesz miał spokój .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 38 gości